otohaber_logo
MULTIMEDYA
Delage DB 120
Delage DB 120
1 / 5

Delage DB 120

Delage DB 120

Sıra dışı teknolojileri ve ilginç tasarımlarıyla Fransız otomobilleri, otomobil tarihine her zaman yenilikler kazandırdılar. Örneğin Citroen’de Traction Avant’tan CX’e, Renault 4’ten Espace’a kadar ve hatta Peugeot’da 202’den 205 GTI’a ya da 504 Coupe’ye kadar uzanan modeller, ilginç Fransız otomobillerinden sadece birkaçı olurken sayısız araç arasında Delage DB 120 de vardı. İlk kez 1938’de Paris Otomobil Fuarı’nda tanıtılan Delage DB 120’nin en büyük özelliklerinden biri aerodinamik tasarıma sahip olmasıydı.

2 / 5

Delage DB 120

Delage DB 120

Yuvarlak hatlarıyla dikkat çeken bu otomobilin önden arkaya doğru uzayan çizgileri, çamurlukta sona eriyordu. Aracın büyük arka çamurluğunda arka tekerlekleri kapakla gizleniyordu. Yine aracın arka bölümünde bulunan büyük bagaj kapağının üzerinde küçük bir kanatçık vardı. Bu kanatçık, aynı dönem üretilen ve yine aerodinamik olarak tasarlanan Peugeot 402 ile Tatra 77’deki kadar büyük olmasa da bu aracın tasarımı nı ve yol tutuş özelliklerini zenginleştiriyordu. Yine ön bölümde bulunan iri çamurluklar far ve panjuru gizledi. Yani önden bakıldığında aracın büyük yuvarlak farları görünürken yandan bakıldığında ise çamurluklar tarafından örtülüyordu.

3 / 5

Delage DB 120

Delage DB 120

1930’ların sonlarına doğru parmakla gösterilen bir otomobil olan Delage DB 120’nin motoru da zamanın ilerisindeydi. Bu araç 120 HP gücündeki 4.7 lt’lik 8 silindirli motor ve 4 ileri manuel şanzıman sayesinde 1.900 kg’lik ağırlığına rağmen 160 km/s’ye ulaşıyordu. Sıralı 8 silindirli motor, üstten egzantrikli (OHC) olması sayesinde oldukça yüksek güç üretiyordu.

4 / 5

Delage DB 120

Delage DB 120

Motor kaputu kelebek şeklinde açılırken uzun motorun tüm detaylarına kolayca ulaşılıyordu. Delage logosu ise hiç degişmedi. Merdiven şeklindeki alaşımı güçlendirilmiş çelik şasi üzerinde, o dönem viraj denge çubuğu görevi gören çapraz kollu bağımsız süspansiyonlar ve hidrolik takviyeli kampanalı frenler vardı. Aracın karoseri Letourneur&Marchland tarafından üretiliyordu. Hazır olarak gelen karosere Delage motor ve şanzıman gibi mekanik parçaların montajını kendi yapıyordu.

5 / 5

Delage DB 120

Delage DB 120

Geriye doğru açılan kapılarının arkasında yine o dönemin otomobillerine uygun olarak çok sayıda göstergenin yer aldığı ahşap torpido paneli ve konforlu koltuklar vardı. Bu detaylara kaliteli malzemeler de eklenince Delage’nin fiyatı oldukça yükseliyordu. Zaten o dönemlerin en pahalı otomobili oldu. Ancak araçlar sürekli değiştiği için yedek parça ve maliyeti sorun oluyordu. İkinci Dünya Savaşı’nın çıkmasıyla üretim yavaşlarken savaşın ardından yaşanan ekonomik krizle birlikte 1953 yılında marka da tarihe gömüldü.

Diğer Haberler

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca hazırlanmış aydınlatma metnimizi okumak ve sitemizde ilgili mevzuata uygun olarak kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak için lütfen tıklayınız.