BMW, 3 Serisi Sedan'dan daha fazla sportiflik bekleyen, dört kapılı otomobil sevenlere 4 Serisi Gran Coupe ile cevap veriyor. Otomobil, eğimli C sütunarı ve çerçevesiz kapı camlarıyla 4 Serisi Coupe'yi andırırken uzunluğu ve genişliği de aynı. 3 Serisi Sedan'da olduğu gibi arka koltuklardakilere "kapı" özgürlüğü sunan otomobil, Sedan'a göre arkada biraz daha kısıtlı baş mesafesi sunuyor. Gran Coupe'nin tavanı Coupe'ye göre 12 mm daha yüksek ve 112 mm daha uzun.
Gran Coupe'nin, Coupe ve Sedan'a göre getirdiği bir diğer fark da geniş açılabilen bagaj kapağı. Arka camın bagaj kapağıyla açılması, sedan karoserden farklı olarak, tıpkı hatchbacklerde olduğu gibi, bagajda- ki eşyaların hareket halinde yaratabileceği gürültüyü ya da arka tekerleklerin ürettiği gürültüyü engellemeyebilirdi. Ancak, kabin içerisine bu tür bir gürültü yansımıyor. 3 Serisi Sedan ile aynı olan bagaj hacmi, 4 Serisi Coupe'den 35 litre fazlasını sunduğu için daha kullanışlı.
Motor kaputu altındaki 2,0 lt'lik dizel motor ekonomik tüketim ve başarılı hızlanma performansını aynı anda sunuyor. BMW'nin TwinPower Turbo teknolojisiyle 1750 d/d gibi alt devirlerden itibaren üretilen 380 Nm'lik yüksek tork, ivmelenme isteğiyle etkiliyor. Steptronic olarak adlandırılan, 8 ileri otomatik şanzımanın da vites değişim hızı, 184 HP'lik dizel güç ünitesinin dinamik bir tablo sunmasını sağlıyor. 420d Gran Coupe arkadan itişli ya da xDrive donanımıyla dört tekerlekten çekişli olarak satın alınabiliyor. xDrive için 11.739 TL'lik bir fiyat farkı isteniyor. Fiyat haricinde, iki farklı çekiş sistemi arasında 75 kg'lik bir ağırlık farkı ve 15 mm'lik yükseklik farkı olduğu da gözleniyor. Aradaki fiyat farkı bu seviyedeki bir otomobil için, xDrive'ın ortaya koyduğu sürüş farkı da düşünüldüğünde makul. Sistemi birçok kez anlatmış olmamızla birlikte, dergimizin diğer sayfalarında da "xDrive Swiss Challenge 2015" konusunda da yine bu sistemin ortaya çıkarttığı farka değindik. Yine de kısaca hatırlatmak gerekirse, xDrive; tutunmakta güçlük çeken tekerlekleri tespit edip, daha iyi tutunanlara gücü dağıtıyor. Ön ve arka aks arasında 40:60 oranında aktarılan güç gerektiğinde tek bir aksa yüzde 100'e kadar güç aktarımı yapabiliyor. Bu sayede otomobili yönledirirken zorluk çekebileceğiniz durumların üstesinden gelmeniz sağlanıyor. Sistem akıllarda sadece yağışlı koşullarda avantaj sağlıyor gibi algı yaratsa da her zemin koşulunda otomobilin izinde kalması için avantajlı olduğunu tekrar hatırlatalım.
Bu donanıma sahip olan test aracımızın gücü yere iyi aktarmasında ve virajlardaki çevikliğinde bir başka yardımcısı daha var: Vergiler hariç 1.136 TL'lik fiyatla alınabilen M Adaptif Süspansiyon. Elektronik olarak kontrol edilen amortisörler, sürüş tarzınıza ve yol koşullarına göre otomatik olarak ayarlanabiliyor. Ayrıca Sürüş Deneyimi Kontrolü sistemiyle Spor modunu seçip sert bir süspansiyonun sportifl iğine ulaşabiliyorsunuz.
Genel olarak bakıldığında 420d Gran Coupe'nin fonksiyonel bir spor otomobil isteyenleri memnun edeceği sonucu ortaya çıkıyor.
Yazı: Koray Kodal
Fotoğraflar: Ersan Sezer