Çevresel kirliliği azaltmak adına yeni bir uygulama daha yürürlüğe giriyor. Daha önce doğaya salınan egzoz gazı miktarına yönelik yapılan etiket uygulaması, artık lastikler için de geçerli olacak.
Avrupa Birliği ülkelerinde 1 Kasım'dan itibaren yürürlüğe girecek olan uygulama ile, çevreyi korumanın yanı sıra güvenlik ve yakıt tasarrufu sağlanması da amaçlanıyor. Bu uygulamada lastikler, ıslak zemin frenleme, yuvarlanma direnci ve sese göre derecelendirilecek. Tüm bu işlemlerin sonucu elde edilen bilgiler de tüketiciyle paylaşılacak. Tüketici de bu bilgiler sayesinde, daha detaylı bir değerlendirme yaparak, aracı ve kendisi için en doğru seçimi yapabilecek.
Diğer yandan üretici firmalar da direkt olarak tüketicinin denetimiyle karşılaşacak. Düzenlemeye göre lastiğe dair bilgiler, tüketicilerin görebileceği şekilde, lastiğin sırt kısmında yer alacak. En iyi lastiğin "A" etiketi aldığı uygulama "G"ye kadar devam edecek. Etiketlendirme standartları göz önüne alındığında ise tüketici, üst sınıf bir lastik satın aldığında, lastik ömrü boyunca yakıttan ciddi tasarruf sağlayabilecek.
Öncelikle 1 Haziran itibariyle lastik üreticisinin isteğine bırakılacak olan etiket uygulaması, 1 Kasım'dan itibaren zorunlu hale gelecek. Türkiye'de ise böyle bir çalışma henüz mevcut değil. Yine de AB'ye uyum yasaları çerçevesinde, ileriki yıllarda ülkemiz de bu uygulamadan nasibini alabilir.
Yuvarlanma direnci düşük olan lastik, yakut tasarufu sağlar. A ile G sınıfı arasında 18 metre fren mesafesi bulunuyor. Ve en düşük ses seviyesi 3 dB oranında -ki bu- tamamen sessiz anlamına geliyor.