Delage DB 120
Sıra dışı teknolojileri ve ilginç tasarımlarıyla Fransız otomobilleri, otomobil tarihine her zaman yenilikler kazandırdılar. Örneğin Citroen’de Traction Avant’tan CX’e, Renault 4’ten Espace’a kadar ve hatta Peugeot’da 202’den 205 GTI’a ya da 504 Coupe’ye kadar uzanan modeller, ilginç Fransız otomobillerinden sadece birkaçı olurken sayısız araç arasında Delage DB 120 de vardı. İlk kez 1938’de Paris Otomobil Fuarı’nda tanıtılan Delage DB 120’nin en büyük özelliklerinden biri aerodinamik tasarıma sahip olmasıydı.
Delage DB 120
Yuvarlak hatlarıyla dikkat çeken bu otomobilin önden arkaya doğru uzayan çizgileri, çamurlukta sona eriyordu. Aracın büyük arka çamurluğunda arka tekerlekleri kapakla gizleniyordu. Yine aracın arka bölümünde bulunan büyük bagaj kapağının üzerinde küçük bir kanatçık vardı. Bu kanatçık, aynı dönem üretilen ve yine aerodinamik olarak tasarlanan Peugeot 402 ile Tatra 77’deki kadar büyük olmasa da bu aracın tasarımı nı ve yol tutuş özelliklerini zenginleştiriyordu. Yine ön bölümde bulunan iri çamurluklar far ve panjuru gizledi. Yani önden bakıldığında aracın büyük yuvarlak farları görünürken yandan bakıldığında ise çamurluklar tarafından örtülüyordu.
Delage DB 120
1930’ların sonlarına doğru parmakla gösterilen bir otomobil olan Delage DB 120’nin motoru da zamanın ilerisindeydi. Bu araç 120 HP gücündeki 4.7 lt’lik 8 silindirli motor ve 4 ileri manuel şanzıman sayesinde 1.900 kg’lik ağırlığına rağmen 160 km/s’ye ulaşıyordu. Sıralı 8 silindirli motor, üstten egzantrikli (OHC) olması sayesinde oldukça yüksek güç üretiyordu.
Delage DB 120
Motor kaputu kelebek şeklinde açılırken uzun motorun tüm detaylarına kolayca ulaşılıyordu. Delage logosu ise hiç degişmedi. Merdiven şeklindeki alaşımı güçlendirilmiş çelik şasi üzerinde, o dönem viraj denge çubuğu görevi gören çapraz kollu bağımsız süspansiyonlar ve hidrolik takviyeli kampanalı frenler vardı. Aracın karoseri Letourneur&Marchland tarafından üretiliyordu. Hazır olarak gelen karosere Delage motor ve şanzıman gibi mekanik parçaların montajını kendi yapıyordu.
Delage DB 120
Geriye doğru açılan kapılarının arkasında yine o dönemin otomobillerine uygun olarak çok sayıda göstergenin yer aldığı ahşap torpido paneli ve konforlu koltuklar vardı. Bu detaylara kaliteli malzemeler de eklenince Delage’nin fiyatı oldukça yükseliyordu. Zaten o dönemlerin en pahalı otomobili oldu. Ancak araçlar sürekli değiştiği için yedek parça ve maliyeti sorun oluyordu. İkinci Dünya Savaşı’nın çıkmasıyla üretim yavaşlarken savaşın ardından yaşanan ekonomik krizle birlikte 1953 yılında marka da tarihe gömüldü.
Otomobil dünyasının en güvenilir bilgi kaynağı
Otomobil dünyasındaki tüm önemli gelişmeleri, doğru ve tarafsız şekilde okura ulaştıran otohaber dergisi yılda 12 sayı çıkan tek otomotiv dergisidir. Yıl boyunca çıkardığı birçok ek yayınla otomobil dünyasına dair her konuda okuruna zengin bir içerik sunar. Elektrikli ve hibrit otomobillerden safkan spor otomobillere, klasik ve antika taşıtlardan SUV ve crossoverlara uzanan zengin bir özel yayın çeşitliliği sunan otohaber dergisi ayrıca yıl boyunca gerçekleştirdiği test ve karşılaştırmaları da Test Yıllığı dergisinde bir araya topluyor.