otohaber_logo
Haberler
Audi RS 6 Avant GT
Audi RS 6 Avant GT 630 HP'lik gücü ve 3,3 saniyelik 0-100 km/s hızlanmasıyla yeni zirveye işaret ediyor.
Audi RS 6 Avant GT

Audi'nin en sportif ve performanslı modellerinde kullandığı RS logosunu orta üst sınıfta temsil eden RS 6 Avant, sadece 600 adet üretilecek olan GT versiyonu ile görkemli bir kutlama modeline kavuştu. Audi RS 6 Avant GT fikrinin temelleri 2020'deki RS 6 GTO konseptine dayanan bir "Çırak Projesi"ne uzanıyor. Kaporta ve gövde, boya, motor ve mekanik tamiri eğitimi alan 12 çırak, Audi Design'ın desteğiyle projede 6 ay boyunca çalıştı. Bu süre zarfında ilham alınan model 1989 yılının efsanevi Audi 90 quattro IMSA GTO yarış otomobili oldu. O günün çıraklarının fikrinden ortaya çıkan sonuç, genç yeteneklerin çıraklık döneminde bile markaya katkıda bulunabileceklerinin bir kanıtını oluşturuyor.


Singleframe ön ızgara ve ön hava girişleri parlak siyah renge sahip. Bu uygulama, otomobilin daha da alçak ve geniş görünmesini sağlıyor. Ön tampondaki dikey kanatçıklar, yeni hava giriş ızgarası ve güçlü tampon altı eki keskin görünümü daha da güçlendiriyor. Audi Sport GmbH ilk defa tamamen yeni bir kaput kullanmakla kalmıyor, aynı zamanda onu karbon fiberden de üretiyor. özel kaplama, yeniden tasarlanan kaputun karbon malzemesini gerçekten göz alıcı hale getiriyor ve gövde rengiyle etkileyici bir şekilde çerçeveleniyor. 22 inçlik tekerleklerin arkasındaki entegre hava çıkışları, tekerlek yuvasındaki hava basıncını azaltıyor ve fren soğutmasını iyileştiriyor. Kaput gibi, büyük tekerlekleri çevreleyen çamurluklar da ilk kez tamamen karbon fiberden üretiliyor. Bu hem aracın kendisi hem de Audi Üretimi açısından öne çıkan bir özellik.

 

Profilden bakıldığında marşpiye eklentileri, parlak karbon yan ayna kapakları ve RS 6 Avant GT için özel olarak tasarlanan 6 kollu 22 inç jantlar dikkat çekiyor. Özel versiyon arka cephesiyle de dikkat çekiyor. RS 6 GT yazısı etkileyici görünüyor. Görsel olarak alçalan ve tasarıma özel olarak uyarlanan bagaj kapağı işlev ile görseli harmanlıyor. İşlevsel difüzörün ortasındaki dikey reflektör otomobilin daha da geniş görünmesini sağlıyor. Ayrıca motorsporlarından ilham alan çift spoyler genel görünümü tamamlıyor. Bu spoyler çırakların konsept otomobilinden neredeyse 1:1 oranında aktarıldı. Bunun dışında RS 6 Avant'ın tarihinde ilk kez tavan rayları daha düz ve sportif bir siluet için kaldırıldı.

 

Müşteriler RS 6 Avant GT için iki renkli özel çıkartmaları seçebiliyor. İlki, Arkona Beyazı kaplamayla birlikte Audi Sport'un geleneksel renkleri olan siyah, gri ve kırmızıyı birleştiriyor. Ön ve arkadaki model logoları da bu renklerde geliyor. Bu renk kombinasyonu seçildiğinde özgün tasarımlı jantlar her zaman parlak beyaz uygulanıyor. Alternatif olarak siyah ve gri tonlarındaki çıkartmalar Nardo gri veya Mythos siyah gövde rengiyle sunuluyor. Audi Sport GmbH, buna uygun olarak parlak siyah veya mat siyah jantlar sunuyor. Singleframe ön ızgara ve bagaj kapağı üzerindeki dört halka ve model yazısı standart olarak siyah uygulanıyor. Bunun dışında Arkona Beyaz, Nardo Gri, Metalik Kronos Gri, Metalik Madeira Kahverengi ve Metalik Mythos Siyah olmak üzere farklı gövde rengi seçenekleri bulunuyor.


