Bazı otomobiller tasarımlarıyla hafızamıza kazınır ve kendisini asla unutturmaz. Tıpkı BMW 8 Serisi'nde olduğu gibi... İlk 8 Serisi, 1989'da 850i adıyla tanıtıldı. İlk 8 Serisi, kapaklı farları, kendine özgü tasarımı ve V12 motoruyla döneminin parmakla gösterilen bir modeliydi. 1999 yılında emekliye ayrılan otomobilin yerini 2003'te 6 Serisi almıştı.
2017'deki Concorso d'Eleganza Villa d'Este organizasyonundaki konsept ile geri dönüşü müjdelenen 8 Serisi artık seri üretim haliyle karşımızda. Yeni tip BMW böbreği, LED far ve stop grubu, hava girişleri ve hava akış kanallarıyla dinamik bir görünüm sunan model aynı zamanda BMW'nin tasarım yolculuğunun yeni yönünü simgeliyor. 600 metreye uzanan menzilli lazer farları isteğe bağlı olarak sunan bu modelin uzunluğu 4843 mm, yüksekliği 1341 mm ve dingil mesafesi ise 2822 mm. 8 Serisi, i8'den 15 cm daha uzun ve 4 cm daha geniş bir otomobil. İç mekanda ConnectedDrive teknolojisiyle birlikte kesintisiz bir bulut güncelleme sistemi var.
Yeni 8 Serisi'nde 8 ileri vitesli otomatik şanzıman ile birlikte xDrive 4x4 aktarma sistemi görev yaparken bu araçta iki farklı motor seçeneği var. Benzinli 4,4 litre hacmindeki çift turbo beslemeli V8 motor, 530 HP güç ve 750 Nm tork üretiyor. Maksimum hızı 250 km/s'de sınırlandırılan M850i xDrive, 0-100 km/s hızlanmasını 3,7 saniyede gerçekleştirirken ortalama yakıt tüketimi ise 10,5-11,0 lt/100 km arasında değişiyor.
Diğer seçenek olan 840d xDrive Coupe'de görev yapan 3,0 lt'lik sıralı 6 silindirli dizel motor 320 HP güç ve 680 Nm tork tork üretiyor. 840d xDrive Coupe, 3,0 litrelik dizel motoruyla 0-100 km/s hızlanmasını 4,9 saniyede tamamlarken maksimum hızı 250 km/s. Standart olarak adaptif M süspansiyon sistemi ve aktif savrulma dengeleyicisine sahip yeni 8 Serisi'nin ön aksında çift salıncaklı, arkadaysa 5 kollu süspansiyon sistemi bulunuyor. M850i'nin arka aksında elektronik kontrollü kilitli diferansiyel var. Kasım ayında yollara çıkması planlanan yeni 8 Serisi, tasarımı kadar, lüks ve teknolojisiyle de efsane 850i'nin mirasçısı olacak.