otohaber_logo
MULTIMEDYA
Bentley Bentayga, Mercedes-AMG G 63, Porsche Cayenne Turbo S, Range Rover LWB 5.0 V8
KARŞILAŞTIRMA · Bentley Bentayga, Mercedes-AMG G 63, Porsche Cayenne Turbo S, Range Rover LWB 5.0 V8
1 / 17

KARŞILAŞTIRMA · Bentley Bentayga, Mercedes-AMG G 63, Porsche Cayenne Turbo S, Range Rover LWB 5.0 V8

KARŞILAŞTIRMA · Bentley Bentayga, Mercedes-AMG G 63, Porsche Cayenne Turbo S, Range Rover LWB 5.0 V8

Yazı: Eray Özgür

Bugün taviz ve tutumluluk tabu kelimelerimiz. Porsche, Mercedes-AMG, Bentley ve Range Rover'ın ağır sıklet SUV'ları karşı karşıya.

Kahretsin, 1998 mm genişliğindeki Bentley Bentayga'nın 2 metrelik azami genişlik limiti olan oto yıkama makinesine girmesi gerekiyor. Akaryakıt istasyonundaki görevli, "Deneyebilirsiniz. Ancak garanti edemem" diye söyleniyor. Tam da bu esnada 285 mm'lik Pirelli P Zero lastikler zemindeki metal rayların arasında gıcırdıyor, aynalar park pozisyonuna geliyor ve içimizde garip bir hisle yıkama makinesinin menüsünden Premium Gold yıkamayı seçiyoruz.

2 / 17

KARŞILAŞTIRMA · Bentley Bentayga, Mercedes-AMG G 63, Porsche Cayenne Turbo S, Range Rover LWB 5.0 V8

KARŞILAŞTIRMA · Bentley Bentayga, Mercedes-AMG G 63, Porsche Cayenne Turbo S, Range Rover LWB 5.0 V8

Arka koltuklarda maksimum multimedya tecrübesi yaşanıyor.

İki çift göz fırçalara ve Bentayga'ya odaklanırken bir el, yıkama makinesinin acil durum düğmesinin üstünde hazır bekliyor. Zemin temizliğini de kapsayan hiçbir Premium Gold yıkama böylesi stresli olmamıştı. 5 dakikalık fırça, köpük ve fön gösterisi sonrasında Fas Mavisi Bentayga fotoğrafçının gösterdiği yere geçiyor. Bu aynı zamanda otomobilin hayatını da özetliyor: Yeteneklerinin çok uzağında verilen görevler.

3 / 17

KARŞILAŞTIRMA · Bentley Bentayga, Mercedes-AMG G 63, Porsche Cayenne Turbo S, Range Rover LWB 5.0 V8

KARŞILAŞTIRMA · Bentley Bentayga, Mercedes-AMG G 63, Porsche Cayenne Turbo S, Range Rover LWB 5.0 V8

Heybetli figür karakteristik tasarım detaylarını da barındırıyor.

Zira Bentley logosu ve lüks hissinin ardında çok gelişmiş bir 4x4 sistemine sahip bir otomobil yatıyor. Bu arada küçük bir hatırlatma: Bentley Bentayga, Slovenya, Bratislava'daki fabrikada Audi Q7 ile aynı bantlarda üretildikten sonra elde monte edilmek üzere Bentley'nin merkez üretim tesisi olan İngiltere, Crewe'e gönderiliyor. Lüks ve mükemmeliyete Bentley kadar ciddi bir biçimde önem veren markaların sayısı bir hayli az. Bir Bentley siprariş edenlerin dikkat etmesi gereken durumlardan biri de şu: Milano'dan alınan makosenler standart yer döşemesine mi yoksa en yumuşağından koyun yünü döşemeye mi basacak.

