FT-86, FT-86 II derken şimdi de GT 86… Neyse ki bu son! Toyota'nın ilk kez 2009 Tokyo Otomobil Fuarı'nda FT-86 adıyla sergilediği konsept, aradan geçeniki yılın sonunda doğduğu yer olaran Tokyo Otomobil Fuarı'nda bu kez seri üretim haliyle sahneye çıktı. GT 86 adını alan araç, ana hatlarıyla konsept haline sadık bir görünüm sunsa da, far ve stoplardaki değişim yüzünden insan konsept versiyonu aramıyor değil.
4.240 mm'lik uzunluğu, 1.285 mm'lik yüksekliği ve 2.570 mm'lik dingil mesafeleriyle Toyota tarafından Dünyanın En Kompakt 4 Kişilik Spor Otomobili olarak tarif edilen GT 86, karoser oranlarıyla klasik olmaya aday manzaralar sunarken, iç mekanda da sportif ve geleneksel yerleşimin iç içe geçtiği bir kokpit kullanılmış. Kırmızı dikiş izleri ve alüminyum pedallar gibi detaylar sportiflik hissini arttırırken, gösterge tablosunun merkezini süsleyen ve 9000 d/d'de son bulan devir sayacı GT 86'nın motor karakteri hakkında ipuçları sunuyor:2.0 lt'lik atmosferik boxer gerçek bir devir makinesi olmak için üretilmiş.
200 HP'lik maksimum gücün 7000 d/d'de, 205 Nm'lik maksimum torkun da 6600 d/d'de arka tekerleklere ulaşması da bu algıyı güçlendiriyor. 6 ileri manuel ve 6 kademeli otomatik şanzıman seçeneklerine sahip olan Toyota GT 86'nın performans verileri henüz açıklanmamış olsa da, 8.0 saniye civarında bir 0-100 km/s hızlanması ve 220 km/s dolaylarında bir maksimum hız değerini tahmin etmek zor değil.
Subaru BRZ ve Amerika pazarına yönelik Scion FR-S isimli kardeşler Toyota GT 86'dan küçük tasarım detaylarıyla ayrılırken, teknik özellikler üç modelde de ortak. Ön ve arka aks arasında53:47'lik bir ağırlık dağılımı sunulurken, boxer motorun yatay yerleşimi sayesinde aracın ağırlık merkezi yerden 475 mm yükseklikte tutulabilmiş.