Ülkemizde binek otomobil tercihi her ne kadar sedan karoserde ağırlığını gösterse de hatchback karoserin sportifliğinin yeri ayrı.
Sadece nasıl göründüğü değil, fonksiyonellik farkları da bu iki karoser arasında seçim yapmayı sağlıyor. Sedan'a göre 55 litre daha küçük bagaja sahip olan Mazda3 Hatchback, toplam uzunlukta 12 cm daha kısa. Bu da manevralarda önemli bir avantaj sağlıyor. Özellikle de dar alanlara park ederken Mazda3 Hatchback'in daha kısa olmasının avantajı hissediliyor.
Şimdilik tek motor sunan Mazda, dizel motor eksikliği hissetse de benzinli motor isteyenleri mutlu etmeyi başarıyor. 120 HP güç üreten 1,5 litrelik atmosferik emişli benzinli motor, devir yükseldikçe gücünü gösteriyor. Zayıf alt devirlere rağmen hızlanma isteği olan motorun esneklik verileri de makul.
Yakıt tüketimi konusunda da istenildiğinde ekonomik sonuçlar veren Mazda3 Hatchback, tıpkı Sedan'da olduğu gibi ortalama 6,5 lt/100 km'lik test tüketimi sağladı. Ani hızlanma istekleri ve yüksek hızlarda artan motor devriyle hem konforu bozan bir motor gürültüsü hem de yakıt tüketimi artıyor. Bu gibi durumlarda yol bilgisayarında 8 lt/100 km'leri aşan rakamlarla karşılaşılıyor.
6 ileri vitesli otomatik şanzıman akıcı ve sarsıntısız vites geçişleriyle konforu gözetiyor. Yerinde vites değişimleri sunan şanzıman, manuel olarak vites değiştirme ihtiyacı doğurmuyor. Ama siz yakıt ekonomisinden daha çok performanslı bir kullanım beklentisi içerisindeyseniz, manuel olarak da vites koluyla vitesleri değiştirebilirsiniz. Skyaktiv-G isimli motor ve otomatik şanzıman ikilisini genel olarak değerlendirdiğimizde hızlanma ve yakıt ekonomisi dengesinin çok başarılı bir şekilde kurulduğunu söyleyebiliriz.
Direksiyon ve süspansiyon sistemleri açısından kompakt sınıfın en başarılı örneklerinden biri olan Mazda3 Hatchback, konfor konusunda da yolcularını memnun ediyor.
Yazı: Koray Kodal
Fotoğraflar: Ersan Sezer