BMW i8 Spyder
Hızlı ve güçlü olsun, keyif versin ama çevreyi de kirletmesin. Paradoks gibi duran bu cümle BMW tarafından 2014 yılında gerçekliğe kavuşturulmayı bekliyor. Zira Münihli üretici 2014 yılında, geçtiğimiz yaz tanıttığı coupe i8 konseptini seri üretime geçirmeyi hedefliyor. Tasarımı ve teknolojisiyle spor otomobil tarihinde bir kilometre taşı olmaya aday i8’in yarattığı sansasyon sonrası sırada bir de roadster versiyon var.
BMW i8 Spyder
i8 Spyder adını taşıyan konsept, coupe kardeşiyle aynı burun tasarımına sahipken, yukarı doğru açılan kapılarda coupeden farklı olarak şeffaf bölümler kullanılmamış. Spyder’ın 2.65 metrelik dingil mesafesi ve 4.48 metrelik uzunluğu i8 Coupe konseptine her iki alanda da 15’er cm’lik kısalma anlamına gelirken, motor ve aktarmada değişiklik yapılmamış.
BMW i8 Spyder
Bunun anlamı, i8 Spyder konseptinde de arka aksta 223 HP gücündeki 1.5 lt’lik 3 silindirli turbo beslemeli benzinli ve ön aksın üzerindeki 96 kW’lik elektrik motorun toplam sistem gücü 354 HP’den oluşuyor.
BMW i8 Spyder
Hem sadece elektrikli, hem kombine hem de sadece benzinli olarak hareket edebilen konsept, elektrikli olarak 30 km, kombine olaraksa 600 km’lik bir menzil iddiası taşıyor.
BMW i8 Spyder
5.0 saniyelik 0-100 km/s hızlanması ve 250 km/s’lik maksimum hıza karşılık 3.0 lt/100 km ortalama tüketim vadedilirken, elektrik bataryaları 2 saatte şarj edilebiliyorlar. Elektrikli otomobillerdeki en önemli sorunlardan biri olan yüksek ağırlıkla baş edebilmek için farklı tarzda alaşımların yoğun olarak kullanıldığı i8 Spyder bu sayede 1.555 kg gibi türüne göre hafif sayılabilecek bir otomobil olmuş.
BMW i8 Spyder
Arka bölümde cam bir kapağın altında sürücü ve yolcu için iki adet elektrikli kaykay bulunuyor.
BMW i8 Spyder
Konseptin iç mekanı seri üretime çok yakın bir hale gelirken, yeni nesil bilgi eğlence sistemleri de yolda.
BMW i8 Spyder
Sırtlığa entegre edilen kafalıkların kullanıldığı spor koltuklar kompozit malzemeden yapılmış.
Otomobil dünyasının en güvenilir bilgi kaynağı
Otomobil dünyasındaki tüm önemli gelişmeleri, doğru ve tarafsız şekilde okura ulaştıran otohaber dergisi yılda 12 sayı çıkan tek otomotiv dergisidir. Yıl boyunca çıkardığı birçok ek yayınla otomobil dünyasına dair her konuda okuruna zengin bir içerik sunar. Elektrikli ve hibrit otomobillerden safkan spor otomobillere, klasik ve antika taşıtlardan SUV ve crossoverlara uzanan zengin bir özel yayın çeşitliliği sunan otohaber dergisi ayrıca yıl boyunca gerçekleştirdiği test ve karşılaştırmaları da Test Yıllığı dergisinde bir araya topluyor.