Türkiye'de hibrit teknolojisine ilgi her geçen gün artıyor. Hibrit almayı düşünenlerin sayısı 2016'da yüzde 2 iken, bu oran 2017'de yüzde 15'e çıktı.
Sadece bir yıl içinde çok hızlı yükseldi. Avrupa'da bu oran yüzde 50'nin üzerinde. Lexus'un hibrit modeli CT'nin toplantısında konuşan Yönetim Kurulu Başkanı ve CEO Ali Haydar Bozkurt, Türkiye'nin Avrupa'daki oranı en geç 2-3 yıl içinde yakalayacağını söyledi. Türk tüketicilerinin yeniliklere çok açık olduğunu ifade eden Bozkurt, "Türk tüketicilerin tanımında 'Early Adaptors' yeniliklere çok hızlı adapte olur tanımı var. Cep telefonu ilk çıktığında kullanımı çok çabuk yaygınlaştı. Bugün hibritte olduğu gibi. Yapılan araştırmalarda hibrit almayı düşünenlerin oranı hızla yükseldiği görülüyor. Artık hibrit nedir diye sormuyorlar. Fiyatı uygun olursa düşünürüz diyorlar" dedi.
Avrupa hibrit pazarında 17 markanın 77 modelinin rekabet ettiğini söyleyen Bozkurt, Lexus'un 7 modelle pazarda yer aldığını kaydetti. CT ile birlikte Lexus'un Avrupa'daki ürün gamındaki 7 hibrit modelinin tamamının Türkiye'de satışa sunulduğunu ifade eden Bozkurt, şunları anlattı:
FİYAT AVANTAJI YÜZDE 24
"Marka olarak hibrit teknolojisini kısa ve orta vadede çözüm olarak görüyoruz. Bunun yanında hükümetimizin getirdiği vergi teşviki düzenlemesiyle birlikte hibrit araçların sayısının artacağını düşünüyoruz. Lexus'un, hibrit teşvikiyle birlikte birçok modeli, yüzde 24'e varan oranlarda avantajla satışa sunuluyor. 1.8 lt benzinli motora sahip CT 200h, vergi teşviğiyle birlikte 1.6 lt motor oranlarıyla vergilendiriliyor. Lexus CT 200h alanlar, 59 bin 466 TL'ye varan bir hibrit teşviğinden faydalanıyor. Lexus CT 200h, 158 bin 600 TL'den başlayan fiyatlarla satışa sunuluyor. Lexus'un hibrit teşviğinden yararlanan diğer modelleri NX300h 24 bin euro, sedan modelleri GS 300h 28 bin ve IS 300h modeli de 25 bin euroya varan avantajlar ile satın alınabiliyor."
Bugüne kadar 128 adet Lexus satışı gerçekleştirdiklerini söyleyen Bozkurt, yıl sonu hedefinin ise 150 adet olduğunu ifade etti. Bozkurt, beşinci yıldan itibaren yılda bin adetlik satış hedeflediklerini anlattı.
ioniq
LÜKS OTODA DEĞER KAYBI YÜKSEK
Premium otomobillerin değer kaybının birinci yılda yüzde 20, ikinci yılda yüzde 30, üçüncü yılda yüzde 40'a ulaştığını söyleyen Bozkurt, "Geri Alım Garantisi programı ile ortadan kaldırıyoruz. Güncel euro fiyatı üzerinden bir yaşındaki araç için yüzde 80, iki yaşındaki için yüzde 70, üç yaşındaki için de yüzde 60 olacak şekilde geri alım fiyatı belirliyoruz. Ama bugüne kadar kimse aracımı satmak istiyorum diye gelmedi" dedi.
SATIN ALMAK İSTEMEYENE KİRALAYACAK
Satın almak yerine kiralamak isteyenler için çözüm üretmeye çalıştıklarını söyleyen Bozkurt, "Hem kurumsal hem de bireysel kiralama için talep geliyor. Yakın gelecekte anons etmeyi düşünüyoruz. Kiralamak isteyenler için iyi bir alternatif olacak" dedi.
LEXUS CT'YE KADIN ELİ DEĞDİ
Doğuştan hibrit olarak üretilen Lexus CT 200h'nin önemli özelliklerinden biri de baş mühendisinin kadın olması. Bu bir Japon şirketi için devrim niteliğinde bir gelişme olarak görülüyor.1989'da Toyota Motor'da çalışmaya başlayan Chika Kako, Japon şirkette ilkleri başaran bir kadın yönetici.
SABAH