otohaber_logo
MULTIMEDYA
Bugatti Veyron EB 16.4 Super Sport
Bugatti Veyron EB 16.4 Super Sport
1 / 25

Bugatti Veyron EB 16.4 Super Sport

Bugatti Veyron EB 16.4 Super Sport

İnsan, Wolfgang Schreiber’in ağzından dökülen kelimeleri duyunca, sık sık kulaklarında ciddi bir sorun olduğu hissine kapılıyor. Bugatti’nin geliştirme şefi “İlk Veyron’u ürettiğimizde ulaştığımız 1001 HP’lik motor gücü aslında limitlerimizin yakınında bile değildi” cümlesiyle kibirden çok, sahip olduğu teknolojinin gururunu yansıtıyor.

2 / 25

Bugatti Veyron EB 16.4 Super Sport

Bugatti Veyron EB 16.4 Super Sport

Özel üretim Michelin lastikler 460 km/s hıza kadar dayanıklı.

3 / 25

Bugatti Veyron EB 16.4 Super Sport

Bugatti Veyron EB 16.4 Super Sport

Bugatti’nin geliştirme şefi Wolfgang Schreiber, Guiness Dünya Rekoru sertifikasını alırken, SSC Ultimate Aero TT’nin eski rekoru yaklaşık 20 km/s farkla tarihe gömüldü.

4 / 25

Bugatti Veyron EB 16.4 Super Sport

Bugatti Veyron EB 16.4 Super Sport

2005 yılında yollara çıktığında 408 km/s’lik maksimum hızıyla döneminin en hızlısı olan Bugatti Veyron EB 16.4’ün bu unvanı, 2 yıl sonra kırılmıştı. 2010 yılında Bugatti için vakit yeniden en hızlı olma vakti ve bu yüzden Volkswagen Grubu’na ait olan Fransız üretici, Veyron’un “aşmış” bir versiyonunu geliştirerek en hızlı unvanını daha uzunca yıllar korumak istedi.

5 / 25

Bugatti Veyron EB 16.4 Super Sport

Bugatti Veyron EB 16.4 Super Sport

Standart bir Veyron EB 16.4’ten 199 HP daha güçlü olan 1200 HP gücündeki Veyron 16.4 Super Sport’ta bu gücü elde edebilmek sadece tek işlem yapılmış: 4 turbo da büyütülerek basınç arttırılmış.

6 / 25

Bugatti Veyron EB 16.4 Super Sport

Bugatti Veyron EB 16.4 Super Sport

Saatte 6 tona kadar havayı 16 yanma odasına basan turbolarla maksimum tork değeri de 1500 Nm’ye yükselirken, bu artışı taşıyabilmek için 7 kademeli DSG şanzıman ve diferansiyeller de güçlendirilmiş.

7 / 25

Bugatti Veyron EB 16.4 Super Sport

Bugatti Veyron EB 16.4 Super Sport

Mekanik iyileştirmelerin yanında aerodinamide de değişiklikler yapılırken, tüm işlemlerde gösteriş ve iyi görünümden önce fonksiyonellik ön planda tutulmuş.

8 / 25

Bugatti Veyron EB 16.4 Super Sport

Bugatti Veyron EB 16.4 Super Sport

Ön tamponda yeni hava kanalları kullanılırken, arka aksın üzerinde yatan 8.0 lt’lik W12 motorun üzerinde yer alan kapağın formu da değiştirilmiş. Tampondaki difüzörün daha güçlü hale gelmesiyle ise yüksek hızlarda arka aksa binen yük arttırılırmış. İşte hepsi bu!

9 / 25

Bugatti Veyron EB 16.4 Super Sport

Bugatti Veyron EB 16.4 Super Sport

Şimdi Volkswagen’in Aşağı Saksonya’daki Ehra-Lessien pistine gidebiliriz; tabii süper sporcuyu ısıtmak kaydıyla. Rekor denemesini yapacak olan test pilotu Pierre-Henry Raphanel pistte 200 km/s sabit hızlı bir tur atarken, bu turda 1200 HP’lik canavar, potansiyelinin sadece 200 HP’sini kullanıyor.

