otohaber_logo
MULTIMEDYA
En dolu Elantra
En dolu Elantra
1 / 19

En dolu Elantra

En dolu Elantra

Kompakt sedanların hitap ettiği kitle genişledikçe, bu otomobillerden beklentiler de artıyor. Yeni nesil Elantra da bu beklentileri tam anlamıyla karşılamak için Elite+ donanımıyla karşımızda.

2 / 19

En dolu Elantra

En dolu Elantra

Elantra'da daha fazla konfor, teknoloji ve lüks arayanlar için Elite+ en üst donanım seçeneği olarak tercih listesinde yerini aldı. Anahtarsız giris, alüminyum pedallar, arka koktuk havalandırma kanalları, elektrikli katlanır yan aynalar, bagaj kapağı düğmesi ve arka park sensorüne sahip Elite+ donanım seviyesi için ekstra 8 bin TL'yi gözden çıkarmak gerekiyor. Yalnızca bu donanım seviyesiyle sunulan açılır cam tavanın fiyatı ise 2 bin TL.

3 / 19

En dolu Elantra

En dolu Elantra

Elantra'nın yeni tasarımı selefine göre daha şık görünüyor. Otomobilde, ana hatlarından çok uzaklaşmadan daha keskin çizgilere yer verilmiş. Krom detaylar kazandırılan büyük ön panjur, selefinde olduğu gibi artık iki parçadan oluşmuyor. Bu da otomobilin güçlü görünmesini sağlıyor. Far ve stop tasarımında selefine göre daha kibar çizgiler kullanılmış. LED gündüz farları ve LED aydınlatmalı stoplarla da modern teknoloji kullanılmış. Boyutlara baktığımızda neredeyse selefinin ölçülerini koruduğunu görüyoruz. Toplam uzunluk 40 mm arttırılırken 2700 mm'lik dingil mesafesi her iki nesilde de aynı. 1549 mm'lik ön iz mesafesi değişmezken tavan yüksekliği 5 mm artmış görünüyor. Elantra'nın kabin içerisi kompakt sınıf standartlarına uygun genişlikte..

4 / 19

En dolu Elantra

En dolu Elantra

Yeni tasarımla birlikte daha ferah ve geniş hissettiriyor. Kafa karşıklığı yaratmayan düğme yerleşimi ve pratik kullanım sunan 7 inçlik dokunmatik multimedya ekranı Elantra'ya değer kazandırıyor. Yeni direksiyon tasarımı daha ağırbaşlı görünüyor. Gösterge grubu da daha sade tasarlanıp rahat takip edilebilmesi sağlanmış. Malzeme ve işçilik kalitesi selefinden bir adım önde. Rakipleriyle kıyaslandığında da onlardan geri kalmayacak kadar başarılı.Elantra'nın motor seçeneklerine baktığımızda, 1,6 litre 127 HP'lik benzinli ve 1,6 litre 136 HP'lik turbo dizeli görüyoruz. Benzinli motor ile istenildiğinde geleneksel tork konvertörlü otomatik şanzıman seçeneği de sunarken, dizel motorda çift kavramalı otomatik seçeneği var. Test aracımız daha önce i30 ve Accent Blue'da da kullandığımız 1.6 CRDi motor ve DCT otomatik şanzıman ikilisine sahip. .

5 / 19

En dolu Elantra

En dolu Elantra

Bu ikilinin görevinin performanstan ödün vermeden konfor ve yakıt ekonomisi sunabilmek olduğunu diğer testlerinde bahsetmiştik. Dizel motor ve otomatik şanzıman yeni Elantra'da da aynı görevi üstleniyor. 1750 d/d ile 2500 d/d gibi bir devir aralığında 300 Nm maksimum torka ulaşabilen motor alt devirlerden itibaren tatminkar bir ivmelenme sağlıyor. 7 ileri vitesli, çift kavramalı otomatiğin elini çabuk tutması da hızlanma konusunda makul değerlere ulaşmayı sağlıyor. Aynı güçteki Astra Sedan'dan daha iyi hızlanan otomobil diğer rakipleriyle de genel olarak benzer hızlanma verilerini sunuyor..

6 / 19

En dolu Elantra

En dolu Elantra

Asıl öne çıktığı nokta; sarsıntısız ve zamanında vites geçişleri sunabilen şanzımanın da destek olduğu yakıt ekonomisi. 6,0 lt/100 km'lik ortalama test tüketimi Elantra'nın ekonomik yüzünü gösteriyor. Her iki otomatik şanzımanlı modelinde de sunulan Drive Mode ise özellikle yakıt ekonomisi konusunda katkısı olan bir donanım.Drive Mode'daki ECO sistemi devreye alındığında gaz tepkileri daha sakin bir hale gelirken otomobil de daha yavaş ivmeleniyor. .

7 / 19

En dolu Elantra

En dolu Elantra

Bu da daha ekonomik tüketim sağlıyor. Tercih edilen performansa göre şanzımanı da ayarlayan sistem direksiyon sertliğini de değiştiriyor. Yumuşak direksiyon sistemi sürüş konforunu arttırıyor. Drive Mode ile sportif bir seçeneği bulunan direksiyon daha sert konuma da gelebiliyor.Süspansiyon konforuna dikkat edilen otomobilde bozuk zeminlerdeki titreşimler kabin içerisinde fazla hissedilmiyor. Ağırlık transferlerinde de aşırı esnemeyen otomobil, kabin içerisindekileri tedirgin etmiyor. Aşırı yumuşak olmayan süspansiyon sistemi yoldaki dalgalanmaları karşılamada başarılı. Arkada kullanılan torsiyon çubuklu süspansiyon sistemi bozuk zeminlerde çok kollu sistemler kadar güvenilir ve konforlu hissettirmiyor. Limitlere doğru arkadan kayma eğilimi, sürücüye fazla bilgi vermeden aksiyona dönüşebiliyor. Düzgün zeminli ve kuru yollardaysa Elantra güvenli hissettiriyor. Sınırlar aşıldığında hızla devreye giren ESP, TCS ve VSM (Vehicle Stability Management) gibi elektronik yardımcılar kontrolü kaybetmeden yol almak için çalışıyor..

8 / 19

En dolu Elantra

En dolu Elantra

9 / 19

En dolu Elantra

En dolu Elantra

10 / 19

En dolu Elantra

En dolu Elantra

11 / 19

En dolu Elantra

En dolu Elantra

12 / 19

En dolu Elantra

En dolu Elantra

13 / 19

En dolu Elantra

En dolu Elantra

14 / 19

En dolu Elantra

En dolu Elantra

15 / 19

En dolu Elantra

En dolu Elantra

16 / 19

En dolu Elantra

En dolu Elantra

17 / 19

En dolu Elantra

En dolu Elantra

18 / 19

En dolu Elantra

En dolu Elantra

19 / 19

En dolu Elantra

En dolu Elantra

Diğer Haberler