Renault F1 takımından 16 Eylül'de yapılan açıklamada takım patronu Flavio Briatore ve Mühendislik Şefi Pat Symonds'un takımdan ayrıldığı ve Renault'nun önümüzdeki hafta yapılacak Dünya Motor Sporları Konseyi toplantısında yarışa hile karıştırma iddialarına itiraz etmeyeceği belirtildi. Takım, 2008 Singapur GP'de Nelson Piquet'nin kasıtlı kaza yapmasını isteyip güvenlik aracı periyodunda Fernando Alonso'ya avantaj sağladığı gerekçesiyle suçlanıyordu. Renault takımından yapılan açıklamada "ING Renault F1 Takımı, 2008 Singapur Grand Prix'siyle ilgili olarak FIA tarafından yapılan suçlamalara karşı gelmeyecek. Takım, 21 Eylül 2009 tarihinde Paris'te Dünya Motor Sporları Konseyi önüne çıkmadan önce başka açıklama yapmayacaktır" dendi. Alonso gerçekten de söz konusu yarışı kazanmıştı. Bilindiği gibi Nelson Piquet, Renault'daki koltuğunu kaybetmeden önce FIA ile yakınlaşmış ve Briatore ile Symonds'ın kendisinden kasıtlı bir kaza yapmasını istediğini söylemişti. Bunun üzerine yapılan araştırmada, telsiz konuşmaları ve telemetre verileri incelendi ve kazanın kasten gerçekleştiği tespit edildi. Flavio Briatore, kasıtlı kaza suçlamalarına ilişkin 21 Eylül'deki FIA oturumu öncesinde takımını kurtarmak için Renault'dan ayrıldığını söyledi. Briatore yaptığı açıklamada, Renault'dan ayrılmayı, bir vazife saydığını belirterek, FIA'nın konuya ilişkin, daha net bir değerlendirme yapacağını umduğunu belirtti. Briatore "Tek düşüncem takımı kurtarmaktı. Bu benim görevim. Son noktayı koymanın sebebi bu" ifadelerini kullandı. Formula 1 patronu Bernie Ecclestone da, Renault'yu iki kez markalar şampiyonu yapan Briatore'nin F1 kariyerini bu şekilde bitirmek zorunda kalmasının üzüntü verici olduğunu söyledi.