Sayın Tarkan DURU,
Aracın ıslak yolda su yüzeyinin üzerinde kaymasına ya da kızaklamasına hydroplaning ya da aquaplaning denir. Lastiğin altında ve önünde bulunan su basıncı, seyir hızıyla artar. Su basıncı sürekli artmaya başlayarak bir süre sonra, lastiğin yol yüzeyinde yüzmesine sebep olur. Lastiğin su kanallarının kapasitesi dolunca, tabanıyla yol arasındaki teması engellenir. Bu durumda, yol ve lastikleriniz arasında tutuş kaybolacağından, aracın kontrolü kaybolur. Peki aracın su yastığı üzerinde kayması ya da kızaklaması lastik sensörleri tarafından algılanabilir mi? Bu konuda çalışmalar var. Optik lastik sensörleri (optical tyre sensor) kullanılarak aquaplaning miktarının gerçek zamanlı tespitine çalışılmaktadır. Bu sensör vasıtasıyla su üzerinde hareket eden lastiğin tepkileri ölçülerek aquaplaning tutumu tahmin edilmeye çalışılır. Aquaplaning tahminine yönelik kullanılan klasik yöntem ise tekerlek hızlarından hareketle yapılan yaklaşımdır.