Audi RS 6 Avant GT'nin 4,0 lt'lik biturbo V8 motoru 630 HP (463 kW) güç ve 850 Nm maksimum tork üretiyor. Bu değer baz RS 6 Avant ile karşılaştırıldığında 30 HP (22 kW) ve 50 Nm artış anlamına geliyor. Artan güçle birlikte RS 6 Avant GT, standart RS 6 Avant'tan 0,3 saniye daha hızlı ve 0'dan 100 km/s hıza 3,3 saniyede ulaşıyor. RS 6 Avant GT, 0-200 km/s hızlanmasını sadece 11,5 saniyede tamamlıyor ve bu değerle RS 6 Avant'tan 0,5 saniye daha hızlı. 305 km/s maksimum hızda bir değişiklik yokken etkin fren performansı için RS seramik frenler devreye giriyor.

 

4.0 TFSI motorun gücü, optimize edilen vites değiştirme sürelerine sahip standart 8 ileri vitesli Tiptronic şanzıman üzerinden sürekli 4 tekerlekten çekiş sistemi quattro'ya aktarılıyor. RS 6 Avant performace gibi, RS 6 Avant GT de en güncel merkezi kilitli diferansiyel ile donatılıyor ve standart koşullarda motor gücünü ön ve arka aksa 40:60 oranında dağıtıyor. Kayma meydana geldiğinde daha iyi tutuşa sahip aksa otomatik olarak daha fazla tork yönlendiriliyor. Bunun yüzde 70'e kadarı ön aksa ve yüzde 85'e kadarı arka aksa aktarılabiliyor.  

 

Özel versiyonu diğer RS modellerinden daha da ayırmak için arka akstaki quattro spor diferansiyel, RS 6 Avant GT için özel olarak ayarlandı. Yeni parametreler Dinamik sürüş modunda daha fazla çeviklik ve arka aks odaklı bir yapı sağlıyor. Ayarlanabilir coilover süspansiyon ilk kez ve sadece RS 6 Avant GT için standart olarak sunuluyor ve RS 6 Avant ile karşılaştırıldığında sürüş yüksekliğini 10 milimetre azaltıyor. Daha yüksek yaylanma oranı, üç kademeli ayarlanabilir amortisörler ve daha sert stabilizatörler (önde yüzde 30, arkada yüzde 80 daha sert) gövdenin daha az salınıma girmesini sağlıyor. Bunun dışında alternatif olarak Dinamik Sürüş Kontrolü (DRC) ile RS spor süspansiyon plus veya RS adaptif havalı süspansiyon da sipariş edilebiliyor. Yeni yüksek performanslı 285/30 R22 ebatlarındaki Continental Sport Contact 7 lastikler, dinamik sürüş için gerekli tutuşu sağlıyor. Yeni lastiklerle 100-0 km/s fren mesafesinde önceki lastiklerle karşılaştırıldığında 2 metreye varan iyileşme elde ediliyor.


Audi RS 6 Avant GT'nin montajının tamamı normal RS 6 Avant'tan farklı olarak, Neckarsulm'daki üretim hattında gerçekleşmiyor. Gövde ve boya işlemlerinin ardından Audi R8, Audi e-tron GT quattro ve RS e-tron GT modellerinin küçük seri olarak üretildiği Böllinger Höfe tesisine gidiyor. Audi'nin Neckarsulm üretim tesisinin yakınında yer alan bu esnek tesis, grup içinde özel bir yere sahip olup bu nedenle Audi RS 6 Avant GT burada tamamlanıyor. Nihai montaj, bu özel seri için özel olarak oluşturulan 3 montaj istasyonunda 7 deneyimli personel tarafından gerçekleştiriliyor. Her araç bir gününü orada geçiriyor. GT'ye özel tüm özellikler, her bir RS 6 Avant GT modeline elle monte ediliyor. Buna kaput, çamurluklar, yan marşpiyeller, çift spoyler, ön ve arka tamponlar ve ayarlanabilir coilover süspansiyon da dahil.