4 / 17

KARŞILAŞTIRMA · Bentley Bentayga, Mercedes-AMG G 63, Porsche Cayenne Turbo S, Range Rover LWB 5.0 V8

KARŞILAŞTIRMA · Bentley Bentayga, Mercedes-AMG G 63, Porsche Cayenne Turbo S, Range Rover LWB 5.0 V8

Yüksek, dar ve kaliteli: G Serisi'nin AMG versiyonu ayak boşluğuna kadar deri kaplı.

Kapı içi ve kokpit kaplamasında da müstakbel müşterinin işi hiç kolay değil: İngiliz kabin ustasının elinde standart seçenekler olarak kestane, ceviz, madrona, okaliptüs ve dişbudak ağaçlarıyla piyano siyahı var. Ha, bu arada müşteri altın tozu veya mermer isterse de kimsenin buna hayır diyeceğini sanmıyoruz.

Kişiselleştirme Bentley'nin en usta olduğu konuların başında geliyor. Müşteriler renk kartelasındaki standart seçeneklerin dışına çıkarak vergiler hariç 29.000 Euro'ya varan farklar ödeyerek özel boyalar da sipariş edebiliyorlar. Masaj fonksiyonlu deri koltuklara oturuyror. Elektrikli olarak ayarlanabilen direksiyon simidi istenen pozisyonu alıyor, atmosferde derinden gelen kaliteli bir deri kokusu var.

5 / 17

KARŞILAŞTIRMA · Bentley Bentayga, Mercedes-AMG G 63, Porsche Cayenne Turbo S, Range Rover LWB 5.0 V8

KARŞILAŞTIRMA · Bentley Bentayga, Mercedes-AMG G 63, Porsche Cayenne Turbo S, Range Rover LWB 5.0 V8

Bir heykel gibi: Net, köşeli ve çok havalı.

Sadece emniyet kemeri tokası diğer otomobillerdeki gibi kilitleniyor. Marş düğmesine kısa bir dokunuş alternatör sessizce vızıldıyor ve sonrasında hiçbir şey olmuyor. Büyük analog göstergedeki devir saatinin ibresi rölantinin üstünü işaret ediyor. 12 silindirli ve 48 supaplı motor ipeksi bir yumuşaklıkla çalışıyor. İç mekan çift camlı akustik yalıtımlı ve kabinin genelindeki izolasyonun üst düzey olması iç mekana bir ses stüdyosu huzuru kazandırıyor. Sürüş modunu dairesel kumandayı kullanarak "asfalt" ayarına getirip devasa vites kolunu D konumuna alıp yola koyuluyoruz. Bentayga'nın çelikle güçlendirilmiş alüminyum karoserinin altında Volkswagen'in bilindik W12 silindirli 6 litrelik motoru yer alıyor.

6 / 17

KARŞILAŞTIRMA · Bentley Bentayga, Mercedes-AMG G 63, Porsche Cayenne Turbo S, Range Rover LWB 5.0 V8

KARŞILAŞTIRMA · Bentley Bentayga, Mercedes-AMG G 63, Porsche Cayenne Turbo S, Range Rover LWB 5.0 V8

G Serisi'nin doğduğu 1979 yılında karbonfiber kaplamalar henüz yoktu.

Bentayga: 608 HP ve 900 Nm!

Sorusu olan? 608 HP gücündeki çift turbo motorda 900 Nm'lik maksimum tork değeri 1350-4500 d/d aralığında sürekli olarak üretiliyor. Bu devasa değere sahip olmak hem manevi bir rahatlık veriyor hem performansı iliklerinize kadar yaşamanıza yardımcı oluyor. Bu arada böylesine yüksek güç ve tork değerleri karşısında yakıt tüketimini birinci planda tutanlar olmasa bile biz bildiğimizi paylaşalım: Kombine enjeksiyon (manifold ve direkt), start/stop sistemi, süzülme fonksiyonu, aktif silindir yönetimi sayesinde 12 silindirli bir 4x4'ün maksimum verimliliği sunması amaçlanmış.

