TEST · Citroen C3 1.6 VTi EAT6 Shine
Küçük sınıfta otomatik şanzıman aranılan bir özellik. Citroen C3'ün de tek otomatik şanzıman seçeneği 1.6 VTi ile sunuluyor.
Citroen'in küçük sınıf temsilcisi C3, modern ve yenilikçi çizgileriyle özellikle gençler ve kadın tüketicilerin merceği altında. Yenilikçi donanımları arasındaki yerleşik kamera sistemi connectedcam ve airbump ismindeki karoser kaplaması ile rakiplerinden farklılaşıyor.
TEST · Citroen C3 1.6 VTi EAT6 Shine
Shine donanımla sunulan Biton Tavan donanımında, airbump üstünde sticker , renkii tavan, ayna kaplamaları ve sis farı çerçeveleri bulunuyor.
Otomobilin içerisinde de dışında olduğu gibi modern tasarım devam ediyor. Sadeleşme adına klima kumandaları orta konsoldaki multimedya ekranı içerisine taşınmış. Sisteme alışmak gerekiyor.
TEST · Citroen C3 1.6 VTi EAT6 Shine
C3'ün iç mekanında da malzeme kalitesi tatminkar. Klima kumandalarının da olduğu multimedya ekranına alışmak gerekli.
Tasarımdaki cesaret motor ve şanzımanda gelenekselciliğe dönüşmüş. C3'ün küçük silindir hacimli turbo benzinli ya da hibrit teknolojisi kullanılan motor seçenekleri yok. Şanzıman konusunda da rakiplerinin bazılarındaki gibi çift kavramalı otomatik seçenekler arasında yer almıyor. Fiyat listesinde sadece 1.6 VTi ile otomatik şanzıman sunulduğunu görüyoruz.
TEST · Citroen C3 1.6 VTi EAT6 Shine
Motor seçenekleri arasında yer alan 1.2 PureTech 82 HP, 1.6 BlueHDi 75 HP ve 1.6 BlueHDi 100 HP seçenekleri sadece 5 ileri manuel şanzımanla alınabiliyor. Test aracımızdaki 6 ileri vitesli, geleneksel tork konvertörlü otomatik şanzıman sarsıntısız ve akıcı vites geçişleri sağlıyor.
TEST · Citroen C3 1.6 VTi EAT6 Shine
Şerit ihlal uyarı sistemi Shine donanımında standart. Direksiyon üstündeki düğmeler iri tasarlanmış. Gösterge altındaki düğmelere ulaşmak zor.
Vites değişimlerini sürücü kendi yapmak isterse vites kolunu sola çekip joystick gibi kullanabiliyor. Kol aşağıya çekildiğinde vites büyütülüp yukarıya doğru küçültülüyor. Vites konumlarını gösteren şema ise genelde olduğu gibi vites kolu etrafında değil, önündeki eşya gözünün duvarında yer alıyor. Bu bölümde ayrıca bir S düğmesi yer alıyor.
TEST · Citroen C3 1.6 VTi EAT6 Shine
Bu düğme daha yüksek devirlerde vites geçişleri sağlayarak biraz daha sportif bir sürüş hissi elde edilmesini sağlıyor. Atmosferik motor çok atak değil. Bunun bir şehir otomobili olarak tasarlandığı hızlanma verilerinde de görülüyor. Şehir içindeki kullanım ve hız sınırları dikkate alındığında hızlanma ve esneklik verilerinin yeterli olduğunu söyleyebiliriz.
TEST · Citroen C3 1.6 VTi EAT6 Shine
Test ölçümleri sonunda 7,5 lt/100 km'lik ortalama tüketim kayda geçti. Bu değer çok ekonomik olmasa da kabul edilebilir seviyede kalıyor. Sürüş özelliklerine baktığımızda süspansiyon sisteminin konforlu yapıda ayarlandığını görüyoruz.
TEST · Citroen C3 1.6 VTi EAT6 Shine
300 litrelik bagaj hacmi arka koltuklar yatırılıp 922 litreye çıkartılabiliyor.
Direksiyon rahat yönlendirilebilirken geri bildirimleri de yeterli seviyede. Sonuç olarak C3 beklentileri karşılayabilen bir otomobil. 1.6 VTi EAT6 makul hızlanma ve tüketim dengesini kurarken, otomatik şanzıman konforunu sarsıntısız bir tecrübeyle sunuyor.
TEST · Citroen C3 1.6 VTi EAT6 Shine
1,6 litrelik atmosferik motor devir yükseldiğinde tatminkar bir hızlanma tecrübesi yaşatıyor.
Otomobil dünyasının en güvenilir bilgi kaynağı
Otomobil dünyasındaki tüm önemli gelişmeleri, doğru ve tarafsız şekilde okura ulaştıran otohaber dergisi yılda 12 sayı çıkan tek otomotiv dergisidir. Yıl boyunca çıkardığı birçok ek yayınla otomobil dünyasına dair her konuda okuruna zengin bir içerik sunar. Elektrikli ve hibrit otomobillerden safkan spor otomobillere, klasik ve antika taşıtlardan SUV ve crossoverlara uzanan zengin bir özel yayın çeşitliliği sunan otohaber dergisi ayrıca yıl boyunca gerçekleştirdiği test ve karşılaştırmaları da Test Yıllığı dergisinde bir araya topluyor.