Haberler
BMW M5 Concept
BMW’nin sportif marka imajında en önemli rollerden birine sahip olan M model ailesinin en büyük sedanı olan M5, sonbaharda yollara çıkacak olan beşinci neslinin seri üretime yakın konsept versiyonu Şanghay Otomobil Fuarı’nda sahne alıyor.
- 15 Nisan 2011
Yüksek güç için atmosferik motorlarla yüksek devirler… BMW'nin M modelleri onlarca yıldır hep bu reçete ile performans tutkunlarına hitap ettiler. Ancak bir devir kapanmak üzere. Alman üretici, 2009 yılında X5 M ve X6 M modellerinde kullanmaya başladığı 4.4 lt'lik çift turbo beslemeli motordan sonra 1 Serisi M Coupe'de de 3.0 lt'lik bir turboya yer vermişti. Şimdi de sıra yeni M5'te! 2011 Şanghay Otomobil Fuarı'nda sergilenecek olan performans konseptinde, X5 M ve X6 M'de görev yapan 4.4 lt'lik çift turbo beslemeli V8 sahne alacak. Son nesil M5'te görev yapan 5.0 lt'lik V10, 507 HP'lik maksimun gücüyle araca 4.7 saniyelik 0-100 km/s hızlanması kazandırıyordu. 4.4 lt'lik V8'in X5 M'deki 555 HP'lik gücü dikkate alındığında, yeni M5'te bu seviyenin aşılmasına kesin gözüyle bakılabilir. Hatta Audi RS6'nın 580 HP'sinin geçilmesi de büyük bir ihtimal. Bir dönem yayılan 4 tekerlekten çekiş dedikodularına tezat bir şekilde alıştığımız gibi arkadan itişli olan M5 Concept, aktif bir arka aksa sahip olacak. Diferansiyel kilidi sensörler yardımıyla çok daha hızlı tepkiler vererek güç aktarımını ve yol tutuşu iyileştirecek. 20 inçlik arka tekerleklere aktarılacak olan turbo güç, yolunu artık 7 kademeli bir çift debriyajlı otomatik şanzımanla bulacak. Son nesilde görev yapan ve aşırı keskin vites geçişleriyle herkese hitap etmeyen sıralı SMG şanzımanın bu açıdan bakıldığında çok özleneceğini sanmıyoruz. Güç artışına karşın, Start-Stop Sistemi ve Efficient Dynamics tedbirleriyle yeni modelde ortalama tüketimin yüzde 25 oranında azalıp 11.0 lt/100 km seviyelerinde gerçekleşmesi bekleniyor. BMW tarafından aracın iç mekanıyla ilgili henüz bir açıklama yapılmasa karşımızda duran dış tasarım sonbaharda tanıtılacak olan seri üretim versiyonunda mikroskobik değişiklikler dışında korunacak. Çok büyük hava girişleriyle süslenen ön tamponda, motorun oksijen ihtiyacını gidermek için sis farlarına yer verilmezken, ön çamurluklardaki hava ızgaraları önceki nesli hatırlatıyor. Arka bölümde bagaj üstünde ince ve zarif bir spoylere kullanılırken, tamponun ortasındaki difüzörün iki yanını da birer çift egzoz süslüyor.
Etiketler:
Otomobil dünyasının en güvenilir bilgi kaynağı
Otomobil dünyasındaki tüm önemli gelişmeleri, doğru ve tarafsız şekilde okura ulaştıran otohaber dergisi yılda 12 sayı çıkan tek otomotiv dergisidir. Yıl boyunca çıkardığı birçok ek yayınla otomobil dünyasına dair her konuda okuruna zengin bir içerik sunar. Elektrikli ve hibrit otomobillerden safkan spor otomobillere, klasik ve antika taşıtlardan SUV ve crossoverlara uzanan zengin bir özel yayın çeşitliliği sunan otohaber dergisi ayrıca yıl boyunca gerçekleştirdiği test ve karşılaştırmaları da Test Yıllığı dergisinde bir araya topluyor.
e-Bülten aboneliğimize kayıt olmak için e-posta adresinizi giriniz.