 

Böllinger Höfe net karbon nötr bir üretim tesisi. Audi bunu sağlayabilmek için hem marka hem de Neckarsulm tesisi için önemli bir kilometre taşı olan çevre dostu elektrik ve yenilenebilir kaynaklardan gelen ısıyı kullanıyor. Audi'nin henüz yenilenebilir enerji kaynakları yoluyla önleyemediği karbondioksit emisyonları, sertifikalı çevre projelerinden alınan karbon kredileri kullanılarak dengeleniyor. Böylece tesis, premium üreticinin tamamen sürdürülebilir üretime yönelik çevre programı olan Mission:Zero'ya önemli bir katkıda bulunuyor.


1 / 6

Audi RS 6 Avant GT

Audi RS 6 Avant GT

Audi RS 6 Avant GT fikri, 2020'deki RS 6 GTO konseptine dayanan bir ‘Çırak Projesi‘ne uzanıyor. Kaporta ve gövde, boya, motor ve mekanik tamiri eğitimi alan on iki çırak, Audi Design'ın desteğiyle projede altı ay boyunca çalıştı.

2 / 6

Audi RS 6 Avant GT

Audi RS 6 Avant GT

Audi RS 6 Avant GT, 463 kW (630 HP) güç ve 850 Nm maksimum tork üretiyor. Bu değer baz RS 6 Avant ile karşılaştırıldığında 22 kW (30 PS) ve 50 Nm artış anlamına geliyor. Serinin en hızlısı, RS 6 Avant'tan 0,3 saniye daha hızlı ve 0'dan 100 km/s hıza 3,3 saniyede ulaşıyor. RS 6 Avant GT, 0-200 km/s hızlanmasını sadece 11,5 saniyede tamamlıyor ve bu değerle RS 6 Avant'tan 0,5 saniye daha hızlı. Maksimum hızı 305 km/s olup etkin fren performansı için RS seramik frenler devreye giriyor.

3 / 6

Audi RS 6 Avant GT

Audi RS 6 Avant GT

Audi RS 6 Avant GT, standart olarak RS tasarım paketi plus ile üretim hattından çıkıyor. Siyah iç mekan, direksiyon simidi dikişleri, orta konsolun yanları, orta kol dayama ve kapı panelindeki kol dayama ve RS 6 GT yazılı paspaslar gibi noktalarda kırmızı ve bakır renk kombinasyonuyla zenginleştiriyor. Deri-Dinamica kombinasyonuna sahip yeni RS spor koltuklar ve koltuk başlıklarının hemen altındaki RS 6 GT yazısı da bu renk şemasını içeriyor. 

4 / 6

Audi RS 6 Avant GT

Audi RS 6 Avant GT

Büyük oranda 1989'daki efsanevi Audi 90 quattro IMSA GTO yarış otomobilinden esinlendiler. Ortaya çıkan sonuç ise, genç yeteneklerin çıraklık döneminde bile markaya katkıda bulunabileceklerinin bir kanıtını oluşturuyor.

 

5 / 6

Audi RS 6 Avant GT

Audi RS 6 Avant GT

İşlevsel difüzörün ortasındaki dikey reflektör otomobilin daha da geniş görünmesini sağlıyor. Ayrıca motorsporlarından ilham alan çift spoyler genel görünümü tamamlıyor. Bu spoyler çırakların konsept otomobilinden neredeyse 1:1 oranında aktarıldı. Bunun dışında RS 6 Avant'ın tarihinde ilk kez tavan rayları daha düz ve sportif bir siluet için kaldırıldı.

6 / 6

Audi RS 6 Avant GT

Audi RS 6 Avant GT

Yeni Audi RS 6 Avant GT, RS 6 GTO konseptini temel alan daha da etkileyici görünümü sayesinde, ürün gamındaki diğer modeller olan RS 6 Avant ve RS 6 Avant performans versiyonlarının önüne geçiyor. Etkileyici ön cephe, açıkça RS 6 GTO konseptinden esinleniyor. 

 

Diğer Haberler

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca hazırlanmış aydınlatma metnimizi okumak ve sitemizde ilgili mevzuata uygun olarak kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak için lütfen tıklayınız.