Değişim bazen karakter olgunlaşması bazense karakter bozulması olarak karşımıza çıkabiliyor. Yeni Ford Ka'daki değişimin türü ise tam bu ikisinin ortasında bir yerde olacak gibi. Zira 1996 yılında birinci nesliyle yollara çıktığında Ghia tarafından tasarlanan Saetta konseptinden türetilen yüzüyle bugün bile hala tasarımıyla fark yaratan modeller arasında yer alırken, 2008'deki nesil değişiminde Fiat 500 platformunda yükselen Ka selefi kadar çarpıcı bir otomobil olmayı başaramadı.
Fiat'ın Polonya Fabrikası'nda üretilen ikinci nesilden sonra yollara çıkacak olan üçüncü Ka yüzünü çok uzaklarda, Brezilya'da gösterdi. Son olarak Ford'un yeni küçük crossover temsilcisi Ecosport'u geliştiren Brezilya departmanı bu kez yeni Ka'nın geliştirme aşamasını yürütmüş. İlk iki neslinde 3.62 metre uzunluğunda olan Ka, yeni neslinde 15 cm civarında uzayarak A ve B segmentleri arasında yer alacak.
Tasarım anlamında daha olgun ancak aynı zamanda da sıradan bir hale gelen yeni Ka'nın artık 3 yerine 5 kapılı üretilecek olması aracın kitlesinin genişlemesi anlamına da geliyor. İç mekanı henüz açığa çıkmayan yeni Ka'da, Ford sınıfının en kaliteli örneği olacağı vurgusunu yaparken, kokpitte Ford'un bilgi-eğlence sistemi Sync ve akıllı telefonlar için bir istasyon sunulması bekleniyor. Motor cephesinden 3 silindirli benzinliler beklentisi varken bir dizel seçeneğin sunulması da muhtemel.