Tamam 15 lt/100 km'nin altına inmek neredeyse imkansız ama sonuçta yaklaşık 2,5 tonluk bu kütlenin bir şekilde hareket ettirilmesi gerekiyor. Hareket demişken: İlk harekette W12 fısıldarken gaz pedalına basıp da devir yükseldiğinde motor 6 silindirlileri hatırlatan bir ton yayıyor. Üst devirlerdeyse akustik kontrolü tamamen egzoz sistemine geçiyor: Asla tehditkar ve agresif değil, aksine sakin ve efendi.

7 / 17

KARŞILAŞTIRMA · Bentley Bentayga, Mercedes-AMG G 63, Porsche Cayenne Turbo S, Range Rover LWB 5.0 V8

KARŞILAŞTIRMA · Bentley Bentayga, Mercedes-AMG G 63, Porsche Cayenne Turbo S, Range Rover LWB 5.0 V8

Okaliptüs ağacı ve dana derisi: Bentayga sürücüsünün çalışma ortamı çok lüks.

Ses mühendisleri yüzlerce saatlerini laboratuarda geçirmiş olmalılar. Aksi halde 250 km/s hızda giderken otomobilin içinde sesimizi yükseltmeden konuşmamız mümkün olamazdı. Bentayga'nın daha hızlı, tam olarak 301 km/s hızla, gidebildiğine inanmamız uzun sürmüyor. 290 km/s'de buna ikna olup daha sakin bir tempoya düşüyoruz. Ancak Bentayga'nın sihiri sadece düz bir çizgide hızlı gitmekte saklı değil. Aksine 2,5 tonluk otomobilin büyüsü virajlarda en az yarım ton daha hafif hissettirmesinde gizli.

8 / 17

KARŞILAŞTIRMA · Bentley Bentayga, Mercedes-AMG G 63, Porsche Cayenne Turbo S, Range Rover LWB 5.0 V8

KARŞILAŞTIRMA · Bentley Bentayga, Mercedes-AMG G 63, Porsche Cayenne Turbo S, Range Rover LWB 5.0 V8

Bu başarıda Schaeffler tarafından üretilen ve 48 Volt'luk elektrik sistemi sayesinde çok hızlı kontrol edilebilen aktif viraj denge çubuklarının büyük SUV'un yanal gövde hareketlerini neredeyse tamamen dengelemeleri önemli bir rol oynuyor. Ek olarak 22 inçlik Pirelli P Zero lastikler de çok yüksek yanal ivmelenmeye olanak tanıyor. Britanyalı, kontrol edilebilir bir önden kayma ile tutunma limitine geldiğini belli ediyor. SUV'lar için asfalt dışında bir limit var ki bu da Benley'de bir hayli yüksek tutulmuş.

9 / 17

KARŞILAŞTIRMA · Bentley Bentayga, Mercedes-AMG G 63, Porsche Cayenne Turbo S, Range Rover LWB 5.0 V8

KARŞILAŞTIRMA · Bentley Bentayga, Mercedes-AMG G 63, Porsche Cayenne Turbo S, Range Rover LWB 5.0 V8

Virajlı yolları en çok sevenler Bentley ve Porsche. Mercedes doğrusal hızlanmada, Range Rover ise her koşulda konfor sunma iddiasında.

Opsiyon listesinde yer alan "All Terrain Specification" seçildiğinde Bentayga asfalt dışını da fethedecek bir karaktere bürünüyor. Test aracımız, taban koruması, havalı süspansiyonla yükseltilmiş ve arazi açıları iyileştirilmiş bir karosere sahip olmasına rağmen açıkçası otomobile kıyamadığımız için arazide sınırları çok da zorlamadık. Ancak her halükarda otomobilin yapabilecekleri konusunda ikna olduk.

