Niş olarak ortaya çıkan SUV-Coupe segmentini Audi uzunca bir süre boşladı.Yollara çıkan Q8 ile birlikte bu segmente geç ancak güç olmayan bir giriş yapan Alman marka, sınıfın öncüsü BMW X6'dan farklı olarak kambur bir sırt yerine Ur-Quattro'dan miras tasarım detaylarını kullanmayı deniyor. Motor cephesinden bakıldığında taviz yok: 48 volt hafif hibrit teknolojisiyle desteklenen 6 ve 8 silindirli motorlar, hali vakti yerinde müşteri kitlesi için hazır.
SQ8 veya 600 HP barajını aşıp BMW X6 M ve Mercedes-AMG GLE 63 S Coupe ile rekabet edecek bir RS Q8 daha şimdiden dile getirilse de şu anda tercih edilebilen standart versiyonlar da "normal" insanların tüm beklentilerini karşılayabilecek bir potansiyele sahip. 340 HP gücündeki Q8 55 TFSI'ı tercih edenler nazikçe devirlenen ve yüksek sürüş keyfi sunan 6 silindirli benzinli bir motora sahip olurken, Avrupa pazarında baskın olması beklenen 286 HP gücündeki dizel V6 motorlu Q8 50 TDI yüksek torkuyla dikkat çekiyor. TDI motor diğer Audi modellerinden tanıdığımız gibi sessiz ve güçlü yapısı dışında canlı karakteriyle de fark yaratıyor.
Sürüş açısından bakıldığında, Q8'in platform kardeşi Q7 ile arasında büyük farklar olmaması normal. Direksiyon biraz daha direkt ve hassas çalışırken, opsiyon listesindeki 285/40 ZR 22 jant-lastik kombinasyonu çok yüksek bir tutunma sağlıyor. 3,0 lt'lik dizel motorun güç dağılımı çok iyi ve pek çokları için benzinliden 54 HP daha güçsüz olmasına rağmen, 600 Nm'lik maksimum tork sayesinde bir tercih sebebi olacak. ZF üretimi 8 ileri vitesli otomatik şanzıman, motor ve 4x4 çekiş sistemi mükemmele yakın bir işbirliği içinde. Güç normal koşullar altında önde yüzde 40 ve arkada yüzde 60 oranında dağıtılıyor. Akslar arasında tutunma farklı oluştuğunda bu kez güç milisaniyeler içinde yüzde 70'e varan oranda öne ve yüzde 85'e varan oranda arkaya yönlendiriliyor. Audi Q8 50 TDI, standart olarak önde ve arkada 5 kollu arka akslara sahipken, kullanıcıların büyük kısmını memnun edecek kadar iyi çalışan adaptif süspansiyon sistemi de yine standart. Opsiyon listesinde yer alan havalı süspansiyon sistemi tercih edildiğinde sürüş karakteri daha geniş bir yelpazede ayarlanabiliyor ve yükseklik de 4 kademeli olarak 9 cm değiştirilebiliyor.
Çeviklik ve denge opsiyonel olarak sunulan yönlendirilebilir arka aksla daha üst seviyeye çekilirken bu sayede yaklaşık 2,2 tonluk SUV hem şehirde kıvrak bir yapıya bürünüyor hem de virajlarda dengesini arttırıyor. 4,99 metrelik Q8, kardeşi Q7'den yaklaşık 6 cm kısa olsa da genişlik konusunda önemli eksilere sahip değil. Uzun aks mesafesi kabini genişletirken, koltukların kısa kafalıkları ve zayıf şekillendirilmiş olmaları konforu azaltmıyor.
İşçilik ve malzeme kalitesinde göz dolduran otomobilin kokpitinde platform kardeşi Q7 yerine, A6, A7 ve A8 gibi en yeni nesil modeller örnek alınmış. Dijital dünyanın yansıtıldığı yaşam alanındaki dokunmatik kumandalar alışkanlık gerektirirken bir süre sonra kullanımları çok kolay hale geliyor.