otohaber_logo
MULTIMEDYA
Çılgın Türk bunu yaptı
Çılgın Türk bunu yaptı
1 / 56

Çılgın Türk bunu yaptı

Çılgın Türk bunu yaptı

Benzinle çalışan aracı elektrikli otomobile çeviren Murat Orhon, yaptığı tüm işlemleri Facebook sayfasında anlattı... "%100 elektrikle çalışan bir araç yapma fikri bir süredir aklımdaydı bunun için uygun seçeneklerden en ucuzu olan 1990 model Fiat 126 Bis'imi 2 ay önce 3.000.- TL'ye aldım, ve benzinli motoru ile son sürüşü yaptım"

2 / 56

Çılgın Türk bunu yaptı

Çılgın Türk bunu yaptı

Aracın fiziksel boyutları oldukça küçük olduğu için çokda hafif, buda elektrikle çalışan bir araç için daha uzun menzil demek.

3 / 56

Çılgın Türk bunu yaptı

Çılgın Türk bunu yaptı

126 Bis çok basit bir araç dönüşüm sırasında ne direksiyon sistemine nede hidrolik fren sistemine elektrikli pompa takmak gerekmiyor buda işimi oldukça kolaylaştıracak.

4 / 56

Çılgın Türk bunu yaptı

Çılgın Türk bunu yaptı

Bu araçların sulu ve susuz tipleri var, benimki su soğutmalı yani motorla beraber radyatör fan vs. de sökmem gerekiyor.

5 / 56

Çılgın Türk bunu yaptı

Çılgın Türk bunu yaptı

Önce ön tarafdan aracın aküsünü söktüm daha sonra soğutma ve kalorifer sistemini daha sonra ise motor ve benzin deposunu, arka koltuklarıda söktüm aküler için oraya uygun bir yer yapacağım.

6 / 56

Çılgın Türk bunu yaptı

Çılgın Türk bunu yaptı

Motoru şanzımana bağlayan M8 vidaları söküp marş motorunuda ayırdıkdan sonra motorun tek bağlantısı arka kaporta parçasına, ben o parçayı yerinden söküp motorla birlikde çıkarmayı daha uygun buldum. .

7 / 56

Çılgın Türk bunu yaptı

Çılgın Türk bunu yaptı

Motoru yerinden çıkarmadan önce benzin, su ve elektrik bağlantılarınıda söktüm, sanki hepsi geri takılacakmış gibi kırmadan bozmadan kesmeden çalıştığım için söküm biraz uzun sürdü. Şimdilik şanzıman ve debriyajı kullanacağım, sürüş testlerinden sonra bazı değişikler yapabilirim nede olsa bu araç benim için bir test platformu. .

8 / 56

Çılgın Türk bunu yaptı

Çılgın Türk bunu yaptı

126 Bis motoru...

9 / 56

Çılgın Türk bunu yaptı

Çılgın Türk bunu yaptı

Motorun üstünden debriyaj baskı ve balatası ile volanı sökeceğim, bunları çizip yaptıracağım adaptör parçaları ile elektrik motoruna bağlayacağım.

10 / 56

Çılgın Türk bunu yaptı

Çılgın Türk bunu yaptı

Baskı, balata ve volan...

11 / 56

Çılgın Türk bunu yaptı

Çılgın Türk bunu yaptı

Gerekli parçaları yapabilmek için bazı ölçüler almak ve biraz kafa yormak gerekti.

12 / 56

Çılgın Türk bunu yaptı

Çılgın Türk bunu yaptı

Şanzıman bağlantısı için kartondan şablon çıkardım.

13 / 56

Çılgın Türk bunu yaptı

Çılgın Türk bunu yaptı

Araç üstünde yaptığım her işlemi detayları ile yazmama imkan yok ama merak edenlere bir fikir vermesi için önemli işlemleri resimleri ile açıklamaya çalışıyorum.

14 / 56

Çılgın Türk bunu yaptı

Çılgın Türk bunu yaptı

Aldığım ölçüler ve çıkardığım şablona göre bağlantı parçasını çizdim.

15 / 56

Çılgın Türk bunu yaptı

Çılgın Türk bunu yaptı

Parçayı CNC Lazer de kestirdim.

16 / 56

Çılgın Türk bunu yaptı

Çılgın Türk bunu yaptı

Volan bağlantı parçasını çizdim.

