Bu otomobil yaşıyor olabilir mi? Tıpkı bir canlı gibi gün geçtikçe büyüyüp, güçlenebilir mi? Evet, kulağa saçma geliyor ama Porsche 918 Spyder'ı ilk kez prototip olarak tanıttığında açıklanan güç 795 HP idi. Bugün karşımızda duran bu hafif kamuflajlı versiyondaysa güç tam 887 HP'ye ulaşmış durumda ve araç yıl sonunda asfaltla buluştuğunda bu değer 900 HP'yi aşacak. İşte karşınızda yaşayan bir otomobil! Ferrari LaFerrari ve McLaren P1 gibi iki hibrid süpersporcunun sırasıyla 900 ve 963 HP güçlerinde olduğu düşünüldüğünde bunun sebebi de ortaya çıkmış oluyor. Şarj edilebilir hibrid sisteminin içten yanmalı parçası olan 608 HP gücündeki 4.6 lt'lik atmosferik V8, markanın yarış otomobili RS Spyder'da görev yapan motordan türetilirken, ön aksta 95 kW, arkadaysa 115 kW güçlerinde iki elektrik motoru yer alıyor. Ön akstaki elektrik motoru 235 km/s hıza kadar devrede kalırken, hibrid sisteminin toplam gücü 887 HP. 6.8 kWh kapasiteli lityum-iyon batarya sayesinde sadece elektrik enerjisiyle 150 km/s hıza çıkabilen 918 Spyder'ın elektrikli menziliyse yaklaşık 30 km. Boşalan batarya, standart şehir şebekesinde yaklaşık 4 saatte şarj edilebilirken, opsiyonel olarak sunulan hızlı şarj ünitesiyle şarj süresini 25 dakikaya indirmek mümkün. 1640 kg ağırlığındaki 918 Spyder, 0-100 km/ hızlanmasını 2.8 saniyede tamamlarken, hız göstergesinde 300 km/s'yi görmek için 23 saniye beklemek gerekiyor. 340 km/s maksimum hıza ulaşan hibrid sporcunun yakıt tüketimi ve emisyon değerleriyse 3.3 lt/100 km ve 79g/km. Ön ve arka aksları arasında 43:57'lik ağırlık dağılımı sunan 918 Spyder'ın, Carrera GT'ye ait olan 7 dakika 32 saniyelik Nordschleife rekorundan daha iyi bir derece elde edeceği açıklanırken, Weissach paketli bir prototipin şimdiden 7:14 zamanına imza attığı da gelen bilgiler arasında. 768.026 Euro'dan başlayan fiyatlarla satışa sunulan 918 Spyder'da opsiyon kalemleri arasında yer alan Weissach paketinde, standart modellerden farklı olarak tavan, arka spoyler, yan aynalar, ön cam çerçevesi karbondan üretilirken, kabinde de deri yerine alcantara döşemelerle alüminyum yerine karbon kaplamalar kullanılıyor. Bu değişikliklerle aracın 50 kg'ye kadar hafifleyip daha iyi performans ve yol tutuş özellikleri göstermesi hedefleniyor.
Kokpitte yüksek orta konsol Carrera GT'ye bir göndermeyken, direksiyon olması gerektiği gibi yuvalarlak!
Fotoğraftaki siyah bölümler kamuflaj için kullanılmış olsa da , seri üretimde de benzer seçenekler sunulabilir.