sona eren üretiminden sonra üçüncü nesille yeniden karşımızda. İkinci neslinde Lamborghini Gallardo ve Audi R8'de de görev yapan 5.0 lt'lik V10'un turbo beslemeli versiyonuyla 580 HP güç üreten RS 6 Avant, yeni neslinde çift turbonun desteklediği 4.0 lt'lik bir V8'e sahip. Bentley Continental GT ile Audi S6, S7 ve S8'den tanıdığımız ünite, 560 HP'lik gücüyle selefinden zayıf görünse de, 700 Nm'lik maksimum tork önceki modelden 50 Nm fazla. 0-100 km/s hızlanmasını 3.9 saniyede tamamlayarak hem selefini 0.7 saniye geride bırakıyor hem de bu sınıfın yeni referans değerine imza atıyor. Maksimum hızı standart olarak 250 km/s'de sınırlandırılan fantastik station, opsiyonel olarak sunulan Dinamik ve Dinamik Plus paketleriyle sırasıyla 280 km/s ve 305 km/s maksimum hıza ulaşabiliyor. 8 kademeli otomatik şanzıman motorun gücünü 4 tekerleğe birden aktarırken, motorda kullanılan silindir devre dışı bırakma sistemi sayesinde sakin kullanımda orta devirler aşılmadığı sürece 2, 3, 5 ve 8 numaralı silindirler devre dışı bırakılarak RS 6 Avant, karşımıza 4 silindirli bir station olarak çıkıyor. Standart olarak kilitli bir orta diferansiyele sahip olan RS 6 Avant, istek üzerine kilitli bir arka diferansiyelle de donatılabilirken, dinamik direksiyon sistemi, karbon-seramik frenler ve ayarlanabilir süspansiyon sistemi gibi opsiyonlar da sürüş dinamizmi için hızlı babaların beğenisine sunuluyorlar.