Türkiye pazarında kompakt sedan karoseri altında dizel motor denildiğinde akan sular durur. Bunu otomatik şanzımanla almak mümkünse ekonomiye bir de konfor eklenir. Corolla'nın da 1.4 D-4D M/M modeliye, bu tip isteklere karşı bir çözümü var.
Corolla'nın, gösterişli karoserine çok yakışmayan 90 HP'lik dizel motor ani hızlanma isteklerinde yetersiz kalıyor. Bunda 6 ileri vitesli otomatikleştirilmiş manuel şanzımanın da hantal yapısının payı büyük. Manuel vites değişimiyle bu hantallık biraz giderilebiliyor. Fabrika verilerine göre manuel şanzımanlı 1.4 D-4D'nin 0-100 km/s hızlanması 12,5 saniyeyken, M/M seçeneğinde bu rakam 14,7 saniyeye çıkmış. Test ölçümlerinde de 1.4 D-4D M/M'nin 0-100 km/s hızlanması 15,7 saniye olarak kayda geçti.
Hızlanma konusunda beklentileri karşılayamayan motor, söz yakıt tüketimine geldiğinde parlıyor. Otomatikleştirilmiş şanzıman, güç aktarma konusunda çok başarılı olmamasına rağmen 5,2 lt/100 km'lik ortalama test tüketimi çok başarılı.
Ekonomik yakıt tüketimini ön planda tutan kompakt sedan müşterileri için çok iyi bir seçenek olan Corolla 1.4 D-4D, otomatik şanzıman baklentilerini de bir nebze olsun karşılıyor. Biraz sesli çalışan sert süspansiyon sistemi ve net direksiyon sistemiyle Corolla'nın selefi nde daha başarılı yol tutuş sağlaması da çekiciliğini arttırıyor.
Yazı: Koray Kodal
Fotoğraflar: Ersan Sezer