Sinan AKTAR/E-posta
Sayın Sinan Aktar;
1999 model Fiat Palio 1.4'ün benzinle çalıştıktan sonra LPG'nin devreye girmesi, olması gereken bir işlemdir. Bu işlemin günün hangi saatinde olursa olsun tekrar benzinle çalışması ve LPG'ye dönüştürülmesi motorun ömrü açısından faydalıdır. Ancak toplamda da günde iki ya da üç kez bu işlemin tekrarlanması da yeterlidir. Ortalama tüketim değerlerine bakıldığında LPG olarak tüketiminiz biraz yüksek. Bu, sizin de vurguladığınız gibi motorun geç ısınmasından kaynaklanıyor. Isı bir enerjidir ve yakıt besleme sistemleri de motorun normal çalışma ısılarında en ekonomik tabloyu oluşturur. Yağ lambasının motorun ilk çalışmasının 2 saniye ardından sönmesi ise bence yağ filtresinden kaynaklanıyor. Piyasada iki farklı tip yağ filtresi satılıyor. Bunlar sabit açık filtreler ve supaplı
filtreler. Motorunuzun yağ filtresi yan konumlandırıldığı için motorun durduktan sonra sabit supapsız (açık) yağ filtresi varsa belirli bir süre sonra içindeki yağı kartere geri yollayarak içini boşaltır. İlk marşa basıldığında da yağ filtresinin içi dolup yağ basıncının artması nedeniyle yağ lambası geç söner. Supaplı yağ filtresinin içindeki motor yağı kartere akmaz. İlk harekette de yağ basıncı da hemen oluşur. Yağ lambasının geç sönmesinin bir diğer sebebi ise motor yataklarının ve yağlanma ile çalışan diğer aksamların boşluk yapması veya yağ pompasının gücünü kaybetmesidir. Bu konuda yağ filtresi yenilendikten sonra, sorunun nereden kaynaklandığı anlaşılır. Aracınızın motoru benzinli olduğu için, dizeller gibi belirli bir devirin altında kullanılmasının bir zararı yoktur. Ancak bu devirler motoru zorluyorsa tüketim de artacaktır. Motorun üst supap kapağında oluşan yağ tortuları öncelikle yağ koyma kapağının lastik contasının aşınması sonucu oluşan olumsuzluklardır. Contanın yenilenmesi sonrasında üst kapak iç kısmında oldukça yoğun olan yağ dolaşımının dışarıya sızması da engellenmiş olur. Aracınızın dış aksamındaki taş vuruklarının tamiri öncelikle alt macun, astar gibi dolgu maddelerinin hasarlı olmadığı sürece boya ile telafi edilebilir. Ancak alt dolgu maddesinde zarar varsa macun veya benzeri alt yapının tekrar oluşturulması zorunludur. Aksi halde paslanma başlayacaktır.