10 / 17

KARŞILAŞTIRMA · Bentley Bentayga, Mercedes-AMG G 63, Porsche Cayenne Turbo S, Range Rover LWB 5.0 V8

KARŞILAŞTIRMA · Bentley Bentayga, Mercedes-AMG G 63, Porsche Cayenne Turbo S, Range Rover LWB 5.0 V8

Rakiplerinden çevik görünüyor ve gidişi de öyle: 2,1 tonluk Cayenne Turbo S.

Spor otomobil motorlu yüksek

Mercedes Mühendisler acaba Mercedes G Serisi'nin motor kaputunu 5,5 lt'lik V8'le doldururken ne düşünüyorlardı? Çok basit, yarım yamalak işler yapmak yerine her şeyi tam haliyle gerçekleştirmeyi! Mercedes, bundan 38 yıl önce köşeli bir arazi aracını tanıttığında hiç kimse muhtemelen G Serisi'nin böyle bir kariyere sahip olacağını tahmin edemezdi.

Pek çok kişi otomobilin yüksek sosyete yerine orduda veya ormancılık camiasında kabul göreceğini öngörmüş olmalı. Ancak gerçek şu ki, geleneksel tasarımını koruyarak bugünlere kadar modern motorlar ve donanım özellikleri kazanarak gelen G Serisi büyük bir başarı hikayesine dönüştü. Ancak bu başarı hikeyesinde genelde asfalt üzerinde parıldayan lüks versiyonlar başrolde oldu. Özellikle de AMG versiyonları...

11 / 17

KARŞILAŞTIRMA · Bentley Bentayga, Mercedes-AMG G 63, Porsche Cayenne Turbo S, Range Rover LWB 5.0 V8

KARŞILAŞTIRMA · Bentley Bentayga, Mercedes-AMG G 63, Porsche Cayenne Turbo S, Range Rover LWB 5.0 V8

Yerden yüksek 911'in kokpiti: Entegre ve kesin sürücü odaklı.

G 63'ün Range Rover veya Bentley Bentayga ile doğrudan karşılaştırıldığında bazı zaaflar göstermesi otomobili tanıyanların açıkçası çok da umurunda değil. Aksine bu otomobili tercih edenler kilitleri bir kasa kapısı gibi yerine oturan kapıları, yüksek sürüş pozisyonunu, V8 motorun yan egzoz çıkışlarıyla olan düetini ve geleneksel bir el frenini karşılarında bulacaklarını biliyorlar. Avusturya'daki Magna tesislerinde üretilen Stuttgartlı büyük arazi aracı kendi başına bir ikon, bir işaret.

12 / 17

KARŞILAŞTIRMA · Bentley Bentayga, Mercedes-AMG G 63, Porsche Cayenne Turbo S, Range Rover LWB 5.0 V8

KARŞILAŞTIRMA · Bentley Bentayga, Mercedes-AMG G 63, Porsche Cayenne Turbo S, Range Rover LWB 5.0 V8

Güç kaynağı: 4,8 lt'lik çift turbo Porsche V8'i.

Bu otomobili kullananlar kendilerinden emin olduklarını, egemen olduklarını bu iki kavramı her şeyin üstünde tuttuklarını gösteriyorlar. 571 beygir gücünde olmasına rağmen otomobilin rustik tasarımı, 1,95 metre yüksekliğindeki dik ön camlı karoseri, insanı gazlamaya teşvik etmiyor. Aksine gerektiğinde hızlı olabileceğini bilmek ve motorun derin bas tonlarının keyfine varmak çok daha güzel.

Stuttgart'tan çıkan ikinci bir Alman markası daha var ki, onun için de arazi araçları önemli bir yere sahip. Yaklaşık 20 yıl önce söylense belki ki kimse buna inanmazdı ama Porsche önemli bir arazi aracı üreticisi haline geldi. Pek çok kişi için Porsche Cayenne lüks bir kayalık tırmanıcısı veya çamur güreşçisinden çok dinamik bir viraj avcısı konumunda. Ancak gerçek şu ki Cayenne eğer isterse asfalt dışında da büyük bir yetenek haline gelebiliyor. Cayenne Turbo S, Bentayga, Range Rover ve G 63 gibi rakiplerinin karşısında adeta tüy sıklet gibi görünüyor.

