otohaber_logo
Haberler
Çocuk Güvenliği Yükseldi
Güvenlikte yeni standartlar belirlemeye devam eden Euro NCAP, 2013 yılının ilk çarpışma testi sonuçlarını 4 modelle açıkladı. Çocuk güvenliği standartlarının daha kapsamlı incelendiği bu sonuçlarda, modeller 5 yıldız elde ettiler.
Çocuk Güvenliği Yükseldi
Teknolojinin gelişmesine paralel olarak artan güvenlik sistemleri, Euro NCAP'in güvenlik standartlarını yükseltmeye devam ederken, yeni bir kriter olarak çocuk güvenliği de 2013'te öne çıkıyor. 2013 yılı itibarıyla teste giren modellerde geçmişe göre daha kapsamlı olarak incelenen CRS yani çocuk güvenliği testlerinde, kalitesi tescillenen farklı çocuk koltukları deneniyor. Bu çocuk koltuklarının bağlanma özellikleri ve genel yapıları incelenirken, diğer test kriterleriyse değişmiyor. Bu yeni standartlara dahil edilerek teste giren 4 model arasında Skoda Octavia, sürücü ve yolcu güvenliğinde, çocuk güvenliğinde ve yaya güvenliğinde en yüksek puanları elde etti. Renault ZOE ise sürüş güvenliği sistemlerinde en başarılı modeldi.

RENAULT ZOE

Renault'un elektrikli modeli olan ZOE'nun yolcu kabini, önden çarpma testi sonrası genel yapısını bozmazken sürücü ve yolcu güvenliğinde de sağladığı başarılı korumayla yüksek puanları elde etti. ZOE, bu güvenlik özelliklerini farklı boylardaki dummylerde de sağladı. Yandan çarpma testinden yüksek puanları elde eden bu model, direk testinde mankenin omzunda oluşan yaralanma nedeniyle puan kaybetti. Kamçı testinden de puan kaybeden ZOE, kapsamlı CRS testinde 18 aylık çocuk güvenliğinden en yüksek puanı elde etti. 3 yaşındaki bebek dummynin çarpışma anındaki hareketleri ise aşırı değildi. Çocuk koltuklarının montajı konusunda da başarılı olan ZOE, havayastığı iptal bilgilerinin aktarımında da başarılı olduğu için çocuk güvenliği testinde ödüllendirildi. Yaya güvenliğinde dummylerin bacaklarında iyi bir güvenlik sunan ZOE, yayaların kalça ve kafa bölümlerinde ise ortalama sayılabilecek bir koruma sundu. Elektronik Stabilize Programını standart olarak sunan ZOE, ön ve arka koltuklardaki bulunan emniyet kemeri uyarı sistemleri, hız sabitleme sistemi özellikleri sayesinde de bu testten 5 yıldız aldı.

SKODA OCTAVIA

Önden çarpma sonucu sürücü ve yolcuda iyi bir koruma sağlayan Octavia, bu güvenliği farklı boylardaki dummylerde de gösterdi. Önden çarpmada kabin yapısı bozulmayan bu model, yandan çarpma testinde de dummynin omuz bölümünde zayıf bir güvenlik sunarken genelde maksimum puanları elde etti ve direk testinde de başarıyla geçti. Octavia'da, kamçı testinde omurga yaralanmalarına karşı iyi bir koruma sağlandı. 18 aylık ve 3 yaş çocuk güvenliğinde çocuk dummylerin hareketlerinin kontrol edilmesi sayesinde maksimum puanları elde eden bu model, çocuk koltuklarının montajı ve havayastığı iptal bilgilerinin net olması sonucu Euro NCAP'ten Advanced ödülü aldı. Yaya güvenliğinde aktif motor kaputu sayesinde yaya dummylerin kafa bölmelerinde iyi bir güvenlik sunarken yayaların bacaklarını da başarıyla korudu. Sadece dummylerin kalça bölgelerinde ortalama sayılabilecek bir güvenlik vardı. Elektronik Stabilite Kontrolü, emniyet kemeri hatırlatıcılarını standart olarak sunduğu için 5 yıldız elde eden Octavia'da hız sınırlama cihazı yoktu.

TOYOTA AURIS

Çarpışma testi sonrası kabin yapısı bozulmayan Auris'te sürücü ve yolcu güvenliği oldukça başarılıydı. Bu güvenlik, farklı boylardaki dummylerle yapılan testlerde devam etti. Ancak, çarpma anında arka sürücü tarafındaki kapı açıldığı için Euro NCAP yetkilileri, yolcularda oluşabilecek yaralanma risklerine karşı Auris'te puan düşürdü. Yandan çarpmada da başarılı bir güvenlik sunarak maksimum puanları elde eden Auris, kamçı testinde de boyun yaralanmalarına karşı iyi bir koruma sağladı. Yeni standartlarla yapılan CRS yada çocuk güvenliği testinde kaza anında bebek dummylerin hareketleri kontrol edilirken havayastığının iptali, çocuk koltuğunun bağlantıları vb konularda maksimum puanları elde ederek başarılı bir güvenlik sundu. Yaya dummylerin bacaklarında sağladığı güvenlik sayesinde bu bölümde başarılı olan Auris'in motor kaputunun köşe ve kenarlarının yol açtığı yaralanmalar sonucu ortalama sayılabilecek güvenlik sunuyordu. Ancak yaya dummy kafası Auris'in cam ve çerçeve bölümüne çarpmasıyla oluşan yaralanmalar sonucu puan kaybetse de genelde başarılıydı. Elektronik Stabilite Kontrolünü, emniyet kemeri hatırlatıcısını standart olarak sunan Auris, Euro NCAP'ın beklentilerini karşılarken bu modelde hız sabitleyiciyi isteğe bağlıydı. Euro NCAP, benzer test sonuçlarının Toyota Auris Wagon'da benzer olabileceğini belirtiler.

TOYOTA RAV4

Önden çarpma sonucu RAV4'ün kabin yapısı bozulmazken havayastığının açılması sırasında oluşan gecikme ve buna bağlı olarak güvenlik sıkıntısının meydana gelmesi nedeniyle bu modele puan kaybettirirken diz, bacak ve karın bölgesiyle boyunda sağlanan güvenlik sayesinde başarılıydı. Yandan çarpma ve direk testinde de maksimum puanları elde eden RAV4, kamçı testinde dummynin boyun bölgesinde de etkili bir güvenlik sundu. CRS'de RAV4, darbe anında bebek dummylerin kontrollü hareketleri sayesinde bu bölümde başarılıydı. Ayrıca ISOFIX bağlantısı, çocuk koltuğu montajı, havayastığı iptali gibi konularda da güvenliydi. Yayaların bacaklarında iyi bir koruma sağladığı için maksimum puanları elde eden RAV4, motoru kaputunun kenar noktalarının oluşturacağı yaralanmalara karşı puan kaybetse de genelde başarıydı. Elektronik stabilite kontrolü, emniyet kemeri hatırlatıcıları ve hız sınırlama sistemi sayesinde Euro NCAP'ta 5 yıldız elde eden RAV4'te ayrıca görev yapan şerit takip asistanı ve kör nokta uyarı sistemi sayesinde de ek puanlar elde etti.

Diğer Haberler

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca hazırlanmış aydınlatma metnimizi okumak ve sitemizde ilgili mevzuata uygun olarak kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak için lütfen tıklayınız.