İlk olarak 2003 yılında yollardaki yerini alan Volvo'nun iddialı SUV'u XC90, zamanla yarattığı "güven" imajını daha da büyüttü. Onu kimi zaman Amerikan filmlerinde, kimi zaman ise yollarımızda gördük. Hatta sunduğu güvenlik sistemleriyle her daim rakipleri arasında sivrilmeyi de başardı. Tasarımı o kadar öne çıkmasa da… Son birkaç yıldır Volvo, büyük bir değişim içinde. Yeni bir tasarım anlayışı ve teknolojik özelliklerin bir arada sunulduğu Volvo modellerine, Volvo CEO'sunun da dediği gibi "markanın son şansı" Yeni XC90 da katıldı. Birkaç aydır çizimlerine, iç mekan görsellerine ve hakkında duyduğumuz birçok ilgi çekici detaydan sonra, böyle bir SUV'u merak etmemek mümkün değil. Ve sonunda Volvo'nun en lüks ürünü…
İkinci jenerasyon Volvo XC90 beklendiği gibi yepyeni bir tasarıma sahip. İskandinav tanrılarından Thor'un çekicini simgeleyen T şeklinde LED gündüz farları ve büyük ızgara üzerinden geçen çapraz çıta üzerinde bulunan yeni logo aracın ilk bakışta göze çarpan tasarım detaylarından olurken, bu SUV'a karakteristik bir detay katan yeni tamponlar ön planda yer alıyor. Geniş kaput, aracı daha da heybetli bir görünüme sokuyor. Ayrıca dövme şeklindeki yeni yan farlara bağlanan bel çizgisi ve keskin omuzları Yeni XC90'ın imzası niteliğinde… Araçta 22 inçlik alaşım jantlara yer verilirken, bu SUV yandan bakıldığında da krom cam çıtaları ve büyük arka camı sayesinde oldukça dikkat çekici bir görünüme sahip. Volvo, Yeni XC90'ın dikkat çekici stop lambaları daha keskin ve modelle kesinlikle uyum içerisinde tasarlamış. Aracın çatısında konumlandırılan spoyler ve çift çıkışlı egzozlar ise sportifliği öne çıkarıyor.
Yeni nesil XC90'ın kabini de dış tasarımı kadar etkileyici… Hatta öyle ki Volvo tarihinin en lüks kabini olarak adlandırılıyor. Buradaki en çarpıcı özellik ise tamamen yeni olan, bu araç içi kontrol sisteminin kalbini oluşturan tablet benzeri bir dokunmatik konsol oluyor. Herhangi bir tuşu bulunmayan bu sistem sayesinde, araç içerisi daha derli toplu ve ergonomik… Kaliteli malzemeler ve işçiliğin dikkat çektiği kabin ferah ve geniş yaşam alanıyla dikkat çekerken, ahşap ve yumuşak malzemeler, onun neden tarihin en lüks SUV'lardan bir tanesi olarak gösterildiğini ortaya koyuyor. Ünlü İsveçli cam üreticisi Orrefors yapımı kristal vites kolu ve start/stop butonu ile ses kontrolü için elmas kesim kontroller el yapımı detaylardan… 7 koltuklu bu SUV, üçüncü sıra koltuklarında 170 cm boyundaki iki insan için geniş bir alan sunmayı da başarıyor. XC90'da yer alan ses sistemi, 19 adet Bowers &Wilkins hoparlör ve 1400 watt'lık D sınıfı bir amfiden oluşuyor. Sistemde ayrıca bir SUV'a entegre edilmiş ilk hava soğutmalı subwooferlardan biri de yer alıyor.
Türkiye'de ilk etapta Momentum adı verilen yüksek donanım seçeneğiyle 2015'in ikinci çeyreğinde satışa sunulacak Yeni XC90'da tamamen LED farlar kısa ve uzun aktif farlar, 12,3 inch dijital gösterge paneli, 4 bölgeli elektronik klima, ısıtmalı, elektrikli ve hafızalı sürücü ve yolcu koltuğu, deri döşemeler, 3 koltuk sırası ile birlikte 7 adet koltuk, elektrikli bagaj kapağı, otomatik fren kapasiteli geliştirilmiş City Safety - Şehirde Güvenlik Sistemi, şerit değiştirme uyarısı, park pilot asistanı ile birlikte ön ve arka park sensörleri ve 19" Momentum alüminyum jantlar gibi birçok özellik yer alıyor.
Yeni XC90, ilk aşamada D5 AWD 2.0 litrelik dizel motor, 8 ileri şanzıman ile beraber satışa sunulacak. 228 HP ve 470 Nm tork değerine sahip Volvo XC90 D5 AWD'nin Türkiye satış fiyatı ise 305.150 TL.
Yeni XC90'ı en güçlü ve çevreci SUV'u yapan gücü arka akslara aktaran ve menzili 40 km olan 80 HP'lik elektrikli motor ve T8 2.0 litrelik benzinli ünite kombinasyonu toplamda 400 HP güç ve 670 Nm tork üreten bir versiyonu daha bulunuyor. Motorun 60g/km'lik emisyon salımı ise gerçekten bir devrim olarak nitelendirilebilir.