17 / 56

Çılgın Türk bunu yaptı

Çılgın Türk bunu yaptı

Torna ve frezede işlettim.

18 / 56

Çılgın Türk bunu yaptı

Çılgın Türk bunu yaptı

Elektrik motoru bağlantı parçası çizimi.

19 / 56

Çılgın Türk bunu yaptı

Çılgın Türk bunu yaptı

Bitmiş imalat.

20 / 56

Çılgın Türk bunu yaptı

Çılgın Türk bunu yaptı

Parçaların birbirine uyduğuna bakmak ve bazı ölçüler almak için geçici montaj...

21 / 56

Çılgın Türk bunu yaptı

Çılgın Türk bunu yaptı

Kamalı motor bağlantı parçası.

22 / 56

Çılgın Türk bunu yaptı

Çılgın Türk bunu yaptı

Rulmanlı ara parça...

23 / 56

Çılgın Türk bunu yaptı

Çılgın Türk bunu yaptı

Volan nihayet motorla buluştu... Baskı ve balatada bağlandı ve montaj tamam...

24 / 56

Çılgın Türk bunu yaptı

Çılgın Türk bunu yaptı

Birkaç ölçü aldıkdan sonra geri sökeceğim, montaj plakasını şanzımana iyice yaklaştırmak için motoru geriye alacak bir parça çizmem ve yaptırmam gerekiyor...

25 / 56

Çılgın Türk bunu yaptı

Çılgın Türk bunu yaptı

Delikler tutuyor..

26 / 56

Çılgın Türk bunu yaptı

Çılgın Türk bunu yaptı

Spacer ı çizdim Parça oldukça büyük, ağır olmaması için aluminyumdan işlettim

27 / 56

Çılgın Türk bunu yaptı

Çılgın Türk bunu yaptı

Motoru 6 cm. geriye alınca şanzıman ile bağlantı plakası arası 2 cm. ye düştü buda bağlantı civatalarının oluşacak torka dayanmasını çok kolaylaştıracak. Nihayet geçicide olsa motoru araca taktım bundan sonrası mekanikden çok elektrik, elektronik... .

28 / 56

Çılgın Türk bunu yaptı

Çılgın Türk bunu yaptı

Daha önce motoru ve kontrol ünitesini test edip ön ayarlarını yapmıştım.

29 / 56

Çılgın Türk bunu yaptı

Çılgın Türk bunu yaptı

Daha önce motoru ve kontrol ünitesini test edip ön ayarlarını yapmıştım.

30 / 56

Çılgın Türk bunu yaptı

Çılgın Türk bunu yaptı

Araca takmayı düşündüğüm göstergelerden biri. Hepsini çok düşük fiyatlara ebay den aldım...

31 / 56

Çılgın Türk bunu yaptı

Çılgın Türk bunu yaptı

Sökülen benzin deposunun doldurma kapağı yerine şarj prizi...Yalnız kapaklı fiş piyasada bulunmuyor kapaklı olanlar hep dişi yani priz...

32 / 56

Çılgın Türk bunu yaptı

Çılgın Türk bunu yaptı

Bir kapaklı priz bir fiş ve biraz epoksi ile kendim yaptım...72 V 10 A şarj cihazıda gümrüğe takıldı ama evrakları yolladım bugün yarın gelir.

33 / 56

Çılgın Türk bunu yaptı

Çılgın Türk bunu yaptı

Şanzımanı tutan bağlı olduğu benzin motoruydu , onu çıkarınca boşta kaldı aşağı düştü vitesler geçmiyor , bu sorunu halletmek için bir ray profil kullandım

34 / 56

Çılgın Türk bunu yaptı

Çılgın Türk bunu yaptı

Arka koltuğu sökünce aküleri koymak için pekde düzgün olmayan bir zemin çıktı.

35 / 56

Çılgın Türk bunu yaptı

Çılgın Türk bunu yaptı

Bu sorunu çözmek için biraz marangozluk gerekti.

36 / 56

Çılgın Türk bunu yaptı

Çılgın Türk bunu yaptı

Ağır aküler nedeniyle zaman içinde meydana gelebilecek çökmeleri önlemek için çeşitli boylardaki tahtalarla destekli 15 mm. OSB den aldığım ölçülere göre bir platform yaptım.

