otohaber_logo
Haberler
Audi'nin alt segmentlere doğru genişlemesi şart
Premium otomobil markaları arasındaki BMW, Mercedes-Benz’in yanındaki üçlemenin bir üyesi olan Audi’nin Yönetim Kurulu Üyesi Peter Schwarzenbauer’ın ağzından yakın geleceğe dair bilgileri aldık.
Audi'nin alt segmentlere doğru genişlemesi şart
Lüks her geçen gün daha fazla talep ediliyor ve bu eğilimin otomobil ayağında adeta çılgınlık seviyesinde bir tüketim söz konusu. Bunun en iyi örneklerinden biri de Audi. Kutsal Alman Müttefikleri'nden Audi'nin Yönetim Kurulu Üyesi Peter Schwarzenbauer ile İstanbul'da buluştuk ve markanın durumu ve geleceğiyle ilgili bir görüşme gerçekleştirdik. Lüks otomobil markalarının gelişmek için alt segmentlere doğru açılım yapmaları gerektiğinin altını çizen Schwarzenbauer, orta vadede Q3 modeliyle SUV sınıfına yeni bir alternatif daha sunacaklarını dile getirirken, A1 ve A3 modellerinde yeni versiyonları da satışa sunacaklarını belirtti. A1'in 5 kapılı versiyonları haricinde sportif S1, model yelpazesine eklenecek. A3'ün rakipleri karşısında artık eskimeye başladığını dile getirdiğimizde, aracın halen çok popüler olduğunu ve iyi bir ürünün hemen değiştirilmesinin mantıksız olduğunu sözlerine ekleyen yönetim kurulu üyesi, A3 Sedan'ın da üretim programları dahilinde olduğuna dair sinyaller verdi.

A1 ile A3 arasında bir boşluk olduğu doğrulayan Schwarzenbauer, yeni bir A2 için zaman olduğunu söyledi. 2.0 lt'lik 4 silindirli dizel motora (TDI) sahip A8 ile ilgili soruduğumuz soru hakkında da net konuşmayan Schwarzenbauer, üst sınıfta böyle bir versiyonun gerekli olup olmadığına henüz karar veremediklerini ancak talep edildiği takdirde üretebileceklerini açıkladı. Paris'te sergilenen quattro Concept'in heyecan verici bir araç olduğunu ve markanın ürün gamında bir boşluğu doldurabileceğini belirten yönetici, tepkilerin olumlu olmasından dolayı böyle bir aracı da üretebileceklerini sözlerine ekledi. Toplam üretimlerinin yüzde 30'unun quattro modeller olduğunu belirten Schwarzenbauer, dünyanın en fazla 4 tekerlekten çekişli otomobil satan Premium üreticisi olduklarını da yineledi. Türkiye pazarında 2015'te, 2010 satışlarını katlayacaklarının altını çizen Schwarzenbauer, önümüzdeki yıl 10.000, sonrasında da 12.000 aracı Türkiye'de satacaklarını ve Doğuş Otomotiv'in gerekli altyapıya sahip olduğunu söyledi.

Diğer Haberler

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca hazırlanmış aydınlatma metnimizi okumak ve sitemizde ilgili mevzuata uygun olarak kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak için lütfen tıklayınız.