otohaber_logo
MULTIMEDYA
BMW 520d Sedan M Sport
TEST · BMW 520d Sedan M Sport
1 / 14

TEST · BMW 520d Sedan M Sport

TEST · BMW 520d Sedan M Sport

Yeni BMW 5 Serisi Sedan olgunlaşma döneminde sportifliğine eklediği konfor unsurları ve teknolojisiyle eksiklerini iyice azaltmış.

Daima daha iyisi için çalışan otomobil üreticileri arasında çok azı yeniliklerinde sıçrama yapabiliyor. BMW, F10 karoser kodlu 5 Serisi Sedan ile oldukça iyi bir otomobil sunuyordu. Yeni nesilde bunu ne kadar aşabileceği merak konusuyken, marka için de kendini geçme konusunda büyük bir sınavdı.

2 / 14

TEST · BMW 520d Sedan M Sport

TEST · BMW 520d Sedan M Sport

M Sport paketle aerodinamik paket, geniş hava girişli ön tampon ve sportif arka tamponu içeriyor.

Tamamen yeni bir karosere sahip olan 5 Serisi Sedan, G30 karoser koduyla üretiliyor. 29 mm daha uzun olan otomobilin dingil mesafesi de 7 mm daha fazla. Ön iz mesafesi selefinden 5 mm, arka iz mesafesi de 3 mm daha geniş. Yükseklik ise yeni nesilde 15 mm daha fazla. 520 litrelik bagaj yerine artık 10 litre fazlası sunuluyor. Yeni şasinin bir diğer avantajı da selefindekinden 100 kg kadar daha hafif olması.

3 / 14

TEST · BMW 520d Sedan M Sport

TEST · BMW 520d Sedan M Sport

530 litrelik bagajın çok cömert olduğu söylenemez. Bagajın girintili çıkıntılı yapısı kullanımı zorlaştırıyor.

Selefinden daha kaslı görünen otomobilde iyice büyütülen ön ızgaralarla daha sportif ve etkileyici bir görünüm elde edilmiş. Aktif hava ızgaraları bulunan otomobilde motora soğutucu hava akışı gerekliliği azaldığı durumlarda kapanarak aerodinami iyileştiriliyor. Yeni 5 Serisi Sedan'ın hava sürtünme katsayısı 0,22 Cd olarak belirtiliyor. M Spor paketle gelen büyük hava girişli ön tampon da sportiflik algısını güçlendiriyor.

4 / 14

TEST · BMW 520d Sedan M Sport

TEST · BMW 520d Sedan M Sport

Arka koltuklar uzun boylular için bile geniş ve ferah.

Otomobilin içerisine geçtiğimizde malzeme ve işçilik kalitesinin üst seviyede olduğunu görüyoruz. Göz önünde olmayan noktalarda bile kalite standartları yüksek seviyede tutulmuş. Geniş bir yaşam alanı sunan 520d Sedan'ın ön ve arka koltuklarında uzun boylular bile rahat edebiliyor. Diz ya da baş mesafesi sorunu yaşanmıyor. Modern tasarlanan kokpit de markanın sportif imajına uyuyor. Ergonomik tasarıma sahip M Sport direksiyon da sportiflik hissini arttırıyor. Direksiyon arkasından rahat izlenebilen dijital gösterge grubunun bir benzeri selefinde de kullanılıyordu. Fark yaratan yenilik ise orta konsoldaki dokunmatik ve sezgisel kontrol sunan multimedya sistemi. İstenildiğinde dokunmatik olarak ya da vites konsolunda yönetilebilen sistem el hareketleriyle de bazı fonksiyonların yönetilmesine izin veriyor. Tek parmak hareketiyle ses açma/kısma, çift parmak ile radyo açıp/kapama, menüyü kapatma ve mute özellikleri kontrol ediliyor.

5 / 14

TEST · BMW 520d Sedan M Sport

TEST · BMW 520d Sedan M Sport

Görüş açıları başarılı. Yüksek vites konsolu ergonomik tasarıma sahip.