13 / 17

KARŞILAŞTIRMA · Bentley Bentayga, Mercedes-AMG G 63, Porsche Cayenne Turbo S, Range Rover LWB 5.0 V8

KARŞILAŞTIRMA · Bentley Bentayga, Mercedes-AMG G 63, Porsche Cayenne Turbo S, Range Rover LWB 5.0 V8

Ancak görünüm burada yanıltıcı: 4,86 metrelik uzunluk ve 1,70 metrelik yüksekliğe dağıtılan 2160 kg, mutlak bir sürüş dinamizmini akla getirmekten uzak. Ama bu kez sayılar yanıltıcı. Zira Cayenne, birinci sınıf tanımını hak eden yerden yüksek bir spor otomobil. Hatta bir yarış otomobili benzetmesi bile abartılı durmuyor. Salınım dengeleme sistemi, vektörel tork dağılımı, spor direksiyon kutusu ve 21 inçlik tekerlekler, yeterli bir yaşam alanı ve konforlu sürüş özellikleri de sunabilen pratik çok yönlü bir otomobili SUV'ların 911'i haline getirmiş. Otomobilin sürüş dinamikleri o kadar yüksek ki, bunları trafiğe açık yerlerde denemek imkansız.

Porsche'nin Cayenne sürücülerine sunduğu bir spor otomobilde oturuyormuş hissi çok şaşırtıcı: derine monte edilmiş konsola entegre oturma pozisyonu, sürücü odaklı kokpit, mükemmel yan destek sunan koltuklar, dik açılı ve kompakt direksiyon simidi ve hemen ardında ortada yer alan devir göstergesi. Bir 911'de ya da 718'de de karşılaşılan manzara, bir alt katta oturmak dışında, bundan çok farklı değil. Yerden yüksek olmak Cayenne'de asfalttan uzaklaşmak anlamına gelmiyor. Aksine sürücü zeminle bağlantısını asla kaybetmiyor.

14 / 17

KARŞILAŞTIRMA · Bentley Bentayga, Mercedes-AMG G 63, Porsche Cayenne Turbo S, Range Rover LWB 5.0 V8

KARŞILAŞTIRMA · Bentley Bentayga, Mercedes-AMG G 63, Porsche Cayenne Turbo S, Range Rover LWB 5.0 V8

"Event Koltukları" kırda yapılan kutlamalar için.

Bu karakteri oluşturan iki ana unsur var. Birincisi her türlü yol ve kullanım koşuluna adapte olan havalı süspansiyon sistemi. İkincisi de ister bir park manevrası yapalım, ister 250 km/s ile otoyolda seyredelim ister de virajlarla güreşelim hep beğenimizi kazanan direksiyon sistemi. Heybetli ve aynı zamanda da çok canlı olan çift turbo V8, çok yönlü yapısıyla da hayranlık uyandırıyor Gerektiğinde sakince süzülmeye olanak tanıyan motor, saliseler içinde atak moduna geçebiliyor. 670 litrelik bagaj hacmi, arkada iki Isofix bağlantı noktası ve geniş yaşam alanı yolculukları aile sporu haline getirirken otomobilin bir özelliği daha 911'lerden miras alınmış:

Dikkat çekmemek. Satılan onbinlerce örnek sonrasında Cayenne de yolların dikkat çekmeyen modellerinden biri haline geldi. Turbo S versiyonu da olsa bir Cayenne artık insanların bakışlarını üzerine toplamıyor. Elbette 4,8 lt'lik V8 motorunun potansiyeli kullanıp da "benim" diyen spor otomobilleri geride bıraktığı zamanlar dışında… Arazide yetenekleri üst seviyede olan bir diğer model de Bentley gibi İngiltere'den geliyor.

