Yenilik operasyonu geçiren 508'de, en başarılı değişikliklerden biri 156 HP'den 165 HP'ye çıkartılan 1.6 THP olmuş. 240 Nm'lik maksimum tork ve 6 ileri otomatik şanzıman ise korunmuş. Makyajla birlikte daha hızlı çalışan yeni bir şanzımanla otomobilin potansiyeli daha net bir şekilde ortaya çıkabilirdi. Anlaşılan maliyetler dışında bir de gücün ön tekerleklere bu kadar dengeli bir şekilde aktarılması riske atılmak istenilmemiş.
508'de ön tekerlekler tutunma sorunu pek yaşamıyor. Akıcı bir şekilde hızlanan otomobil, bunu konfordan çalmadan yapıyor. Gaz pedalına bastığınızda aniden sırtınız koltuğa yapışmıyor. Şanzıman da aceleci vites değiştirmiyor. 6 ileri vitesli otomatik şanzıman sakince vites yükseltirken, vites düşürülmesi gerektiği durumlarda da aynı sakinliği koruyor. Bu durum konfor beklentisinde olanları çok memnun edecektir. Hızlanma performansı isteyenler için ise bir pürüz olarak görülebilir.
Direksiyon ve süspansiyon ayarlarıysa dinamik bir tat taşıyor. Süspansiyon ayarları aşırı sert olmasa da ağırlık transferlerinde karoser salınımlarını başarıyla kontrol altında tutuyor. Direksiyon sistemi de manevralarda sürücüyü yormayacak kadar yumuşak. Hız arttığında ise direksiyon daha direkt bir hale geliyor.
Hacim küçültme felsefesinde motor gücü konusunda cimri davranan üreticilerden olmadığını gösteren Peugeot, makyaj sonrasında zenginleşen donanım seviyesiyle de aracın cazibesini arttırmayı hedeflemiş.
Yazı: Koray Kodal
Fotoğraflar: Ersan Sezer