Merkezi Belçika'da bulunan ve 13 Haziran'da 15'inci yaşını kutlayacak olan Euro NCAP, yılın ikinci değerlendirmesinde duyurduğu 4 modelin testinde, BMW 3 Serisi ve Mazda CX-5, AEB sistemini sundukları için avantajlı modeller olurlarken çocuk güvenliğinde ise Hyundai i30 öne çıktı. Önceki yılların aynı dönemlerinde daha fazla otomobili test eden Euro NCAP'in 2012'nin ilk yarısına doğru yavaşlaması acaba yeni araştırmalar mı yapıyorlar sorusunu akıllara getiriyor? Diğer tarafta Euro NCAP Genel Sekreteri Dr. Michiel van Ratingen "Bütün araçlarda AEB yani Otonom Acil Durum Fren Sistemi bulunursa Avrupa yollarında yapılan kaza sayısında önemli bir oranda azalma olabilir, hatta önümüzdeki yıllarda yapacağımız test değerlendirmelerinde AEB'yi değerlendirmeyi düşünüyoruz" dedi. Ratingen, bunlara ek olarak pre sense front plus, sisteminin görev yaptığı Audi A6'nın Euro NCAP Advanced ödülünü ikinci kez kazandığını belirtti. Audi pre-sense plus özelliği, çarpışma anında kazanın şiddetini azaltmak için fren sistemini devreye sokarak otomobilin hızını düşürüyor. Bu da gösteriyor ki radar kontrollü elektronik sistemler, yakın gelecekte otomobillerde daha çok görev yapacak.
BMW 3 Serisi
Kabin yapısı sağlamlığını korurken önden çarpmada sürücü ve yolcunun uyluk kemiklerinde iyi, diğer bölgelerinde ise maksimum bir güvenlik söz konusuydu. Bu güvenliği yandan çarpışmada da gösteren 3 Serisi, sadece direk testinde maksimum puanları elde edemese de kamçı testinden başarıyla geçti. Yaya güvenliğinde aktif motor kaputu bulunmamasına rağmen oldukça iyi bir sonuç elde eden 3 Serisi, özellikle çocuk yayalarda başarılıydı. Yetişkin yayalarda ortalama sayılabilecek bir güvenlik söz konusuydu. Hız sınırlayıcı, ESC, ön ve arka koltuk emniyet kemeri uyarı sistemlerini de standart olarak sunduğu için 5 yıldız kazandı.
Hyundaai i30
Önden çarpışma testi sonucunda kabin yapısı bozulmayan i30'da dummylerin göğüs bölümünden geçer not alınırken genelde başarılı bir modeldi. Farklı boylardakimankenlerle yapılan testlerden de geçen i30, direk testinde sürücünün göğüs bölgesinde oluşan yaralanma karşısında puan kaybetti. Kamçı testinde ise en yüksek güvenliği sundu. Çocuk güvenliği testinde 18 aylık ve 3 yaşındaki çocukların korunma özellikleri sayesinde yüksek puanlar kazanırken havayastığının devre dışı bırakılması hakkında bilgiler verdiği için maksimum puanı elde etti. Ayrıca AEB sistemine sahip olduğu için Euro NCAP yetkililerinden takdir topladı.
Mazda CX-5
Test sonrası CX-5'in kabini stabil yapısını korurken, sürücünün göğüs ve bacak gölgesinde iyi sayılırken, yolcu güvenliğinden ise maksimum puanları elde etti. Yandan çarpma, direk ve kamçı testlerinde sağladığı güvenlik ile en yüksek puanları elde eden CX-5, AEB sistemini de sunduğu için Euro NCAP'te avantaj yakaladı. Çocuk güvenliğinde hareketleri yeteri kadar sınırlayamadığı için puan kaybeden CX-5, havayastığı bilgilendirmesinden artı puanlar aldı. Yetişkin yayalar için iyi bir güvenlik sunan CX-5, bu özelliklerini çocuk yayalarda da koruduğu için maksimum puanları elde etti. Hız sınırlayıcı sunulmaması ise dezavantaj oldu.
Peugeot 208
Çarpışma testi sonucunda 208'in kabin yapısı bozulmazken sürücünün bacak ve göğüs ile yolcunun göğüs bölgesinde iyi sayılabilecek bir güvenlik sundu. Kamçı testinde ortalama bir güvenlik sunan 208, farklı boylardaki dummylerle de test edildi. Çocuk güvenliğinde havayastığının iptali ve diğer bilgiler konusunda açıklayıcı bilgiler verirken yaya güvenliğinde de başarılıydı. Özellikle kaput kenarları ve tampon bölgesinde iyi bir güvenlik sunan 208, çocuk ve yetişkin yayaların kafa bölgeleri için küçük de olsa risk sundu. ESC, emniyet kemeri hatırlatıcısı ve hız sabitleyiciyinin standart sunulmasıyla Euro NCAP testinden 5 yıldız almayı başardı.