Pik noktasından sonra bir düşüşün gelmesi kaçınılmazdır. BMW de orta sınıftaki sporcusu M3'te son nesildeki 4.0 lt'lik V8 tercihinden sonra yeni nesilde hem hacim hem de silindirde kesintiye gidiyor. Heybetli ve doğal V8'den sonra daha sıska ve aşırı beslemeli bir sıralı 6 silindirli…
Kulağa ilk başta ilerlemekten çok geriye gitmek gibi gelse de yeni motor, kağıt üzerinde oldukça etkileyici görünüyor. 1.0 lt ve 2 silindirlik kesintiye rağmen yeni M3 neslinde güç 420'den 431 HP'ye çıkarken, maksimum tork da 150 Nm'lik artışla 550 Nm'ye ulaşmış. Artan güç değerleriyle birlikte 0-100 km/s hızlanması da bir önceki nesle göre 0.6 saniyelik iyileşmeyle 4.1 saniyeye gerilemiş. Son M3 neslinde görev yapan 4.0 lt'lik V8, gücü kadar sesi ve 8400 devir çevirebilmesiyle de performans segmentinin gurme lezzetleri arasında sayılıyordu.
Yeni neslin 3.0 lt'lik sıralı 6 silindirlisi 7600 devir çevirebiliyor, ki bu değer selefinin gerisinde kalsa da türünün en iyileri arasında yer alıyor. 3.0 lt ve sıralı 6 silindir bir araya gelince insanın aklına BMW'nin uzun zamandır kullandığı motor gelse de, yeni M3 neslinde görev yapan motor baştan sona yeni bir üretim. Çift turbonun desteğiyle üretilen güç hem M3'te hem de Coupe türevi M4'te arka tekerleklere 6 ileri manuel veya 7 kademeli çift debriyajlı otomatik şanzımanla iletilirken, 4 tekerlekten çekiş dedikoduları da boş çıkmış.
Laf şanzımanlardan açılmışken, 7 kademeli otomatik, performans ve tüketim avantajları sunmasının yanında bir de eğlenceli bir detaya da sahip. Şanzımandaki özel bir program sayesinde artık gösteriş için lastik yakmak (Burnout) mümkün. İnsanlık için küçük ama BMW için büyük bir adım! M3 ve M4'te daha önce 3 ve 4 Serileri'nde sunulan M Paketlerine aşina olanları şaşırtmayacak detaylar kullanılmış.
Agresif tamponlar, motor kaputundaki artık geleneksel diyebileceğimiz kubbeler, ön çamurluklardaki büyük hava çıkışları ve benzersiz aynalar M3 ve M4'ün sivil kardeşlerinden ayrılmalarını sağlarken, kompozit ve alüminyum malzemelerin kullanımıyla her iki araçta da 80 kg civarında hafifleme sağlanmış. Satışları 2014'ün ilk çeyreğinde başlaması beklenen ikiliye bir süre sonra M4 Cabrio'nun katılması kesinken, M3 Touring için henüz yeşil ışık yanmış değil.
Yazı: Eray Özgür
M4 Coupe, bu yaz tanıtılan konseptin adeta karbon kopyasıyken kayde değer tek fark jantlar.
250 km/s'de son bulan maksimum hız, M Sürücü Paketi ile 280 km/s'ye kadar arttırılabiliyor.
Çift turboyla beslenen motorun rahat nefes alabilmesi için özel çıkışlara yer verilirken, bir yılan gibi uzanan boru dikkat çekiyor.
Yarış tipi koltuklar, 330 km/s'de son bulan hız göstergesi ve gerçek karbon-fiber. Yeni M3 ve M4'ün kokpitinde yeterli heyecan var!