Seat Toledo, dördüncü nesliyle ilk testi için geldiğinde, turbo dizel motor seçeneği sadece manuel şanzımanla alınabiliyordu. 1.6 TDI 105 HP ve manuel şanzıman ikilisi ekonomik olsa da otomatik şanzıman konforu isteyenleri yanıtsız bırakıyor. Dizel motorla birlikte konforu da bir arada sunan 90 HP'lik 1.6 TDI ve DSG ikilisi de fiyat listesinde yerini alarak bu eksikliği giderdi.
Toledo 1.6 TDI DSG'yi incelemeden önce, manuel şanzımanlı 1.6 TDI testimizdeki yakıt tüketimi verisine bir göz atalım. Manuel şanzımanlı 1.6 TDI 105 HP testinde, 5,1 lt/100 km'lik ortalama test tüketimine imza atmıştık. 90 HP'lik 1.6 TDI DSG'de ise çift kavramalı otomatik şanzımanın da yeteneğiyle bizim gibi 5,0 lt/100 km'lik ortalama test tüketimi elde etmekte kimse zorlanmayacaktır. Sarsıntısız ve doğru vites geçişleriyle konfor puanlarını toplayan DSG, söz konusu yakıt ekonomisi olduğunda da görevini başarıyla yerini getiriyor.
Hızlanma verilerine baktığımızda 12,9 saniyelik 0-100 km/s hızlanmasının sınıfının standartlarını karşıladığını görüyoruz. Ama bunu 105 HP'lik Toledo'ya göre kıyaslarsak 1.6 TDI DSG'nin hantal kaldığı sonucu ortaya çıkıyor. Esneklik verileri tatminkar olan otomobilin fren testi sonuçları ise çok iyi.
Süspansiyon ve direksiyon tepkileriyle güvenli bir sürüş tecrübesi yaşatan Toledo'yu genel olarak değerlendirdiğimizde başarılı donanımıyla, ekonomik ve konforlu bir kombinasyon sunduğu görülüyor.
Yazı: Koray Kodal
Fotoğraflar: Ersan Sezer