Dünden bugüne Volkswagen Polo
Bugünlerde gerçek bir efsane olan ve gönüllere yer kurmuş olan Volkswagen Polo ilk olarak karşımıza 1975 senesinde çıkıyor. Mk1 olarak çıkan ilk kasa beklenen ilgiyi yaklamasıyla firma 3 tip motor ile otomobili kullanıcıların beğenisine sundu. Polo; 895 cc,1093 cc ve 1272 cc olmak üzere 3 farklı seçenekle dönemindeki yüksek silindir hacmi ve hantal olan araçların arasından hemen ayrılmayı başarmıştı.
Dünden bugüne Volkswagen Polo
Volkswagen Polo MK1 (1975-1981)
Çok tutan ilk modelin ardından kasa 1979 senesinde makyajlanıyor.
Dünden bugüne Volkswagen Polo
Makyajlı kasa Facelift (1979-1981)
Bügüne kadar üretilen en uzun bant arabalarından ikinci jenarasyon olan Volkswagen Polo Mk2 (86C) üretildi.
Dünden bugüne Volkswagen Polo
Volkswagen Polo Mk2 (86C) 1981–1994
Bu seride ilk olarak supercharger uygulaması yapılarak 1272 cc olan motordan alman muhandisleri 103 beygir gibi harika bir rakama ulaştırmayı başarmıştır. Ayrıca küçük arabalarda dizel motorların başlangıcı olarak nitelendirebiliriz.1990 senesinde çok ciddi bir makyajlanan polo 2000 li yıllara göz kırpar bir tasarıma sahip olmuştu.
Volkswagen Polo Mk2 (Facelift)
Mk2 yerini 1994 senesinde yerini Mk3 e bırakarak 3.jenarasyon Polo dünya yollarındaki yerini bulmuştur.
Dünden bugüne Volkswagen Polo
Volkswagen Polo Mk3 (6N)
Dünyada ve Türkiyede birçok motor tipi ile satışa sunulan 3. jenarasyon Polo yerini 1999 senesinde Facelift olan 6N2'ye bırakır.
Dünden bugüne Volkswagen Polo
6N2 1999–2003
Artık sarı sinyal modasının yavaş yavaş demode olmasıyla VW makyaj anlamında gerçek bir başarı gösterip çağa ayak uydurmuştur.
Dünden bugüne Volkswagen Polo
Volkswagen Polo Mk4 (9N) 2002–2009
Radikal değişime uğrayan 4. Nesil polo yollara çıkmıştı far yapısıının değişimi ile benzinli ve dizel motor seçenekleriyle VW bayilerinde alıcılarını bekliyordu.
2009 senesinde VW tarafında bir klasik haline gelen makyaj uygulaması bu sefer kasa adı 9N3 şeklinde olmaktaydı.
Dünden bugüne Volkswagen Polo
9N3; 2006–2009
Yeni görünümü ve yeni motor seçenekleriyle Polo sınıfında liderliği sürdürmeye devam ediyordu.Kimilerine göre geçmiş kasaları 2010 lu yıllara taşıtyan ve revize edilen yeni Polo 6R kasa ismiyle yollara çıktı.
Dünden bugüne Volkswagen Polo
Volkswagen Polo Mk5 (6R)
Yeni Polo görünümü ve dinamikliği ile dünya çapında büyük ilgi gördü dizel 3 silindir BlueMontion ve benzinli atmosferik motorları ile sahnedeydi. VW mavi hareket adını verdiği dünyamızı korumak ve gerçek performans düşük emisyon hayallerini bir sonraki kasada bütün araçlarda uygulamayı kafasına koymuştu ve 2014 senesi ortalarında makyalı kasa 6C yi dünyaya tanıttı.
Dünden bugüne Volkswagen Polo
Volkswagen Polo Mk5 (6c)
Polo 1.0 75 hp , 1.2 TSI 90 hp ve 1.4 Dizel 3 silindir 90 hp modellerini tanıttı bunlara ek olarak GTI ismi yerini Bluegt ye bıraktı. Blue GT 150 hp olup artık GTI dan aldığı performas ve ufak motor büyük güç kuşağının son temsilcisi oldu.
Dünden bugüne Volkswagen Polo
Bu da Volkswagen Polo'nun WRC Dünya Ralli Şampiyonası'nda zorlu pistlerde boy gösterdiği yüksek performanslı canavarı...
Otomobil dünyasının en güvenilir bilgi kaynağı
Otomobil dünyasındaki tüm önemli gelişmeleri, doğru ve tarafsız şekilde okura ulaştıran otohaber dergisi yılda 12 sayı çıkan tek otomotiv dergisidir. Yıl boyunca çıkardığı birçok ek yayınla otomobil dünyasına dair her konuda okuruna zengin bir içerik sunar. Elektrikli ve hibrit otomobillerden safkan spor otomobillere, klasik ve antika taşıtlardan SUV ve crossoverlara uzanan zengin bir özel yayın çeşitliliği sunan otohaber dergisi ayrıca yıl boyunca gerçekleştirdiği test ve karşılaştırmaları da Test Yıllığı dergisinde bir araya topluyor.