otohaber_logo
Haberler
En güzel Porsche 911 Turbolar
Turbo beslemeli motoru sayesinde güç ve performansı bir arada sunan Porsche 911 Turbo, günlük kullanıma uygun bir spor otomobil olmaya başardı. 2009 yılında 25’inci yaşını kutlayan 911 Turbo, otomobil tarihinde bir ekol olmaya devam ediyor.
En güzel Porsche 911 Turbolar


Zaman, her şeyi değiştirirken Porsche de bu değişime, Cayenne (SUV) ve Panamera (4 kapılı sedan) modellerini de ekleyerek katkıda bulunurken değişmeyen tek şey 911 oldu! Yani Porsche adını duyan birçok kişinin aklına ilk 911 modeli gelir. Porsche'nin 356 modeli üzerinden geliştirdiği 911, ilk kez 1970 yılında üretime başlarken 1974'de eklenen 911 Turbo seçeneği modelin efsaneleşmesinin kapılarını açtı. Uzun yıllar üretilecek olan 964 kasa 911 Turbo, 1974 yılında düzenlenen Paris Otomobil Fuarı'nda ilk kez görücüye çıkmıştı.

Şişkin çamurlukları, geniş tabanlı lastikleri ve büyük spoyleriyle dikkat çekici bir otomobil olan 911 Turbo; far temizleme, otomatik ısıtma sistemi ve stereo radyoya sahipti. 911 Turbo'da görev yapan hava soğutmalı 3.0 lt'lik turbo beslemeli boxer motor 260 HP'lik gücüyle 250 km/ s'ye ulaşıyordu. Zamanın en hızlı Alman otomobillerinden biri olan 911 Turbo, ilk yılında 1.000 adet üretildi. FIA'nın standartlarını karşılayacak şekilde 1974'de geliştirilen 911 RSR Turbo, 1976 yılında Le Mans yarışlara katıldı. 1977 yılında küçük bir makyaj gören 911 Turbo'nun 3.3 lt'lik motoru 300 HP güç üretiyordu. Porsche mühendislerinin 1982 yılında 911 Turbo'nun motorunda yaptıkları iyileştirmelerle bu aracın yakıt tüketimi, 20.0 lt/100 km'den 15.5 lt/100 km'ye düşmüştü. Coupe olarak sunulan 911 Turbo, 1987 yılında Targa ve Cabrio seçeneklerine de sahip olmuştu. 911 Turbo ailesi aynı yıl küçültülen vites aralıkları ve artan turbo basıncı sayesinde 0-100 km/s hızlanmasını 0.2 saniye kısaltarak 5.2 saniyelik değere imza atıyordu. 1990 yılında son makyajını göre 964 kasa 911 Turbo, 1991 yılında 3.3 lt'lik motora, şişirilmiş çamurluklara ve daha fazla hava girişine sahip 911 Turbo S ile hafifletilmiş bir kardeşe daha sahip oldu.

Porsche'nin 964 kasası artık yorulmuştu ve Japon markalarının (Honda NS-X, Toyota Supra ve Nissan 300 ZX) artan pazar payları karşısında Alman spor otomobil üreticisi 993 kasa kodlu ikinci nesil 911'i üretmeye başladı. 1993 yılında yollara çıkan 911'e, 1995 yılında esas olarak ikinci jenerasyon sayılabilecek 911 Turbo katıldı. Özellikle kendine has vişne çürüğü rengiyle öne çıkan 993 kasa kodlu Porsche; 408 HP gücündeki 3.6 lt'lik çift turbo beslemeli, hava soğutmalı boxer motoruyla 0-100 km/s hızlanmasını 4.3 saniyede tamamlarken 293 km/s'lik maksimum hızıyla kendini aşıyordu. Bu model aynı zamanda hava soğutmalı motora sahip son, 4 tekerlekten çekiş sisteminin kullanıldığı ilk 911 Turbo idi. 2000 yılında üretilmeye başlanan üçüncü nesil Porsche 911 (996), önceki nesline oranla oldukça yeni ve farklı teknolojilere sahipti. Bu aracın en büyük yeniliği hava soğutma yerine su soğutmanın tercih edilmesiydi. Alman üretici, bu aracın motorunda değişken geometrili hidrolik iticili supap sistemi kullanırken, 911 Turbo'nun da ortalama yakıt tüketimi 12.9 lt/100 km seviyesine gerilemişti. Düşük egzoz emisyonu salınımıyla Amerika'nın en çevreci modellerinden olan 996 kasa 911 Turbo, 2006 yılında yerini 997 kasaya bıraktı. Güncel 911 Turbo ise 7 kademeli PDK şanzımanı, direkt püskürtmeli yakıt sistemiyle, Coupe ve Cabrio olarak satılmaya devam ediyor.

Diğer Haberler

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca hazırlanmış aydınlatma metnimizi okumak ve sitemizde ilgili mevzuata uygun olarak kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak için lütfen tıklayınız.