37 / 56

Çılgın Türk bunu yaptı

Çılgın Türk bunu yaptı

Arka koltuğun olduğu yere vidaladım.

38 / 56

Çılgın Türk bunu yaptı

Çılgın Türk bunu yaptı

Aküler yerlerine konuldu , daha sonra üstlerini bir pleksi fanus ile kapatmayı ve fan ile havalandırmayı düşünüyorum.

39 / 56

Çılgın Türk bunu yaptı

Çılgın Türk bunu yaptı

Ara bağlantılar yapıldı , 72 Volt hazır...

40 / 56

Çılgın Türk bunu yaptı

Çılgın Türk bunu yaptı

Kablo kesiti 6 mm2 çıkmasına rağmen 16 mm2 kesitli kablo kullandım genede gözüme ince geliyor.

41 / 56

Çılgın Türk bunu yaptı

Çılgın Türk bunu yaptı

Aracın gaz pedalını söküp yerine potansiyometre pedalı taktım kablosunuda lehimle ekleyip uzattım artık arkadaki motor kontrole gelen bütün kablolar tamam. Yarın veya ilk fırsat bulduğumda test sürüşü için hazır gibi...

42 / 56

Çılgın Türk bunu yaptı

Çılgın Türk bunu yaptı

Ters dönme sorunu çözüldü , son bağlantılar son lehimler...

43 / 56

Çılgın Türk bunu yaptı

Çılgın Türk bunu yaptı

2 anahtarlı geçici bir kutu yaptım daha sonra bu anahtarlar yapacağım kontrol panelinde olacak , bir tanesi kontaktörü aktif hale getiriyor diğeri kontrolun e-lock ını kaldırıyor her ikisini açmadan çalışmıyor.

44 / 56

Çılgın Türk bunu yaptı

Çılgın Türk bunu yaptı

Motoru tekrar monte ettim.

45 / 56

Çılgın Türk bunu yaptı

Çılgın Türk bunu yaptı

Tüm bağlantılar teorik olarak tamam ilk deneme videosu yorumlarda...

46 / 56

Çılgın Türk bunu yaptı

Çılgın Türk bunu yaptı

Geçici kontrol kutusunu biraz geliştirdim, artık akü voltajını ve kalan kapasiteyi görebileceğim.

47 / 56

Çılgın Türk bunu yaptı

Çılgın Türk bunu yaptı

72 Volt 10 A switch mode şarj cihazını bağladım şimdilik güzel çalışıyor dışardanda şarj durumu görülebiliyor. Araç standart bir uzatma kablosu ile şarj edilecek.

48 / 56

Çılgın Türk bunu yaptı

Çılgın Türk bunu yaptı

Artık güzelleşme zamanı, ayrılabilirsem minikden boya kaportaya göndereceğim.

49 / 56

Çılgın Türk bunu yaptı

Çılgın Türk bunu yaptı

Fırında boyanmadan önce astar boyalı...

50 / 56

Çılgın Türk bunu yaptı

Çılgın Türk bunu yaptı

Ve İvedik O.S.B. den eve 24 km. lik yolculuk başlar, benzincide benzin! almaya durmadım sadece birkaç bileşenin sıcaklığını ve bazı civataların sıkılığını kontrol ettim.

51 / 56

Çılgın Türk bunu yaptı

Çılgın Türk bunu yaptı

Aynı işlemi 10 km de bir yaptım artık Çayyolundayız...

52 / 56

Çılgın Türk bunu yaptı

Çılgın Türk bunu yaptı

24 km. yi sıfır sorunla tamamladı , bataryanın %65 i duruyor, maksimum 70 km hıza çıkdım daha hızlanabilir ama dördüde kampana olan güçlendiciside olmayan bu frenlere güvenemem.

53 / 56

Çılgın Türk bunu yaptı

Çılgın Türk bunu yaptı

e-Bis in şarj prizinide yerine taktım ve artık tamamen yeşil enerjiden ve bedava akülerimizi doldurabiliriz.

54 / 56

Çılgın Türk bunu yaptı

Çılgın Türk bunu yaptı

55 / 56

Çılgın Türk bunu yaptı

Çılgın Türk bunu yaptı

56 / 56

Çılgın Türk bunu yaptı

Çılgın Türk bunu yaptı

Diğer Haberler