DODGE CHALLENGER CONVERTIBLE'IN ÜSTÜ AÇILDI Dodge Speed Week etkinliğinde tanıtılan Dodge Challenger Convertible, Drop Top Customs tarafından cabrioya dönüştürülüyor. Coupe karoserli Challenger'ın çelik tavanı kesilerek açılır kapanır kumaş tavan ekleniyor yani araç resmi olarak cabrio oluyor. Dönüşüm esnasında aracın iç mekanının korunduğunu ve karoserin sağlamlığının arttırıldığı belirtiliyor. Kumaş tavanla birlikte Challenger Convertible'ın ısıtma sisteminde ve ses yalıtımında da değişiklikler yapılıyor.
Challenger'ın R/T, R/T Scat Pack ve tüm SRT versiyonlarının cabrioya dönüşümü yapılabiliyor. Amerika pazarında satılacak olan bu aracı almak isteyenler Dodge bayisinde sipariş verebiliyor. Araç, üretim bandından çıkınca Florida'daki Drop Top Customs'a gönderilerek orada cabrioya dönüşüyor ve ardından müşteri aracını Dodge bayisinden teslim alıyor. Sipariş sırasında kişiselleştirme özelliklerinin de ön plana çıktığı belirtiliyor.
DODGE HORNET TANITILDI Tanıtılan ve Alfa Romeo Tonale'nin kardeşi olan Dodge Hornet'te iki motor seçeneği olacak. Bu seçeneklerden biri olan kablolu şarj edilebilir hibrit özellikli Hornet R/T'de 1,3 litrelik benzinli motorla birlikte 121 HP gücünde elektrikli motor yer alıyor. 285 HP sistem gücü olan Hornet R/T'de 6 ileri otomatik şanzıman görev yapıyor. Elektrikli motor, gücünü arka tekerleklere ilettiği için bu araç 4 tekerlekten çekişli aktarma sahip. Batarya kapasitesi 15,5 kWh olan Hornet R/T, sadece elektrikli olarak 48 km menzil sunuyor. Hornet'in ikinci seçeneği olan Hornet GT'de 268 HP gücünde 2,0 litrelik turbo beslemeli 4 silindirli benzinli motor ve 4 tekerlekten çekişli aktarma görev yapıyor. 9 ileri otomatik şanzımana sahip bu aracın 0-96 km/s hızlanmasının 6.5 saniye olduğu belirtiliyor. Hornet'te 10,25 inç multimedya ekranı ve 12,3 inçlik dijital gösterge paneli bulunuyor. Yeni nesil güvenlik sistemlerine sahip bu araçta 14 hoparlörlü Harman-Kardon ses sistemi sunuluyor.
DODGE DURANGO SRT HELLCAT YENİDEN ÜRETİLECEKDodge'un 2020 yılı ortalarında tanıttığı ve sadece 2021'de ürettiği Durango SRT Hellcat seçeneği, 710 HP güç üreten kompresörlü 6,2 litrelik V8 motora ve 8 ileri otomatik şanzımana sahipti. Bu aracın 3,5 saniyede 0-96 km/s'ye ulaştığı ve maksimum hızının ise 290 km/s olduğu belirtiliyordu. Bu sıra dışı SUV'a olan talep artınca Dodge, yeniden üretmeye karar verdi. Yeniden Dodge Speed Week etkinliğinde tanıtılan Durango SRT Hellcat'te çok önemli bir değişiklik olmadı. Sadece gövdede bulunan aerodinamik parçalar elden geçirildi ve aracın yola tutunma özelliğinin de arttığı belirtiliyor. Yeni renk seçeneği eklenen bu araçta kişiselleştirme özellikleri de öne çıkıyor. Fren ile sürüş destek sistemleri güncellenen bu sıra dışı SUV için siparişlerin Eylül'de başlayacağı ve araçların 2023 yılı başlarında teslim edileceği belirtiliyor.
SON GÜN SÜRPRİZİ DODGE CHARGER DAYTONA SRT KONSEPTİ Etkinliğin son gününde tanıtılan Dodge Charger Daytona SRT konsepti, az da olsa Dodge fanatiklerinin yüzünü güldürdü. Çünkü Challenger ile Durango SRT Hellcat'in üretiminin 2023'te bitecek olması, Amerikalı marka için kaslı otomobil döneminin sonuna yaklaşıldığını gösteriyor. Tanıtılan Charger Daytona SRT konsepti ise görünümüyle markanın geçmişteki genlerini taşıdığını işaret ediyor. Bu konsept ince burun yapısı, kaslı çamurlukları, dikdörtgen ızgarası ve arka bölümü kaplayan yatay aydınlatma grubuyla geçmişi, geleceği taşımayı hedefliyor. Ancak coupe tasarımlı bu araçta V8'in yerine iki elektrikli motorun olacağı ve 4 tekerlekten çekişli aktarmanın yer alacağı belirtiliyor. Kendine ait bir ses sisteminin olacağı belirtilen Charger Daytona SRT konseptinde 16 inçlik dijital gösterge paneli, 12,3 inçlik multimedya ekranı ve 8,3 inçlik head-up display yer alıyor. 2024'te üretimine başlanması planlanan bu araçta Slam (slalom), Drift, Drag ve Donut (dairesel drift) sürüş modları var.