otohaber_logo
MULTIMEDYA
Alternatif ikili
Alternatif ikili
1 / 21

Alternatif ikili

Alternatif ikili

Ülkemizde en çok tercih edilen sınıflarından biri olan kompakt sınıfının iki önemli üyesi Opel Astra ve Seat Leon station karoserleriyle yanyana geldi. Sportif tasarımlarıyla dikkat çeken iki modeli yakından inceledik.

2 / 21

Alternatif ikili

Alternatif ikili

İlk önce Opel Astra'dan başlayalım. Her yeni nesliyle heyecan uyandırmayı başaran ve rakiplerini tehdit eden modellerden Astra, yenilenmiş haliyle zirveye çok yakın. Yeni tasarımla yenilikçi ve dinamik olmayı da başarıyor.

Selefinin izinden ayrılmayan yeni nesil otomobiller de var. Ama yeni Opel Astra tozlu tasarım ve teknolojileri geride bırakıp yepyeni bir tarzla onlardan olmadığını gösterdi.

3 / 21

Alternatif ikili

Alternatif ikili

Astra'ya önden baktığımızda yeni farların "acayip" aydınlatması hemen dikkat çekiyor. Sınıfında LED Matrix far kullanan ilk model olan Astra, LED aydınlatmayı bir adım öne taşımış. Daha parlak ve net görüş sağlayan yeni farlar için özel olarak çalışan mühendisler buna IntelliLUX Kabin içerisindeki malzeme ve işçilik kalitesi LED Matrix gibi havalı bir isim bulmayı da ihmal etmemişler. .

4 / 21

Alternatif ikili

Alternatif ikili

LED gündüz farları ve stoplar günümüzün olmazsa olmazları. Astra bu donanımlar da markaya özel imza şeklinde tasarlanmış. Farlarla iç içe tasarlanan geniş ön panjur havada asılı gibi duran bir yapı sunuyor. Bu modern detay, ön tampondaki sis farları etrafındaki kanadı andıran çizgilerle tamamlanmış..

6 / 21

Alternatif ikili

Alternatif ikili

Birçok tasarımcı aracın önüne mesai harcamada cömert davranırken sıra arkaya gelince fazla mesaiye kalmıyor gibi. Astra'da ise özellikle arka tasarıma da özen gösterildiği görülüyor. Plakalığın tampona taşınması bagaj kapağında gereksiz bir boşluk yaratmamış. Bu bölge de tasarıma başarılı şekilde dahil edilebilmiş. Karoserin genelindeki kat izleri bagaj kapağı, tampon ve stoplarla birleşen omuz çizgisiyle arkaya kadar ulaşmış. Koyu zeminli stoplar da hem şık hem de sportif görünüyor. .

8 / 21

Alternatif ikili

Alternatif ikili

Aracın dışındaki modern yapı kabin içerisinde etkisini yitirmeden devam ediyor. Ergonomisi başarılı bir direksiyon simidi sunulan Astra'nın sürücü koltuğuna oturunca ergonominin koltuklarda da devam ettiği fark ediliyor.

9 / 21

Alternatif ikili

Alternatif ikili

Bagajın açılma ayarı bu düğme sayesinde yapılabiliyor.

11 / 21

Alternatif ikili

Alternatif ikili

Astra Sports Tourer'da şerit takip asistanı gibi özellikler sunuluyor.

12 / 21

Alternatif ikili

Alternatif ikili

Park yardımcısı da Astra Sports Tourer'ın özelliklerinden.

14 / 21

Alternatif ikili

Alternatif ikili

Astra Sports Tourer'ın bagaj hacmi 540 ile 1.630 litre arasında değişiyor.

15 / 21

Alternatif ikili

Alternatif ikili

Astra Sports Tourer 1.4 Benzinli 150 HP AT6 S&S Dynamic 99.100 TL

Astra Sports Tourer 1.6 Dizel 136 HP AT6 Dynamic 112.900 TL

16 / 21

Alternatif ikili

Alternatif ikili

Astra Sports Tourer 1.4 Benzinli 150 HP AT6 S&S Excellence 109.300 TL

Astra Sports Tourer 1.6 Dizel 136 HP AT6 Excellence 123.400 TL

17 / 21

Alternatif ikili

Alternatif ikili

İkinci konuğumuz, Leon ST'nin platformunu Volkswagen Golf, Skoda Octavia ve Audi A3'ten tanıyoruz. MQB platformunu kullanan Leon ST, tasarım olarak içlerinden en çok A3 Sportback ile benzeşiyor. Leon'a biraz daha dikkatli bakınca farkların daha ağır bastığı anlaşılıyor. Özellikle LED farları dikkat çekiyor.

18 / 21

Alternatif ikili

Alternatif ikili

Sportif karakteriyle dikkat çeken Leon'un sınıfının en uygun fiyatlı otomobillerinden biri olduğunu da belirtmek gerekiyor. Arka tasarımda da öndeki sportif görünümünü koruyan otomobil, şık görünümlü geniş bagajlı otomobil arayanlar için ideal.

19 / 21

Alternatif ikili

Alternatif ikili

Leon ST ile yola çıktığımızda ilk kalkış anında çok atak olabilen otomobille karşılaşıyoruz. 150 HP'lik gücüyle performans isteklerine hızla yanıt verebiliyor. Ara hızlanma isteklerinde de canlı olan 1.4 EcoTSI, yakıt ekonomisi konusunda ise birçok karaktere bürünebiliyor. Yolda sakin ilerlerken gösterge grubu ortasındaki ekranda "2 silindir modu" yazısı beliriyor..

20 / 21

Alternatif ikili

Alternatif ikili

Dört silindirli motor, sürüş tarzınıza göre daha fazla güce ihtiyacınız olmadığını tespit edip, iki silindiri beklemeye alıyor. Bu sayede daha ekonomik bir sürüş elde edilebiliyor. Test ölçümlerine göre 5,8 lt/100 km olan ortalama test tüketimi, böyle bir otomobil için ekonomik değerlendirmesini hak ediyor. Silindir teknolojisi ve 7 ileri vitesli otomatik şanzıman uyumunun başarılı bir sonucu..

21 / 21

Alternatif ikili

Alternatif ikili

FR donanımıyla gelen Leon ST 1.4 TSI EcoTSI DSG'de bu donanıma özel spor süspansiyon sistemi sunuluyor. Bu sayede dinamik bir sürüş tecrübesi yaşatan Leon ST FR'ın, ani şerit değişimleri ve köşe dönüşlerindeki net yönlendirilmesi sürüş güvenliğini arttırıyor. .

22 / 21

Alternatif ikili

Alternatif ikili

Seat Leon ST'nin bagajı 587 litre ile 1470 litre arasında değişiyor.

23 / 21

Alternatif ikili

Alternatif ikili

24 / 21

Alternatif ikili

Alternatif ikili

25 / 21

Alternatif ikili

Alternatif ikili

Diğer Haberler