Geniş bir kabin, 7 kişilik oturma kapasitesi ve pratik detaylar. Bu üçlü, bir aile otomobilinin olmazsa olmazları arasında yer alıyor ve piyasadaki neredeyse her MPV bu kombinasyonu sunabiliyor. Ancak piyasada hem bir aile otomobilinin mantık gerekliliklerini sunan hem de sportif tatlar sunabilen modellerin sayısı oldukça kısıtlı. Ford S-MAX de bu keyifli azınlığın en önemli üyelerinden biri. 2005'ten beri sportif babaların gözdesi olan MPV, ikinci nesli için hazırlanırken, yeni S-MAX'in temel detayları Frankfurt'ta sergilenecek konseptle ortaya çıkıyor. Yüksek ve çıkıntılı ön ızgara Ford'un bundan sonraki tasarım dilinin bir yansıması ve Fiesta'yı hatırlatırken, yan cam yüzeylerin çizgisi güncel nesli hatırlatıyor. Ön tekerlek yuvalarının hemen arkasındaki hava çıkışları konseptte daha şık ve zarif bir şekilde ön çamurluğun üst kısmına alınırken, bu hava çıkışından başlayan omuz çizgisi stoplara kadar uzanıyor. İki parçalı yatay stoplar güncel nesle göre daha dar ve keskin bir hale gelirken, tasarımın genelinde çok başarılı bir evrim görülüyor. Güncel Focus, C-Max ve Kuga gibi yeni nesil modellerinde ergonomi ve kullanışlılık açısından eleştirilen kumanda elemanları kullanan Ford, anlaşılan yeni S-MAX'te bu tarz eleştirilere uğramamak için daha dikkatli davranacak. Zira bir konsept olmasına rağmen aracın kokpitinde seri üretime neredeyse hazır, kolay anlaşılır ve temiz çizgilerin kullanıldığı bir kokpite yer verilmiş. İletişim konusunda yeni standartlara uygun donanımların sunulacağı S-Max'te konsept otomobilde yer alan 1.5 lt'lik yeni nesil EcoBoost motor da görev yapacak.
Güncel S-Max'in övgü alan altyapısı yeni neslin de temelini oluşturacak.Alternatif yakıtlar için biraz beklemek gerekecek.
Kokpitte vites kolu yerine çevirmeli bir butonla ferahlık hissi arttırılıyor.Konseptteki pahalı malzemeler göz kamaştırıyor.