
BMW M6

Yakın gelecekte motor teknolojisinde ve aktarma tercihlerinde hem marka hem de tüm endüstri için küçük çaplı devrimler yapmaya hazırlanan BMW, aslında bu duruma bizi 2009 yılında tanıtılan X5 M ve X6 M ile hazırlamaya başlamıştı.
BMW M6

Markanın ilk turbo beslemeli ve ilk 4 tekerlekten çekişli M modelleri olan araçlarda görev yapan 4.4 lt’lik çift turbo beslemeli V8, 2011 yılında tanıtılan yeni M5’te de kendine yer buldu.
BMW M6

X5 M, X6 M ve M5 derken şimdi de sıra M6’da. 560 HP maksimum güç ve 680 Nm maksimum tork değerleri sunan 4.4 lt’lik V8, hem coupe hem de cabrio versiyonları olan M6’ya 250 km/s’lik sınırlandırılmış maksimum hız değeri kazandırırken içinde sürüş eğitiminin de bulunduğu M Sürücü Paketi tercih edildiğinde bu değer 305 km/s’ye çıkıyor.
BMW M6

M modellerine has özel ön ve arka tamponları ve iki çift egzoz karşımızda 560 HP’lik bir canavar olduğunu belli ediyor. 7 kademeli çift debriyajlı otomatik şanzıman üzerinden arka tekerleklere aktarılan 560 HP turbo beygiri M6 Coupe’yi 4.2 saniyede 0’dan 100 km/s’ye uçururken, M6 Cabrio aynı işi 4.3 saniyede tamamlıyor. M5’ten tanıdığımız farklı sürüş programları M6’da da kendine yer bulurken, aktif bir diferansiyel kilidi arka tekerlekler arasındaki güç dağılımını saliselik dilimlerde gerçekleştiriyor.
BMW M6

M6 Coupe’nin 9.9 lt/100 km, M6 Cabrio’nun ise 10.3 lt/100 km olarak açıklanan fabrika verisi ortalama yakıt tüketimleri için teoride geçerli tanımını yapmak zor olmasa da, yakıt tüketiminde selef modele göre yaklaşık yüzde 30’luk bir düşüş sağlanmış.
BMW M6

Karbon-fiber tavan birinci nesilde de kullanılırken, ağırlık merkezini yere yaklaştırıyor.
BMW M6

560 HP’yi üretmek için çift turbodan yardım alan 4.4 lt’lik V8, performansa ihtiyaç duyulmadığında V4 olarak çalışıyor.
BMW M6

Sürücüyü saran kokpit gereksiz gösterişten uzakken, hız göstergesi 330 km/s’de son buluyor. Direksiyon M6’ya özel.
Otomobil dünyasının en güvenilir bilgi kaynağı
Otomobil dünyasındaki tüm önemli gelişmeleri, doğru ve tarafsız şekilde okura ulaştıran otohaber dergisi yılda 12 sayı çıkan tek otomotiv dergisidir. Yıl boyunca çıkardığı birçok ek yayınla otomobil dünyasına dair her konuda okuruna zengin bir içerik sunar. Elektrikli ve hibrit otomobillerden safkan spor otomobillere, klasik ve antika taşıtlardan SUV ve crossoverlara uzanan zengin bir özel yayın çeşitliliği sunan otohaber dergisi ayrıca yıl boyunca gerçekleştirdiği test ve karşılaştırmaları da Test Yıllığı dergisinde bir araya topluyor.