otohaber_logo
Haberler
Çay Kaşığında Fırtına
Uzun yıllardır, büyük motosiklet markaları, Türkiye'deki 250cc pazarını gözardı etmişti. 2011'de çıkan 250cc motorlardaki ÖTV indirimiyle bu alan hızla büyüdü. Şimdi de bu 250'likler dünyasına Suzuki katılıyor: Inazuma 250!
Çay Kaşığında Fırtına
Tabii biraz ironik; 250cc'ik bir motora "Gökgürültüsü" ismi koymaları ("Inazuma" Japonca Gökgürültüsü demekmiş). Fakat aslında Suzuki'nin Inazuma ailesi taa 90'larda çıkmış 750-600-400 cc'lik, 4 silindirli üyelere sahipti. Çoğunluğu "retro" eski tasarımlı depolarıyla dikkat çekiyordu. Çok satmadılar. Fakat fanatik bir takipçi nüfusu vardı. Bugünkü 250'lik Inazuma ise daha farklı bir bakış açısı sunuyor. Çökmekte olan dünya ekonomisi, küçülen pazarlar, motosiklet dünyasına taze kan gelmemesi gibi sorunları alt alta yazınca, Suzuki bu tüm bu sorunlara cevap verebilecek bir motor yapmayı planlamış. Her ne kadar, diğer Japon üreticiler bu durumu çok daha erken ön görüp, bir çok farklı modelle ortaya çıkmış olsa da (Kawasaki 2008'de Ninja 250'yle, Honda, 2011'de CBR 250'yle, KTM, 2011'de Duke 125 ve Duke 200'le), kimi büyük firmalar daha geç karar verebiliyor. Ancak geç olsun güç olmasın diyoruz, çünkü Inazuma 250, bu sınıftaki en iyi motor. Genel tasarım olarak Suzuki'nin en iddialı çıplağı B-King'le neredeyse aynı kafa/far grubu çizgilerini taşıyor. Tasarımdaki genel dinamizmi bozan tek tuhaflık ön lastiğin üzerindeki dev çamurluk. Gösterge tablosu da bu sınıftaki en zengin bilgi ve donanıma sahip. Vites göstergesi, vites atma uyarı ışığı, sıvı kristal ekranlarıyla ve ortadaki devri saatiyle bakıldığında, 250'lik değil adeta 600-1000'lik bir motor hissi veriyor. Kalite, işçilik, tasarım parmak ısırtacak cinsten. Büyük motor benzerlikleri, cihazı çalıştırıp yola çıktığımızda da devam ediyor. Amortisörlerin, hiçbir çukuru hissettirmeyen yumuşaklığı, virajlarda ve yüksek süratte (azami 145 km/s yapabiliyor), yol tutuşun saçmalamaması hemen her sürücüyü memnun edecek kadar iyi. Eh malum küçük sınıfta bu tür konular hep sıralamada sonlarda olur. Inazuma'da böyle değil. Keza kalın köpüklü ve konfordan ödün vermeyen sele de büyük motor hissini destekliyor. 2 silindirli su soğutmalı motor bloğu, 250'likler içindeki en tatlı sese, en iyi çekişe ve hemen hemen en iyi ekonomiye sahip. Sürüş modu adı altında pazarlanan, ayarlanabilir vites atma uyarı ışığının buna katkısı büyük. Frenlerin tutuşunu da biraz denedikten sonra içim rahat bir şekilde diyebilirim ki Suzuki Inazuma 250'lik sınıfının kralı. Suzuki adeta önce 600'lük bir motor yapmış, sonra motor bloğunu söküp yerine 250cc'lik makina oturtmuş gibi. Bakalım Suzuki'nin bu küçük "Gökgürültüsü" satışlarda da fırtına koparabilecek mi?

Diğer Haberler

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca hazırlanmış aydınlatma metnimizi okumak ve sitemizde ilgili mevzuata uygun olarak kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak için lütfen tıklayınız.