Borusan Otomotiv Motorsport, geçtiğimiz hafta Dubai'de zorlu bir dayanıklılık yarışından başarıyla ayrıldı. Kategorisindeki 19 otomobil arasında BMW M3 GT4 ile dokuzuncu sırada yarışı tamamlayan ekip, bir ara beşinciliğe kadar yükseldiği zorlu mücadelenin son saatinde yaşadığı sorun nedeniyle gerilese de yarış sonunda toplam 486 tur atmayı başardı. Borusan Otomotiv Motorsport, genel klasmanda start alan 73 takım arasında37'nci olarak finişe geldi. 24 saat boyunca koşulan yarışın sıralama turları 12 Ocak günüyapıldı. BMW M3 GT4 ile SP3 kategorisinde yarışan Borusan Otomotiv Motorsport, sıralama turlarında direksiyon pompası arızası yaşayınca pistte sadece bir tur atabildi ve 2.16.454'lik zamanı ile kategorisinde 13'ncü sırada başlama hakkını elde etti. 13 Ocak'taki yarışta 24 saat boyuncaAytaç Biter, Yadel Oskan, İbrahim Okyay, Ertan Nacaroğlu ve Kaan Gürgenç sıralaması ile piste çıkan takımda, pilotların her seansta pistte kalma süresi yaklaşık 1.5 saat olurken ekip, toplamda 486 tur attı. 2.619,54 kilometre boyunca yarışan BMW M3 GT4 iyi bir performans gösterdi. Ancak şansızlıklar ekibi henüz yarışın başında yakaladı. Takıma önemli zamanlar kaybettiren bu durum, yine de moralleri bozmadı ve ekip mücadeleye devam etti. İbrahim Okyay yarış içerisinde 2.14.950 ile en iyi tur zamanını atarak rakiplerine BMW M3 GT4'ün hızını göstermiş oldu. Gece turlarında Nacaroğlu ve Gürgenç, başarılı zaman ve hız ortalamaları yakalayarak ekibin sekizinciliğe kadar yükselmesini sağladılar. Sonraki turlarda Aytaç Biter ve Yadel Oskan rakiplerine göre hızlı tur zamanları atarak bu dereceyi altıncılığa kadar çıkarmayı başarsalar da 195'inci turda Yadel Oskan direksiyondayken bir rakibi kendisine çarptı. Bu kaza otomobilin sağ ön süspansiyonunun hasar almasına ve motor yağ borusununkırılması ile yağın dışarı akmaya başlamasına neden oldu. Onarım içinpilotunu hemen pite çağıran ekip, akan yağın alev almasıile büyük tehlike yaşadı. Motorundan ve altından alevler çıkarak pite giren BMW M3 GT4'e teknik ekip anında müdahale etti. Bakımlarının hızla tamamlanması ile otomobilin25 dakika sonra piste geri dönmesini sağlansa da yanan kablolar, şanzıman yağı soğutucu sisteminin çalışmasını engelledi. Buna rağmen ekip büyük bir başarı göstererek yarışın 22'nci saatine, genel klasmanda 29'uncu, kendi gruplarında beşinci sırada girdi. Ancak 23'üncü saat tüm ekip için kabus oldu.
Dubai 24 Saat Dayanıklılık Yarışı Fotoğrafları İçin Tıklayınız.