Sayın Ramazan ÜZÜLDÜ,
Otomobillerin tasarım aşamasında belirlenen süspansiyon geometrileri; rotlar, rotiller, salıncak kolları, amortisörler, arkadan itişli araçlarda diferansiyel kovanı gibi parçaların birbirleriyle yaptıkları açılardır. Kaster, kamber, toe ve kingpin açılarının bozulması durumunda sürüş konforu ve güvenliği riske girer. Lastiklerin dik eksende içe ya da dışa doğru yaptıkları açı olan kamber açısının bozulması lastik tabanının dış kenarlarının çabuk aşınmasına ve virajlarda aracın altına doğru katlanmasına yani kaymaya neden olur. Kamber açısı: amortisörün ekseniyle tekerlek ekseninin yaptığı açıdır. Bu değerin değişmesi, otomobilin direksiyonunun dönerken zorlanmasına ve lastiklerinin hızla aşınmasına neden olur. Toe açısı, sağ ve sol tekerleklerin öndeki merkez eksenleriyle arkalarındaki arasında kalan açıdır. Bu ayar, lastiklerin aşınmasını ve aracın yol tutuş özelliklerini olumsuz etkiler. Ön düzen açılarında en çok bozulan rot ayarı, diğerlerine göre daha kolay giderilir. Bozuk rot ayarının da otomobil sağa ve sola çekme yapar, direksiyon sertleşir, lastikler aşınır, fren mesafesi uzayabilir.