Bu değişim sonrası ilk çalıştırmada fren pedalı sert ve tutmuyor. Sürüş anında frene bastığımda aracın kızaklaması gerekirken hala yola devam ediyor. Ancak sık sık fren yaptığımda biraz düzeliyor bunun sebebi ne olabilir? Bu aracın şanzımanı hakkında bilgi verir misiniz? Motor, rölantide çalışırken devir saati ibresi düşüyor ve bazen de duruyor. Bunun sebebi rölanti motorumu yoksa ECU'de mi?
Sayın Yüksel PAŞA;
1997 model olan Citroen Saxo VSX 1.6 otomatik şanzımanlı aracınızın yenilenen fren sisteminde bence yanlış bir şeyler var. Fren merkezinin de değiştirildiğinden bahsetmişsiniz ancak fren diskleri ve kaliperler de aynı mı kaldı? Yoksa daha farklı, büyük çapta olan özelliklerde mi bilinmiyor. Şayet sadece yenileme amaçlı bir çalışma yapıldıysa araç çalıştığında fren pedalının sert kalması servonun çalışmadığı anlamındadır. Araç çalışmada freni pompalayarak ve akabinde de frene sertçe basılı haldeyken aracın motorunu çalıştırdığınızda fren pedalının bir miktar yumuşaması ve pedalın da biraz daha basılabilir olması gerekir. Şayet bu konumda pedalda bir hareket olmuyorsa servonun sorunlu olduğu kesin. Bir diğer seçenek ise kullanılan fren balatalarının çok sert olması nedeni ile ısınmadan işlevini görmemesinden kaynaklanır. Fren kaliperlerini de büyütüp farklı bir uygulama yaptıysanız ve buna paralel olarak fren merkez çapı da büyük tercih edildiyse merkez çapının uygulaması yanlış olmuştur. Daha küçük çapta bir merkez seçilmesi fren pedal baskı sertliğinin yumuşaması frene de daha güçlü bir uygulama kazandıracaktır. Aracınızın motorunun rölantisinin düzensiz olması öncelikle rölanti motorunun ve gaz kelebek takımının kurumlanması veya kirlenmesinden kaynaklanır. Temizlenmesi sonrasında sorun devam ediyorsa ya motorda bir düzensizlik vardır ya da rölanti motoru arızalıdır. Kelebek konum sensör ayarsızlığı da benzer sorunlara neden olur. Bu sorunun beyinden (ECU'den) kaynaklanabileceğini zannetmiyorum.
Haberler
Citroen Saxo’da fren problemi mi var?
1997 model Citroen Saxo VSX 1.6 sahibiyim. Otomatik şanzımanlı aracımın fren sistemi parçalarını (disk, kampana, kaliper, balatalar, fren merkezini) komple değiştirdim.
- 19 Temmuz 2010
Etiketler:
Otomobil dünyasının en güvenilir bilgi kaynağı
Otomobil dünyasındaki tüm önemli gelişmeleri, doğru ve tarafsız şekilde okura ulaştıran otohaber dergisi yılda 12 sayı çıkan tek otomotiv dergisidir. Yıl boyunca çıkardığı birçok ek yayınla otomobil dünyasına dair her konuda okuruna zengin bir içerik sunar. Elektrikli ve hibrit otomobillerden safkan spor otomobillere, klasik ve antika taşıtlardan SUV ve crossoverlara uzanan zengin bir özel yayın çeşitliliği sunan otohaber dergisi ayrıca yıl boyunca gerçekleştirdiği test ve karşılaştırmaları da Test Yıllığı dergisinde bir araya topluyor.
e-Bülten aboneliğimize kayıt olmak için e-posta adresinizi giriniz.