Altmışlı yıllar Alfa RomeoGiulia'ya aitti: Hızlı, pratikve duygu dolu. Yetmişlerinortasında ise BMW'nin sesiyüksek çıkmaya başlamıştı.Alfa'nın yaptığınıgeridentakip eden BMW, 3 Serisi ile her neslinde üstüne koyarak gelişen bir harikaya imza atarken, Alfa Romeo ise Giulia'nınana fikrinden uzaklaştı. 3 Serisi bir satış mucizesi haline geldi. Üstelik bunu arkadan itiş, önde uzunlamasına yerleşimli motor ve 50:50'lik ağırlık dağılımıyla,yani spor otomobil reçetesiyle başardı. 1986 yılında ilk M3 sahneye çıktı: Bavyeralı orta sınıf temsilcisinin avcılık özelliklerini daha da keskin hale getiren mutlak bir sürüş makinesi.M3'ün her sürümü bir öncekini aştı:Daha hızlı, daha güçlü, daha rekabetçi.
BMW daha güçsüz
Şimdi biraz "mış gibi" oyunu oynayacağız.Giulia da, tıpkı 3 Serisi gibi,yollara çıktığı günden bu yana sürekli geliştirilmiş ve orta sınıfta bu isim bugünekadar hep var olmuş gibi yapalım.Muhtemelen karşımıza çıkacak olan otomobil Quadrifoglio Verde versiyonuyla M3'e hayatı zindan etmek isteyen ve şimdi karşımızda duranla aynı olacaktı : 2,9 lt'lik bir çift turbo V6'nın ürettiği 510 HP, arka tekerleklerden yolaakıyor. M3'ün 431 HP'lik standart haliyle Giulia QV'ye kafa tutmasının zorolduğunu bildiğimiz için M Competition paketini de sipariş ediyoruz.
Bu paketle birlikte sadece fazladan 19 HP güç ve 0,1 saniye kısalan 0-100 km/s hızlanması gelmiyor. Ayrıca adaptif bir spor yürüyen aksam, deri-kumaş karışımı yarış tipi koltuklar, kilitli diferansiyel, 20 inçlik alaşım jantlar ve görsel süsler de sunuluyor. Giulia QV'nin 307 km/s'lik maksimum hızına yaklaşmak için "M Driver's Package" opsiyonununda tercih edilmesi gerekiyor. Bu durumda 250 km/s'lik standart maksimum hız 280 km/s'ye çıkıyor. İşin içine çift kavramalı otomatik şanzıman, karbon-seramik frenler, deri döşeme ve gelişmiş bilgi-eğlence sistemi de katıldığında ortaya neredeyse bir 116i fiyatına denk gelen opsiyon maliyeti çıkıyor. M3'te tercih edilebilen lüks ve konfor donanımlarına bakıldığında veya çıplak bırakılan karbonfiber tavan fark edildiğinde, bir zamanlar sadece yarış pistinde yarattığı etkileyiciliğin lüks bulvarlarda da yakalanmaya çalışıldığını anlamak zor değil.
Giulia'da bir pragmatik saklı
Giulia, M3'ten faklı bir tarzı benimsemiş.Karbonfiber Alfa'da da mevcut ama BMW gibi gösteriş odaklı bir çıplaklık yerine gövde rengine boyanarak mahremiyet sağlanmış. Motor kaputu da karbonfiberden ama bunu da ancak kapağı açtığınızda fark ediyorsunuz. Başkalarının sahip olsalar haykıracağı detayların tevazuyla saklanması bir şekilde sempatik geliyor.
Hızlı Alfa'nın opsiyon listesi de BMW'ye göre bir hayli kısa: Giulia modern ve iyi donanımlı bir otomobil. Pek çok güvenlik yardımcısı standart olarak
sunuluyor. Karbon-seramik frenler BMW gibi Alfa'da da opsiyonel, tıpkı navigasyon sistemi gibi. Bununla birlikte opsiyon listesindeki açılabilir panoramik cam tavan böylesi bir otomobil için absürd. Sırt kısmı karbonfiberden üretilen Sparco spor koltuklarsa tam aksine tam da otomobile uygun.
Alfa Romeo Giulia QV
V6 silindirli motor, 24 supap, çift turbo, direkt yakıt enjeksiyonu, 2891 cc, 375 kW / 510 HP - 6500 d/d, 600 Nm -2500 d/d, 6 ileri vitesli manuel şanzıman, arkadan itiş, U/G/Y: 4639/1873/1426 mm, aks mesafesi: 2820 mm, boş ağırlık: 1655 kg, bagaj hacmi: 480 lt, 0-100 km/s: 3,9 sn, 307
km/s, 8,5 lt/100 km, 198 g CO2/km.
Giulia QV için çift kavramalı bir otomatik şanzıman yılın son döneminde hazır olacak. O zamana kadar 6 ileri vitesli manuel şanzımanla yetinmek zorundayız. Ve bu zorunluluk fantastik bir keyif veriyor: klikler eşliğinde bir vites diğerini takip ediyor. Dinamik mod seçildiğinde vites düşürüldüğü zaman motor otomatik olarak ara gaz veriyor. V6 vites değişimlerinde otomatik olarak gaz kesiyor. Peki, sonrasında ne oluyor? Bir fırtına
kopuyor. Çift turbo destekli V6 bir yılan gibi tıslayarak 1655 kg ağırlığındaki Giulia'yı hangi viteste olursa olsun bir oyuncak gibi ileri fırlatıyor.
ve üst devirlerde kopan kıyamet saf sürüş keyfini de beraberinde getiriyor. Subjektif olarak bakıldığında 60 HP daha güçsüz olan M3, Giulia'dan yavaş hissettirmiyor. Çift kavramalı otomatik şanzımanın şimşek hızındaki vites değişimlerinin faydası görülüyor. M Competition paketinde gelen 20 inçlik tekerleklerin dezavantajı kuru bir süspansiyon karakteri olarak görülüyor.
Bir bütün olarak bakıldığında Competition eklentili M3 pist için geliştirilmiş bir otomobil hissi veriyor. Ayar imkanının bolluğu bazen yorucu olabiliyor. İnsan M3'ün biraz daha basit ve daha az bilgisayar ve daha fazla otomobil olmasını istiyor. Tıpkı Giulia gibi.
Giulia, direkt direksiyon sistemi ve dengeli süspansiyon sistemiyle yarış pistinin dışında da kendinden emin bir biçimde yol alabiliyor. Sürücüsüne daha fazla normal otomobil hissi verebilen otomobil kendine has bir karaktere sahip. Anlaşılan Alfa Romeo eski güzel günlere dönmek için doğru bir reçete hazırlamış.
BMW M3 Competition (DKG)
Sıralı 6 silindirli motor, 24 supap, çift turbo, direkt yakıt enjeksiyonu, 2979 cc, 331 kW /450 PS - 7000 d/d, 550 Nm -1850 – 5500 d/d, 7 ileri vitesli çift kavramalı otomatik şanzıman, arkadan itişli, U/G/Y: 4671/1877/1431 mm, aks mesafesi:2812 mm, boş ağırlık: 1635 kg, bagaj hacmi: 480 lt, 0-100 km/s: 4,0 sn, 280 km/s, 8,3 l/100 km , 194 g CO2/km .
Yazı: Johannes Riegsinger, Eray Özgür
Fotoğraflar: Jürgen Zerha