15 / 17

KARŞILAŞTIRMA · Bentley Bentayga, Mercedes-AMG G 63, Porsche Cayenne Turbo S, Range Rover LWB 5.0 V8

KARŞILAŞTIRMA · Bentley Bentayga, Mercedes-AMG G 63, Porsche Cayenne Turbo S, Range Rover LWB 5.0 V8

Range Rover LWB'nin arka koltukları birinci sınıf.

Birkaç yıldır Hindistanlı Tata Grubu çatısı altında yer alan Range Rover, buluşmaya uzun dingil mesafeli ve kompresör beslemeli 5,0 lt'lik V8 motorlu en üst versiyonuyla dahil oluyor. Land Rover'ın bir modeli olarak doğan ancak sonrasında kendi başına bir marka haline dönüşen Range Rover, lüks arazi aracı kavramının ilk örneklerinden biri ve sahip olduğu arazi tecrübesi ve yeteneği, modeli basitçe SUV olarak adlandırıp önden çekişli kompakt modellerle aynı torbaya atmayı bir ayıp haline getiriyor.

Karşımızda duran gerçek bir arazi aracı ve bugüne kadar üretilmiş en güçlü ve lüks Range Rover modeli. Normal dingil mesafeli kardeşlerine göre konforun daha ön planda tutulduğu bir yürüyen aksamla donatılan Range Rover LWB'nin lastikleri de A/T (All Terrain-Her Zemin) yerine asfalt odaklı olarak tercih edilmiş. Bu lastiklere rağmen otomobilin kullanım yelpazesi sadece asfaltı kapsamıyor ve arazide de yeterli yetenek fazlasıyla mevcut. SVAutobiography (Kişisellştirme İmkanlı Özel Taşıt) kısaltmasının hakkını veren bir müşteri kitlesine sahip olan Range Rover, müşterilerinin taleplerini SVO (Special Vehicle Operations-Özel Taşıt Operasyonları) birimi tarafından gerçeğe dönüştürüyor.

Bu talepler arasında vergiler hariç 12.000 Euro istenen çift tonlu test aracı boyası veya yine vergiler hariç 7.300 Euro karşılığında bagaj bölümüne eklenebilen portatif Event koltukları yer alabiliyor. Romantik bir günbatımı izlemeyi mümkün kılan bu donanımla birlikte sevgilinizle randevunuz Bentley'nin kişiselleştirme departmanı Mulliner'in yine vergiler hariç yaklaşık 25.000 Euro'ya sunduğu üç parçalı porselen piknik setiyle karşılaştırıldığında kelepir kalıyor! Lüks ve ayrıcalığın bir bedeli var. Ve bu bedel normal insanların mantık kalıplarıyla kesinlikle örtüşmüyor.

16 / 17

KARŞILAŞTIRMA · Bentley Bentayga, Mercedes-AMG G 63, Porsche Cayenne Turbo S, Range Rover LWB 5.0 V8

KARŞILAŞTIRMA · Bentley Bentayga, Mercedes-AMG G 63, Porsche Cayenne Turbo S, Range Rover LWB 5.0 V8

550 HP'lik, uzun dingil mesafeli sakin bir dev.

Range Rover'ın bagajına monte edilen Event Koltukları otomobildeki en samimi bölüm olabilir Ancak en rahat yerinin masaj özellikli arka koltukları olduğu tartışmasız bir gerçek. Sırtlıkları 17 derecelik eğimle yatabilen koltukların arasında şişe soğutuculu bir bölme ve elektrikli olarak çıkan portatif sehpalar var. Bunun dışında internet, radyo ve DVD'yi kapsayan multimedya paketi de birinci sınıf tanımını hak ediyor.

