otohaber_logo
Haberler
Citroen Saxo’da fren problemi mi var?
1997 model Citroen Saxo VSX 1.6 sahibiyim. Otomatik şanzımanlı aracımın fren sistemi parçalarını (disk, kampana, kaliper, balatalar, fren merkezini) komple değiştirdim.
Citroen Saxo’da fren problemi mi var?

Bu değişim sonrası ilk çalıştırmada fren pedalı sert ve tutmuyor. Sürüş anında frene bastığımda aracın kızaklaması gerekirken hala yola devam ediyor. Ancak sık sık fren yaptığımda biraz düzeliyor bunun sebebi ne olabilir? Bu aracın şanzımanı hakkında bilgi verir misiniz? Motor, rölantide çalışırken devir saati ibresi düşüyor ve bazen de duruyor. Bunun sebebi rölanti motorumu yoksa ECU'de mi?

Sayın Yüksel PAŞA;

1997 model olan Citroen Saxo VSX 1.6 otomatik şanzımanlı aracınızın yenilenen fren sisteminde bence yanlış bir şeyler var. Fren merkezinin de değiştirildiğinden bahsetmişsiniz ancak fren diskleri ve kaliperler de aynı mı kaldı? Yoksa daha farklı, büyük çapta olan özelliklerde mi bilinmiyor. Şayet sadece yenileme amaçlı bir çalışma yapıldıysa araç çalıştığında fren pedalının sert kalması servonun çalışmadığı anlamındadır. Araç çalışmada freni pompalayarak ve akabinde de frene sertçe basılı haldeyken aracın motorunu çalıştırdığınızda fren pedalının bir miktar yumuşaması ve pedalın da biraz daha basılabilir olması gerekir. Şayet bu konumda pedalda bir hareket olmuyorsa servonun sorunlu olduğu kesin. Bir diğer seçenek ise kullanılan fren balatalarının çok sert olması nedeni ile ısınmadan işlevini görmemesinden kaynaklanır. Fren kaliperlerini de büyütüp farklı bir uygulama yaptıysanız ve buna paralel olarak fren merkez çapı da büyük tercih edildiyse merkez çapının uygulaması yanlış olmuştur. Daha küçük çapta bir merkez seçilmesi fren pedal baskı sertliğinin yumuşaması frene de daha güçlü bir uygulama kazandıracaktır. Aracınızın motorunun rölantisinin düzensiz olması öncelikle rölanti motorunun ve gaz kelebek takımının kurumlanması veya kirlenmesinden kaynaklanır. Temizlenmesi sonrasında sorun devam ediyorsa ya motorda bir düzensizlik vardır ya da rölanti motoru arızalıdır. Kelebek konum sensör ayarsızlığı da benzer sorunlara neden olur. Bu sorunun beyinden (ECU'den) kaynaklanabileceğini zannetmiyorum.

Diğer Haberler

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca hazırlanmış aydınlatma metnimizi okumak ve sitemizde ilgili mevzuata uygun olarak kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak için lütfen tıklayınız.