Otonom sürüş adına ilerleme kaydedilen yeni 5 Serisi'nde 210 km/s hıza kadar direksiyon ve şerit takip asistanı çalışıyor. Sistem, otomobili şeritler içerisinde otomatik olarak tutarken, selefinde de sunulan adaptif hız sabitleme sistemi de devredeyken öndeki aracın hızına göre de mesafeyi koruyup yarı otonom şekilde yol alabiliyor.

6 / 14

TEST · BMW 520d Sedan M Sport

TEST · BMW 520d Sedan M Sport

İç mekanda bolca küçük eşya gözü bulunuyor. Düğme yerleşimi ve multimedya ekranı konumu gibi konularda ergonomi gözetilmiş.

Bir diğer önemli elektronik yardımcı da park sisteminde karşımıza çıkıyor. Sürücü kapıların açılmasında zorlanacağı dar bir alana girmek ya da çıkmak istediğinde otomobilin dışından, aracı ileri ya da geri hareket ettirebiliyor. Dijital ekranlı anahtarın park düğmesine basılı tutuğumuzda araçla iletişme geçen sistem motoru çalıştırıyor. Aracın uzunluğunun 1,5 katı kadar mesafede ileri ya da geri, 1,8 km/s hızla hareket etmesini sürücü ekran üstünden seçiyor. Aracın etrafında çarpabileceği engeller varsa anahtar üstündeki düğme bırakılarak araç durdurulabiliyor ya da sistem otomatik olarak da durabiliyor. Bu donanım vergiler hariç 516 Euro.

7 / 14

TEST · BMW 520d Sedan M Sport

TEST · BMW 520d Sedan M Sport

190 HP'lik motor ekonomisiyle göz dolduruyor.

Sürüş özelliklerine baktığımızda selefine göre çok daha tatminkar ayarlar yapıldığını görüyoruz. Selefinde sert direksiyon sistemi ve konfor öncelikli süspansiyon sistemi ayarı vardı. Şimdi direksiyon yönlendirmesi daha konforlu ama geri bildirim ve netliğinden hiçbir şey kaybetmemiş. Süspansiyon sistemi ise karoser salınımları daha iyi kontrol ediyor. Şerit değişimlerinde karoser aşırı derecede esnemiyor. Bozuk zeminlerde ise darbe emişleriyle konforu arttırıyor.

8 / 14

TEST · BMW 520d Sedan M Sport

TEST · BMW 520d Sedan M Sport

Çözünürlüğü ve tepki hızı iyi olan 10,25 inçlik ekran dokunmatik olarak kullanılabiliyor.

Test aracımızda, M Sport paketle alınabilen Adaptive fonksiyonunu da görüyoruz. Bu seçenek konfor ve spor modlar arasında ideal ayar için çalışıyor. Sistem otomatik olarak süspansiyon, direksiyon ve şanzımana müdahale edip sürüş tarzına göre daha sportif bir noktaya ulaştırabiliyor. Gerçek zamanlı trafik bilgileri içeren navigasyon sistemiyle gelen Adaptive seçeneği aracın rotasındaki trafik durumuna göre vites tercihlerini bile ayarlayabiliyor. Vites kolu yanındaki kontrol düğmeleri standart olarak gelen, Sport, Comfort ve ECO PRO sürüş modları görülüyor. Bu seçenekler motorun tepkilerini kişiselleştiriyor.

9 / 14

TEST · BMW 520d Sedan M Sport

TEST · BMW 520d Sedan M Sport

Ekrana dokunmadan, parmak hareketiyle sesi açabiliyorsunuz.

Tamamen yeni olan karoserde tanıdık iki ünite ile karşılaştık. 2,0 litre 190 HP'lik dizel motor ve 8 ileri viteli Steptronik şanzıman bir önceki 520d Sedan'da da görev yapıyordu.

