Maksimum sürüş keyfi için bir otomobilin her şeyin en fazlasına sahip olması gerekmiyor. Bazen normalde olanları eksiltmek, kısaca rafineleşmek daha iyi sonuçlar verebiliyor. Porsche de böyle düşünüyor olmalı ki, en güçlü atmosferik modeli olan GT3 için RS versiyonunu geliştirdi. Frankfurt Otomobil Fuarı'nda tanıtılacak olan rafine sporcuda saf sürüş; daha doğrusu yarış keyfi ön planda tutuluyor.
911 GT3'te 435 HP üreten 6 silindirli atmosferik boxer motorda yapılan değişikliklerle GT3 RS'in gücü 450 HP'ye yükselmiş. Sunulan 3 karoser rengine kontrast oluşturan renkli bölümlerle şenlenen dış görünümde GT3 RS logolarıyla yarış otomobili hissi yaratılırken, GT3'lerden farklı olan karbon fiber arka spoyler de yarış otomobillerini hatırlatıyor. Aslında hatırlatıyor demek yerine 911 GT3 RS bir yarış otomobili ve buna uygun olarak da yarışlara özel bir spoyler kullanılmış demek daha doğru. İç mekanda da aracın karakterini yansıtan yarış koltukları ve yarış otomobillerin has güvenlik kafesi kullanılması insana nasıl bir otomobille karşı karşıya olduğunu ayan beyan hatırlatıyor. Porsche'nin son dönemdeki en büyük yeniliklerinden biri olarak kabul edilen teknoloji harikası çift debriyajlı PDK şanzıman yerine kısa oranlı klasik bir manuel şanzımanın kullanıldığı araçta, karmaşık 4 tekerlekten çekiş sistemi yerine arkadan itiş tercih edilmiş. PASM adı verilen adaptif aktif süspansiyon sistemi ve arttırılan ön-arka iz açıklıkları sayesinde GT3'e göre daha fazla sürüş dinamizmi sunması amaçlanan araç 0-100 km/s hızlanmasını 4.0 saniyede tamamlarken, maksimum hız 310 km/s. Ocak 2010'da Almanya'da satışa sunulacak olan 911 GT3 RS'in 145.871 Euro'luk Almanya satış fiyatı 911 Turbo ile aynı seviyede.