10 / 25

Bugatti Veyron EB 16.4 Super Sport

Bugatti Veyron EB 16.4 Super Sport

Isınma turundan sonra Michelin’in Veyron 16.4 Super Sport için özel olarak geliştirdiği lastiklerin hava basınçları kontrol edilip ayarlanırken, rekor denemesinde otorite olan Guiness’in kurallarına göre araç hem gidiş hem de geliş yönünde hareket etmeli ve sonunda da iki yöndeki maksimum hızların ortalaması alınmalı.

11 / 25

Bugatti Veyron EB 16.4 Super Sport

Bugatti Veyron EB 16.4 Super Sport

Veyron 16.4 Super Sport’un ilk denemesinde uyduğu bağlantılı hız ölçüm cihazı 428 km/s’yi ölçerken, ters yöndeki denemede okunan maksimum hız 434 km/s. Ortaya çıkan 431 km/s’lik maksimum hız değeri Guiness Rekorlar Kitabı’nın en yeni baskısında kendine yer bulacak.

12 / 25

Bugatti Veyron EB 16.4 Super Sport

Bugatti Veyron EB 16.4 Super Sport

Yaklaşık 9 kilometrelik düzlüğüyle VW Grubu’nun otomobillerinin yüksek hız denemelerini yaptığı, toplamda 20 kilometre uzunluğundaki pistteki rekor denemesinde test pilotu Pierre- Henry Raphanel’in önündeki en büyük sorunu rüzgar oluşturuyor.

13 / 25

Bugatti Veyron EB 16.4 Super Sport

Bugatti Veyron EB 16.4 Super Sport

Pek çok yolcu uçağının havalandığı ve gökyüzünde uçtuğu bir hızda, asfalt üzerinde giden yer roketinde sürücü açısından en büyük değişim 400 km/s barajından sonra gerçekleşiyor.

14 / 25

Bugatti Veyron EB 16.4 Super Sport

Bugatti Veyron EB 16.4 Super Sport

Dünyanın en hızlı otomobili olan 1200 HP gücündeki Bugatti Veyron EB 16.4 Super Sport, 25 çok şanslı zenginin olacak.

15 / 25

Bugatti Veyron EB 16.4 Super Sport

Bugatti Veyron EB 16.4 Super Sport

Üç geniş şeride sahip olan Ehra-Lessien pisti 400 km/s’nin üzerindeki hızlarda iyice daralırken, yan rüzgar en büyük tehdidi oluşturuyor.

16 / 25

Bugatti Veyron EB 16.4 Super Sport

Bugatti Veyron EB 16.4 Super Sport

Bugatti’de roketvari hızlara ulaşabilmek konfor ve lüksten vazgeçmek anlamına gelmiyor.

17 / 25

Bugatti Veyron EB 16.4 Super Sport

Bugatti Veyron EB 16.4 Super Sport

Karbon iç mekanda cömertçe kullanılmış.

18 / 25

Bugatti Veyron EB 16.4 Super Sport

Bugatti Veyron EB 16.4 Super Sport

Rekoru kıran Fransız pilot için en büyük tehlike şiddetli yan rüzgarlar.

19 / 25

Bugatti Veyron EB 16.4 Super Sport

Bugatti Veyron EB 16.4 Super Sport

20 / 25

Bugatti Veyron EB 16.4 Super Sport

Bugatti Veyron EB 16.4 Super Sport

21 / 25

Bugatti Veyron EB 16.4 Super Sport

Bugatti Veyron EB 16.4 Super Sport

22 / 25

Bugatti Veyron EB 16.4 Super Sport

Bugatti Veyron EB 16.4 Super Sport

23 / 25

Bugatti Veyron EB 16.4 Super Sport

Bugatti Veyron EB 16.4 Super Sport

24 / 25

Bugatti Veyron EB 16.4 Super Sport

Bugatti Veyron EB 16.4 Super Sport

25 / 25

Bugatti Veyron EB 16.4 Super Sport

Bugatti Veyron EB 16.4 Super Sport

Otohaber Yorumu Bir otomobilin 430 km/s gibi hızlara ulaşabilmesinin mantıklı olup olmadığı tartışılabilir, ancak böyle bir deneyin yarattığı heyecan asla! 1001 HP’lik versiyonlarında aklın sınırlarını zorlayan aracın SS versiyonu deneyde 434 km/s’ye ulaşmış olsa da, müşterilere teslim edilecek olan 25 araçta maksimum hız “sadece” 415 km/s olarak belirlenmiş.

Diğer Haberler