Hafif ticari Ford modellerinin Türkiye'de üretildiğini biliyoruz. Türkiye'nin Ford markası açısından önemini de… İşte bu önemi bir kademe daha perçinleyecek pek de hafif olmayan ticari, hatta sektör tabiriyle "çekici", halk tabiriyle kamyon 1846T bu amaçla, Kocaeli İnönü Fabrikası'nda üretiliyor. Ford Otosan'ın 1300'e yakın Ar-Ge mühendisinin 400'ünün fokuslandığı projenin sonucunda, 460 HP güç üreten ki bu 1846'nın 46'sını simgeliyor ve 18 ise tonaj anlamına geliyor. Ford yöneticilerinden öğrendiğimize göre Türkiye'deki kamyoncuların birçoğu 35-40 tona kadar yükleme yapıyorlarmış. 1846 da dorse ile birlikte 40 tona kadar çekiyor. Peki bu gücü nasıl ve nereden elde ediyor? Iveco'dan alınan 10.3 lt'lik 6 silindirli bir makineden çıkan 2100 Nm'lik akıl almaz tork, 3.0 lt'lik bir VW Touareg'in 550 Nm'lik torkundan 4 kat, 16 silindirlik 8.0 lt'lik Bugatti Veyron'un ürettiği 1250 Nm'lik akıl almaz torkundan yüzde yaklaşık yüzde 70 fazla. Tabii ki de fazla olmalı o ayrı ama bu canavar kullandığım 4 tekerlekliler arasındaki en yüksek tork değerine sahip olanı. 500 litrelik yakıt deposu istendiği takdirde 1 tona kadar çıkartılabiliyor. Yani bugünkü yakıt fiyatlarıyla yaklaşık 4.200 TL'ye depoyu dolduruyorsunuz! Depoyu doldurup, üç adet basamağa çıkıp demir tutamak sayesinde de şoför koltuğuna oturunca işler biraz değişiyor. Sürekli "fısssstt" diye ses çıkartan o enfes havalı koltuğa geçer geçmez işin şekli değişiyor. Dünyaya ve yola tepeden bakmak bu olsa gerek. Koltuk ısıtmasından tut, hava desteğine kadar konfor detaylarını düşünüldüğü iç mekanda, 1.80 metre olan boyumla kendimi cüce gibi hissediyorum. Kabinde ayağa kalkıyorum, cam tavanı görüyorum, mutfak raflarına benzeyen genişlikte 4-5 tane saklama dolabı (göz demeye elim varmadı) bulunuyor. Sürücü koltuğunun hemen arkasında rahatlıkla uyunabilecek bir yatak bulunuyor. Tekrar sürücü koltuğundayım , fakat otomatik şanzımanı görünce bir anda "bu kamyoncuların işi çok da zor değilmiş" diyorum. Peugeot 208'in neredeyse 2-3 katı büyüklüğündeki direksiyona geçtikten sonra işlerin pek de öyle olmadığına karar veriyorum. Birkaç tur attıktan sonra viraj açılarını kavrayabiliyorum fakat bu iş çok zor. Bu araçlar nasıl frenler sorusunun da bol cevabı var, bir tanesi düşük hızlarda diskleri ve balataları hiç devreye sokmadan size destek olan "fren destek sistemi". Diğeri güçlendirilmiş bir motor freni ve şaft gücünü tersine döndürerek frenleme yapan intender sistemi bulunuyor. Hız sabitleyici ve otomobillerde bulunan donanımlardan fazlası yine Türk üretimi Cargo 1846'da mevcut.
Haberler
Baba Güçlü
Çok ünlüdür kamyon arkası sözleri. Bunlardan biri de “Evlat fazla bıdı bıdı yapma baba yorgun”. Ford’un yeni çekicisi de “yorgundan” ziyade güçlü, konforlu ve donanımlı olarak karşımızda. 10.3 lt turbo dizel motorlu Türk işi çekicide 400 mühendisin emeği
- 7 Şubat 2013
Etiketler:
Otomobil dünyasının en güvenilir bilgi kaynağı
Otomobil dünyasındaki tüm önemli gelişmeleri, doğru ve tarafsız şekilde okura ulaştıran otohaber dergisi yılda 12 sayı çıkan tek otomotiv dergisidir. Yıl boyunca çıkardığı birçok ek yayınla otomobil dünyasına dair her konuda okuruna zengin bir içerik sunar. Elektrikli ve hibrit otomobillerden safkan spor otomobillere, klasik ve antika taşıtlardan SUV ve crossoverlara uzanan zengin bir özel yayın çeşitliliği sunan otohaber dergisi ayrıca yıl boyunca gerçekleştirdiği test ve karşılaştırmaları da Test Yıllığı dergisinde bir araya topluyor.
e-Bülten aboneliğimize kayıt olmak için e-posta adresinizi giriniz.