Toplamda 11 otomobilin katıldığı Euro NCAP'in bu test grubunda, önden çarpmada Ford Tourneo Connect ve Maserati Ghibli en yüksek puanları elde eden modeller olurken, çocuk güvenliğindeyse Mazda3, Infiniti Q50 ve Mitsubishi Outlander PHEV en başarılı modellerdi. Yaya güvenliğinde Maserati Ghibli, güvenlik sistemlerindeyse Peugeot 308, Mitsubishi Outlander PHEV, Mazda3 ve Infiniti Q50 en başarılı modellerdi. İlk kez Nisan 2013'te Euro NCAP testine katılan Mercedes-Benz Citan, 3 yıldızla bu sınavdan ayrılarak hayal kırıklığı yaşatmıştı. Citan, ikinci denemesinde 4 yıldıza ulaştı.
Citan'ın bu testinde yan havayastıklarının çalışması, çocuk koltuklarının bağlanma özellikleri ve ön yolcu koltuğu emniyet kemeri hatırlatıcısı yeniden test edildi ve Euro NCAP'in standartları karşılandı. Volkswagen Transporter ise ilk kez 2008'de Euro NCAP testine katılmış ve 4 yıldız almıştı. Aradan geçen zamanda zorlaşan Euro NCAP standartlarından yine 4 yıldız elde eden T5 yani Transporter Kombi, ikinci kez katıldığı bu sınavda yaya ve çocuk güvenliğinden puan kaybetti. Bu grupta yer alan 11 modelin hepsinde ESC yani Elektronik Stabilite Kontrolü standart olarak görev yapıyor.
FORD TOURNEO CONNECT (5 YILDIZ)
İlk nesli Türkiye'de üretilen Tourneo Connect, bu yeni jenerasyonunda artık İspanya'dan yollara çıkacak. Bu aracın önden çarpma testinden sonra tüm yolcular, farklı oturuş pozisyonları da dahil, başarılı bir güvenlik sundular. Yandan çarpmada da sürücü üzerinde iyi bir güvenlik sunan Tourneo Connect, bu özelliği direk ve kamçı testinde de sürdürdü. Çocuk güvenliğinden de başarıyla ayrılan modelde devre dışı bırakılabilen yolcu havayastığı sayesinde puan artışını sağlandı. Yaya güvenliği bölümünde, dummylerin bacakları için sunulan güvenlikte maksimum puanları elde eden Tourneo Connect, motor kaputunun kenarları ve ön cam çerçevesinin oluşturacağı yaralanma riskine karşı puan kaybetti. Tourneo Connect'in arka koltuklarında emniyet kemeri hatırlatıcısı bulunmazken hız sınırlayıcısı da görev yapıyor.