otohaber_logo
Test Merkezi
BMW 320i Sedan M Sport
BMW 320i Sedan M Sport
BMW 320i Sedan M Sport

BMW’nin M departmanının 50’nci yılı kapsamında geçmişe gönderme içeren retro logo ile alınabilen modellerden biri olan makyajlı 3 Serisi konuğumuz oldu. Makyajlı 3 Serisi fiyat listesinde yer almaya başladı ve ilk karşılaşmada makyajın küçük ama etkili farklarını görebiliyoruz. Bu dokunuşlarla BMW 3 Serisi’nin daha genç görünmesi sağlanmış. Özellikle farlardaki değişikler hemen fark ediliyor. Makyaj öncesinden farklı olarak ters L formunda gündüz aydınlatmaları bulunurken yeni farların biraz daha inceltilmiş olduğunu görüyoruz.



Yeni ön panjur tasarımı da net olarak fark edilen değişikliklerden biri ve yeni ön tamponda da makyajın etkili olduğunu söyleyebiliriz. Yeni ön tamponda daha büyük olan hava girişi ve köşelerdeki dikey hava yönlendirme kanalları ile rüzgar direnci de iyileştirilmiş. Otomobilin stoplarında daha ince LED’lere ve daha koyu renge yer verilirken, yeniden tasarlanan tampon altındaki difüzör ile sportiflik arttırılmış. Ön tampon köşelerinden dikey hava girişleri gibi arka tampon köşelerinde dikey reflektörlere yer verilmiş. Tüm bu detaylarla tasarımdaki sportiflik arttırılan otomobilin fiyat listesinde ise sadece M Sport donanımıyla yer alıyor.



Makyajla birlikte otomobilin içerisinde de modernleşme hareketi kendini belli ediyor. Artık daha az fiziksel düğmenin bulunduğu konsolda sade bir görünüm elde edilmiş. BMW’nin yeni nesil kokpit tasarımında ana tema olan kavisli ekran öne çıkıyor. 12,3 inçlik bilgi ekranı ve 14,9 inçlik kontrol ekranından oluşan dijital panel ergonomik ve fonksiyonellik konusunda oldukça başarılı. Yenilenen iDrive 8.nesil işletim sistemiyle geliyor. Otomobil içerisinde ihtiyaç duyulan bilgi ve kontrollere hızlı ve anlaşılır olmak adına yapılan yenilikler fark yaratmış. Bununla birlikte fiziksel klima kumandalarının ortadan kalkmasıysa pek de iyi bir tercih değil.




Dikkat çeken yeniliklerden bir diğeriyse geleneksel vites kolunun yerini modern bir vites seçiciye bırakmış olması. Bu yapının kullanımına alışmak zor olmadı. 8 ileri vitesli otomatik şanzımanı makyaj öncesinden de tanıyoruz. Direksiyon arkasındaki vites değiştirme kulakçıklarıyla, net ve hızlı bir şekilde manuel olarak da kullanıma izin veren şanzıman rakipleri arasındaki en iyilerinden biri.

Makyajlı 3 Serisi Sedan sadece 1,6 litre 170 HP turbo benzinli motor, 8 ileri vitesli otomatik şanzıman ve arkadan itişle geliyor. Sportif sayılabilecek akıcılıkta hızlanan otomobil istenildiğinde dinamik olabilirken, konfor konusunda da beklentileri fazlasıyla karşılayabiliyor. Fabrika verisiyle neredeyse aynı olan test ölçümleri dinamik yapının yola aktarılabildiğini gösteriyor.

Darbe emişi başarılı süspansiyon sistemi ani ağırlık transferleri ve hızlı dönüşlerde otomobildeki salınımları kontrol altında tutuyor. Bozuk zeminlerde de kabin içerisine rahatsızlık verici sesler taşınmazken bu tip yol koşulundaki hafif sarsıntılar süspansiyon sistemin sert yapısını ortaya çıkartıyor. Genel olarak süspansiyon ve direksiyon sisteminin güven veren bir sürüş tecrübesi yaşattığını söyleyebiliriz.

Yazı: Koray Kodal

Fotoğraflar: Ersan Sezer

 

Diğer Haberler

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca hazırlanmış aydınlatma metnimizi okumak ve sitemizde ilgili mevzuata uygun olarak kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak için lütfen tıklayınız.