Küçük sınıf MPV'ler arasında mücadele eden Meriva, geriye doğru açılan arka kapılarıyla farklılaşıyor. Bu yapının tercih edilmesinin öncelikli sebebi MPV'lerin genellikle çocuklu ailelerin kullanımı için tercih edilmesine dayanıyor. Bu kapı tasarımı sayesinde arkadaki çocuk koltuklarına daha rahat ulaşılabiliyor. Meriva, küçük eşya çözümleri, esnek koltukları gibi kullanışlılık konusundaki başarısını daha önce kanıtlamıştı. Şimdi Meriva'nın pratiklik kadar ekonomik yönünü de keşfedeceğiz.
Opel markasının yeni yıldızı 1,6 lt 136 HP'lik turbo dizel motor, Meriva'da da sunuluyor. Alt devirlerden itibaren ulaşılan yüksek tork, ilk kalkışta otomobilin ivmelenme isteğini ortaya çıkartıyor. 320 Nm'lik maksimum tork ve 136 HP'lik güç 0-100 km/s hızlanma ve esneklik testlerinde tatminkar hızlanma verilerinin ortaya çıkmasını sağladı. Öyle ki, Meriva 1.4 Turbo 140 HP test verileriyle karşılatırdığımızda turbo dizelin daha iyi hızlanma verileri sunduğunu görüyoruz.
Hızlanmadaki tatminkar sonuç kadar, yakıt tüketimi sonucu da başarılı. Her ne kadar fabrika verisi olan 4,3 lt/100 km'lik ortalama tüketimin üstünde de olsa, 5,7 lt/100 km'lik ortalama test tüketimi, Meriva 1.6 CDTi'ın ekonomik yüzünü gösteriyor. Ancak kullanırken ekonomik olsa da fiyatı, performansı gibi rakiplerinden oldukça yüksek kalıyor.
Yazı: Koray Kodal
Fotoğraflar: Ersan Sezer