otohaber_logo
Haberler
Aracımın LPG tüketimi normal mi?
Bir yıl önce 1999 model Palio EL 1.4 satın aldım. Aracım LPG’li olduğu için her sabah benzinle çalıştırıp biraz ısındıktan sonra otogaza geçiriyorum.
Aracımın LPG tüketimi normal mi?
Daha sonra gün içerisinde, mesela 1 saat sonra çalıştırdığımda önce benzinle mi otogazla mı çalıştırmam gerekir? Sonuç olarak geceden sabaha kadar motor yağı iyice süzüldüğü için otogazla çalıştırmanın zararlı olacağı söylendiğine göre 1 saat içinde de aynı sonuç ortaya çıkmaz mı? Sabahları özellikle yağ lambası motor çalışır çalışmaz değil de 2 saniye sonra sönüyor, bu normal mi? Aracım uzun yolda 90 km/s sabit hızda LPG ile 8.5 lt/100 km tüketiyor. Aynı şartlarda benzinde hesaplama fırsatım olmadı. Bu tüketim sizce yüksek mi? Ayrıca, aracı şehir içinde daha az yakıt tüketimini sağlamak için 2000 d/d'de kullanıyorum. Hatta bazen vites değiştirdiğimde 1500 d/d devirden itibaren hızlanmaya çalışıyorum. Dizellerde çok düşük devirlerde kullanmanın zararlı olduğunu biliyorum aynı şey benzinli için de geçerli mi? Soğuk havalarda yola çıktıktan uzun süre sonra hararet göstergesi yavaş yavaş yükselmeye başlıyor. Acaba termostat bozuk olabilir mi yoksa soğuk havalarda geç ısınması normal mi? Bir de termostatın bozuk olduğu, hararet göstergesinin yükselişinden anlaşılır mı? Motor bölümünde silindir üst kapağından sızan donmuş halde yoğun bir yağ tabakası fark ettim. Yağ doldurma kapağını açtığımda motor çalışırken dışarı yağ püskürüyordu. Usta bana bu motorların üstten egzantrikli olduğunu ve kapak açılırsa yağ atacağını, bir sorun olmadığını söyledi. Bu gerçekten doğru mu? Son olarak kaportaya sıçrayan taşların oluşturduğu vurukları ve çizikleri boyayla kapatıyorum. Çürümenin önlenmesi için bu yeterli mi?

Sinan AKTAR/E-posta

Sayın Sinan Aktar;
1999 model Fiat Palio 1.4'ün benzinle çalıştıktan sonra LPG'nin devreye girmesi, olması gereken bir işlemdir. Bu işlemin günün hangi saatinde olursa olsun tekrar benzinle çalışması ve LPG'ye dönüştürülmesi motorun ömrü açısından faydalıdır. Ancak toplamda da günde iki ya da üç kez bu işlemin tekrarlanması da yeterlidir. Ortalama tüketim değerlerine bakıldığında LPG olarak tüketiminiz biraz yüksek. Bu, sizin de vurguladığınız gibi motorun geç ısınmasından kaynaklanıyor. Isı bir enerjidir ve yakıt besleme sistemleri de motorun normal çalışma ısılarında en ekonomik tabloyu oluşturur. Yağ lambasının motorun ilk çalışmasının 2 saniye ardından sönmesi ise bence yağ filtresinden kaynaklanıyor. Piyasada iki farklı tip yağ filtresi satılıyor. Bunlar sabit açık filtreler ve supaplı
filtreler. Motorunuzun yağ filtresi yan konumlandırıldığı için motorun durduktan sonra sabit supapsız (açık) yağ filtresi varsa belirli bir süre sonra içindeki yağı kartere geri yollayarak içini boşaltır. İlk marşa basıldığında da yağ filtresinin içi dolup yağ basıncının artması nedeniyle yağ lambası geç söner. Supaplı yağ filtresinin içindeki motor yağı kartere akmaz. İlk harekette de yağ basıncı da hemen oluşur. Yağ lambasının geç sönmesinin bir diğer sebebi ise motor yataklarının ve yağlanma ile çalışan diğer aksamların boşluk yapması veya yağ pompasının gücünü kaybetmesidir. Bu konuda yağ filtresi yenilendikten sonra, sorunun nereden kaynaklandığı anlaşılır. Aracınızın motoru benzinli olduğu için, dizeller gibi belirli bir devirin altında kullanılmasının bir zararı yoktur. Ancak bu devirler motoru zorluyorsa tüketim de artacaktır. Motorun üst supap kapağında oluşan yağ tortuları öncelikle yağ koyma kapağının lastik contasının aşınması sonucu oluşan olumsuzluklardır. Contanın yenilenmesi sonrasında üst kapak iç kısmında oldukça yoğun olan yağ dolaşımının dışarıya sızması da engellenmiş olur. Aracınızın dış aksamındaki taş vuruklarının tamiri öncelikle alt macun, astar gibi dolgu maddelerinin hasarlı olmadığı sürece boya ile telafi edilebilir. Ancak alt dolgu maddesinde zarar varsa macun veya benzeri alt yapının tekrar oluşturulması zorunludur. Aksi halde paslanma başlayacaktır.

Diğer Haberler

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca hazırlanmış aydınlatma metnimizi okumak ve sitemizde ilgili mevzuata uygun olarak kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak için lütfen tıklayınız.