10 / 14

TEST · BMW 520d Sedan M Sport

TEST · BMW 520d Sedan M Sport

Gücü verimli şekilde arka tekerleklere ileten Steptronic isimli, 8 ileri vitesli otomatik şanzıman çok başarılı bir ünite. Fabrika verilerine göre 6 ileri manuel şanzımanlı 520d Sedan'dan daha hızlı 0-100 km/s değeri sunan Steptronic, vites değişimlerinde hızlı ve sarsıntısız çalışıyor. Vites seçimleri yerinde. Vites düşürülmesi gereken durumlarda da hızlı bir şekilde görevini yerine getiriyor. Aniden daha alt viteslere geçme ihtiyaçlarında tek seferde birden fazla vites küçültüp gecikmeler yaşanmamasını sağlıyor.

11 / 14

TEST · BMW 520d Sedan M Sport

TEST · BMW 520d Sedan M Sport

Akıllı anahtar üzerinden otomobilin klima sistemini kontrol edebilir, menzilini görebilirsiniz. Ama en ilginci otopark alanından aracın 1,5 katı kadar uzunlukta ileri geri olarak sürücüsüz hareket ettirebilirsiniz. Bu sayede dar alanlara yanaşabilir ya da aracınzı çıkartabilirsiniz. Dijital göstereli anahtar kablosuz olarak araç içerisinde şarj olabiliyor.

Şanzımanın motor devrini daha yukarıda tutmasını daha geç vites büyütmesini istediğinizde vites kolunu sağa çekip Sport seçeneğe alabilirsiniz. Bu fonksiyondayken manuel olarak da vites kolu üzerinden geçişleri yönetmeniz mümkün. Direksiyon arkasında vites değiştirme kulakçıkları bulunuyor. Genel olarak manuel kullanıma gerek bırakmasa da manuel kullanımda da sürücünün isteklerine hızlı cevap veriyor.

12 / 14

TEST · BMW 520d Sedan M Sport

TEST · BMW 520d Sedan M Sport

Hızlanma isteklerine kayıtsız kalmayan motor 8,3 saniyelik 0-100 km/s hızlanma test verisiyle ne kadar atak olduğunu gösteriyor. Alt devirlerde başlayan canlı yapı hiç kesilmiyor. Şehir içi ya da otoyol kullanımları için yeterli olan 520d Sedan'ın dinamik yapıda olmasını sağlarken daha fazla sportifllik beklentisinde olanlar için biraz daha fazla güç isteğine engel olamıyor. Daha atak bir 5 Serisi Sedan isteyenler fiyat listesindeki diğer seçeneklere bakabilir. Test aracımız olan 520d haricinde yeni 265 HP'lik 530d, dizel motor alternatifi olarak yer alıyor. Yeni benzinli motorlar ise 2,0 litre 252 HP'lik 530i, 3,0 litre 340 HP'lik 540i olarak sıralanıyor.

13 / 14

TEST · BMW 520d Sedan M Sport

TEST · BMW 520d Sedan M Sport

Genel olarak değerlendirdiğimizde 520d Sedan'ın kalite algısı yüksek, donanımlarıyla fonksiyonel ve dizel motoruyla ekonomik tüketim sağlayan bir otomobil olduğunu söylemeliyiz. Selefinin sportif sürüş yapısına biraz daha fazla konfor eklenen otomobil "yumuşak" direksiyon ve süspansiyon ayarlarıyla iyi bir aile otomobili ya da makam otomobili olarak da görev yapabilir.

14 / 14

TEST · BMW 520d Sedan M Sport

TEST · BMW 520d Sedan M Sport

Fiyat değerlendirmesi yaptığımızda 404 bin TL'lik başlangıç fiyatının premium sınıftaki rakipler seviyesinde olduğunu görüyoruz. Ancak bu otomobili özel yapan teknolojik donanımları da opsiyon listesine eklediğimizde, test aracımızdaki gibi, fiyatın 717 bin TL seviyesine ulaşması göz korkutuyor.

Yazı: Koray Kodal

Fotoğraflar: Ersan Sezer

Diğer Haberler