otohaber_logo
Haberler
Chevrolet Captiva’daki lastik aşınmalarının sebebi nedir?
Garanti süresi devam eden 2007 model Chevrolet Captiva’nın çeşitli yerlerinde arızalar çıktı. 35.000 km sonrası arka lastikler yolda giderken patladı.
Chevrolet Captiva’daki lastik aşınmalarının sebebi nedir?

Aracın lastiklerinin iç kısmından eridiği ve deforme olduğunu gördüm. Bu problem karşısında ertesi gün Captiva'yı yetkili servisine götürdüm. Yetkili servis çalışanı, sorunun arka ayar cıvatalarından kaynaklandığını söyledi ve garanti kapsamında değiştirdi. Deforme olan 4 adet lastiğinin de garantiden değiştirilmesini istedim ancak kabul etmediler. Tüm bakımlarını zamanında, yetkili serviste yaptırdığım aracımın bu sorununun kullanım kaynaklı olması mümkün müdür?


Sayın Mehmet Ozan CİNEL,

Otomobilin kontrol edilebilmesinde lastiğin önemi göz ardı edilemeyecek kadar büyüktür. Kauçuk hammaddeli bu önemli parçaların doğal olarak bir ömrünün olduğu da unutulmamalıdır. Peki lastiğin hizmet süresini kısaltan ya da uzatan ve patlamasına sebep olan nedenler nelerdir? Ani hava kaybına yol açan yabancı bir cismin lastiğe batması lastiği patlatır. Çoğunlukla lastiğe batan cisim, sürücü tarafından hissedilmeyen yavaş hava kaybına sebep olur. Düşük hava ile kullanım, bir lastiğin ısıyı atma kabiliyetini zayıfl atır. Bu ısı lastiğin molekül seviyesinde yapısını bozarak patlamasına sebep olur. Bu gibi durumlarda ilk basınç kaybının gerçek sebebini bulmak imkansızdır. Lastik geçmişte aldığı bir darbe sonucunda patlayabilir. Lastik yolda bir çukura veya çıkıntıya çarptığında darbe hasarı meydana gelebilir. İlk önce küçük olan darbe hasarı zaman içinde büyüyerek lastiğin patlamasına sebep olabilir. Çoğu zaman bu durum lastiğin yanağındaki hafi f şişkinlikle kendini gösterir. Aracın gücü, yükü, hızı, yol profili/pürüzlülüğü, kullanılan güzergahı, kullanım stili, kullanıldığı ortam sıcaklığı, aracın periyodik bakımları, lastiğin hava basıncı, rot ayarları, lastik rotasyonu, jant ve lastiğin kütle dağılımı (balans ayarı) lastiğin performansını ve ömrünü etkiler. Ön ve arka düzen açıları, bozuk veya eskimiş amortisörler, şasilerdeki çarpıklıklar ve frenlerdeki bozukluklar gibi mekanik düzensizlikler, lastiklerin düzensiz ve çabuk aşınmasına
neden olur. Aşınma üzerinde önemli olan bir diğer konu da aracın tahrik türüdür. Önden çekişli, arkadan itişli veya her iki akstan tahrikli olması lastiklerin aşınmasını önemli ölçüde etkiler. Lastikler aracın gücünü yola aktaran organlar olduğu için motordan tekerleklere gelen tork ne kadar fazla ise lastiklerin aşınması o oranda fazla olacaktır. Tahrikli akslardaki lastikler diğerlerine göre daha hızlı bir aşınma gösterirler. Özellikle gücü
ve dolayısıyla akselerasyonu ve hızı fazla olan araçların lastik ömrü standart otomobillere göre çok daha az olur. Bu açıklamalardan şu sonucu çıkarabiliriz. Hem sürücünün sürüş tarzı ve aracı kullandığı ortam şartları hem de aracın yapısal tasarımı lastiklerdeki şekil değişimi ve aşınma gibi deformasyonlara sebep olabilir.

Diğer Haberler

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca hazırlanmış aydınlatma metnimizi okumak ve sitemizde ilgili mevzuata uygun olarak kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak için lütfen tıklayınız.