"Spor otomobil böyle üretilir!" bu slogan Mathias Jahn tarafından 1992 yılında Porsche için bulunmuştu. İki Almanya'nın birleşmesinden iki yıl sonrasına denk gelen bu tarihte Porsche 911, 928 ve 968 olmak üzere sadece üç modele sahipti. O zamanlar yeni bir ajans olan Jung von Matt'ın genç bir metin yazarı olan Mathias Jahn muhtemelen birleşen Almanya'nın doğu kısmında üretilen spor otomobillere pek de göz atmamış olabilir. Ki zaten çok da örneği olmayan Doğu Alman spor otomobillerinin en ünlü ve kıymetlisi şüphesiz 1969-1979 yılları arasında üretilen Melkus RS 1000'di. Sadece 101 adet üretilen bu garip otomobili ,Jahn gibi batılıların gözden kaçırması aslında eleştirilecek bir durum değildi. Zira Porsche 911'ler Melkus'la karşılaştırıldığında her köşe başında karşımıza çıkarken, bir Melkus'la karşılaşmak neredeyse Kuzey Denizi'nde bir yunus görmek kadar düşük bir ihtimaldi. İlk Melkus'ların Dresden'deki üretim tesisinde kısaltılmış Wartburg şasisi üzerinde üretildiği dönemde Porsche 911'ler dünya çapında olgun, sevilen ve çok satılan spor otomobiller olmuşlardı. Porsche Ailesi Melkus'tan 20 yıl önce Volkswagen parçalarını kullanarak bir spor otomobil üretmeye başlamışken, Melkus Ailesi de Dresden'de başta Wartburg olmak üzere farklı Doğu Alman araçlarını kullanarak spor otomobilini oluşturmaya başlamıştı. Aslında bir sürücü kursu olan aile işletmesinde ortaya çıkan ilk ürünlerde hedef küçük bir seri olarak yarış otomobilleri üretmekti.
Bu göz alıcı tasarımı oluşturan bazı parçaların, otobüsler, kamyonlar ve Trabant'tan alındığına inanmak pek de kolay değil.
1974'ten itibaren sunulan yeni tamponlar güvenlik normlarının bir sonucuyken, Targa tavan tasarımı Ferdinand Porsche'nin eseri.
Melkus'un kokpiti basit. Yolcu tarafındaki "Tripmaster"klasik rallileri için. Koltuklarda baş desteği sunulmazken, tasarım sandalyevari.
Kokpitin tasarımı 1963'ten 1997'ye kadar sadece detay düzeyinde değişti. Koltuklardaki "paşa" döşemeler sadece birkaç model yılında sunuldu.