Ek olarak 5 litrelik kompresörlü V8'in çalışkan ve kendinden emin karakteri de eklenince otomobilin arka koltuklarında gözleri kapatmak en keyifli aktivitelerden biri haline geliyor. Ankara (Tiftik) Keçisi'nin tüyünden yapılan taban halısı o kadar yumuşak ve kaliteli ki, insan iç mekana ayakkabılarını çıkartıp girmek istiyor. Öte yandan bazı parçalar genel kaliteyi yansıtmıyor. Örneğin ön koltuklardaki kol dayanaklarının ayar düğmeleri veya kapı açma kolları bu kategoriye giriyor.

17 / 17

KARŞILAŞTIRMA · Bentley Bentayga, Mercedes-AMG G 63, Porsche Cayenne Turbo S, Range Rover LWB 5.0 V8

KARŞILAŞTIRMA · Bentley Bentayga, Mercedes-AMG G 63, Porsche Cayenne Turbo S, Range Rover LWB 5.0 V8

Range Rover SVA. lang

V8 silindir, 32 supap, kompresör, 4999 cc, 405 kW/550 HP 6000 – 6500 d/d, 680 Nm 3500 – 4000 d/d, 8 ileri vitesli otomatik şanzıman, U/G/Y: 5199/1983/1840 mm, boş ağırlık: 2448 kg, 0-100 km/s: 5,5 sn, maksimum hız: 250 km/s, ortalama yakıt tüketimi: 12,8 lt/100 km

Mercedes- AMG G 63

V8 silindir, 32 supap, çift turbo, 5461 cc, 420 kW/571 HP 5500 d/d, 760 Nm 1750 – 5000 d/d, 7 ileri vitesli otomatik şanzıman, U/G/Y: 4662/1867/1954 mm, boş ağırlık: 2475 kg, 0-100 km/s: 5,4 sn, maksimum hız: 210 km/s, ortalama yakıt tüketimi: 13,8 lt/100 km

Porsche Cayenne Turbo S

V8 silindir, 32 supap, çift turbo, 4806 cc, 419 kW/570 HP 6000 d/d, 800 Nm 2500 – 4000 d/d, 8 ileri vitesli otomatik şanzıman, U/G/Y: 4855/1954/1702 mm, boş ağırlık: 2160 kg, 0-100 km/s: 4,1 sn, maksimum hız: 284 km/s, ortalama yakıt tüketimi: 11,5 lt/100 km

BentleyBentayga

W12 silindir, 48 supap, çift turbo 5950 cc, 447 kW/608 HP 5000 – 6000 d/d, 900 Nm 1350 – 4500 d/d, 8 ileri vitesli otomatik şanzıman, U/G/Y: 5140/1998/1742 mm, boş ağırlık: 2365 kg, 0-100 km/s: 4,1 sn, maksimum hız: 301 km/s, ortalama yakıt tüketimi: 13,1 lt/100 km

Sonuç

Lüks SUV'lar hangi döneme ait olurlarsa olsunlar keyif veriyor. Örneğin köklerini saklamayı denemeyen Mercedes-AMG G 63'ü ele alalım. İkonik SUV, köşeleri neden tepeden tırnağa dinamizm odaklı geliştirilmiş bir Porsche Cayenne Turbo S kadar hızlı dönmeli ki? G Serisi havalı bir otomobil ve zaaflarını da olduğu gibi kabul edilmesini isteyen bir karakter oyuncusu.

Böylesine yumuşak yaylanan ve en ince detayına kadar özenli bir işçiliğin sunulduğu ikinci bir model yok. Buna Bentley de dahil. Crewe'den çıkan ilk SUV muhteşem bir lüks anlayışını fenomen tanımını hak eden bir motorla birleştirirken, çok yüksek bir konfor seviyesini de fantastik bir sürüş dinamizmine ekleyebiliyor.

Diğer Haberler

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca hazırlanmış aydınlatma metnimizi okumak ve sitemizde ilgili mevzuata uygun olarak kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak için lütfen tıklayınız.