RENAULT ZOE
SKODA OCTAVIA
Önden çarpma sonucu sürücü ve yolcuda iyi bir koruma sağlayan Octavia, bu güvenliği farklı boylardaki dummylerde de gösterdi. Önden çarpmada kabin yapısı bozulmayan bu model, yandan çarpma testinde de dummynin omuz bölümünde zayıf bir güvenlik sunarken genelde maksimum puanları elde etti ve direk testinde de başarıyla geçti. Octavia'da, kamçı testinde omurga yaralanmalarına karşı iyi bir koruma sağlandı. 18 aylık ve 3 yaş çocuk güvenliğinde çocuk dummylerin hareketlerinin kontrol edilmesi sayesinde maksimum puanları elde eden bu model, çocuk koltuklarının montajı ve havayastığı iptal bilgilerinin net olması sonucu Euro NCAP'ten Advanced ödülü aldı. Yaya güvenliğinde aktif motor kaputu sayesinde yaya dummylerin kafa bölmelerinde iyi bir güvenlik sunarken yayaların bacaklarını da başarıyla korudu. Sadece dummylerin kalça bölgelerinde ortalama sayılabilecek bir güvenlik vardı. Elektronik Stabilite Kontrolü, emniyet kemeri hatırlatıcılarını standart olarak sunduğu için 5 yıldız elde eden Octavia'da hız sınırlama cihazı yoktu.
TOYOTA AURIS
Çarpışma testi sonrası kabin yapısı bozulmayan Auris'te sürücü ve yolcu güvenliği oldukça başarılıydı. Bu güvenlik, farklı boylardaki dummylerle yapılan testlerde devam etti. Ancak, çarpma anında arka sürücü tarafındaki kapı açıldığı için Euro NCAP yetkilileri, yolcularda oluşabilecek yaralanma risklerine karşı Auris'te puan düşürdü. Yandan çarpmada da başarılı bir güvenlik sunarak maksimum puanları elde eden Auris, kamçı testinde de boyun yaralanmalarına karşı iyi bir koruma sağladı. Yeni standartlarla yapılan CRS yada çocuk güvenliği testinde kaza anında bebek dummylerin hareketleri kontrol edilirken havayastığının iptali, çocuk koltuğunun bağlantıları vb konularda maksimum puanları elde ederek başarılı bir güvenlik sundu. Yaya dummylerin bacaklarında sağladığı güvenlik sayesinde bu bölümde başarılı olan Auris'in motor kaputunun köşe ve kenarlarının yol açtığı yaralanmalar sonucu ortalama sayılabilecek güvenlik sunuyordu. Ancak yaya dummy kafası Auris'in cam ve çerçeve bölümüne çarpmasıyla oluşan yaralanmalar sonucu puan kaybetse de genelde başarılıydı. Elektronik Stabilite Kontrolünü, emniyet kemeri hatırlatıcısını standart olarak sunan Auris, Euro NCAP'ın beklentilerini karşılarken bu modelde hız sabitleyiciyi isteğe bağlıydı. Euro NCAP, benzer test sonuçlarının Toyota Auris Wagon'da benzer olabileceğini belirtiler.
TOYOTA RAV4
Önden çarpma sonucu RAV4'ün kabin yapısı bozulmazken havayastığının açılması sırasında oluşan gecikme ve buna bağlı olarak güvenlik sıkıntısının meydana gelmesi nedeniyle bu modele puan kaybettirirken diz, bacak ve karın bölgesiyle boyunda sağlanan güvenlik sayesinde başarılıydı. Yandan çarpma ve direk testinde de maksimum puanları elde eden RAV4, kamçı testinde dummynin boyun bölgesinde de etkili bir güvenlik sundu. CRS'de RAV4, darbe anında bebek dummylerin kontrollü hareketleri sayesinde bu bölümde başarılıydı. Ayrıca ISOFIX bağlantısı, çocuk koltuğu montajı, havayastığı iptali gibi konularda da güvenliydi. Yayaların bacaklarında iyi bir koruma sağladığı için maksimum puanları elde eden RAV4, motoru kaputunun kenar noktalarının oluşturacağı yaralanmalara karşı puan kaybetse de genelde başarıydı. Elektronik stabilite kontrolü, emniyet kemeri hatırlatıcıları ve hız sınırlama sistemi sayesinde Euro NCAP'ta 5 yıldız elde eden RAV4'te ayrıca görev yapan şerit takip asistanı ve kör nokta uyarı sistemi sayesinde de ek puanlar elde etti.