Güncel 5 Serisi makyajla birlikte, son olarak E34 kodlu üçüncü nesilde karşımıza çıkan 518 logosuna da yeniden kavuşuyor. Üçüncü nesilde 1.8 lt'lik benzinli bir 4 silindirli motorla 518i versiyonuna sahip olan 5 Serisi, yeni neslinde bu kez dizel bir 518'e sahip. 143 HP gücündeki 2.0 lt'lik dizel motorun görev yaptığı 518d, makyajdan önce sunulan 520d EDE'nin de yerini alıyor. 4.5 lt/100 km'lik ortalama tüketim değeriyle dikkat çeken 518d'nin ağırlıklı olarak Avrupa taksi pazarında talep görmesi bekleniyor. Tüm motor seçeneklerini elden geçirip daha verimli hale getiren BMW, makyajla birlikte 5 Serisi'nin tüm versiyonlarında şimdiden Euro 6 emisyon normlarını karşılıyor. 550i'deki 4.4 lt'lik benzinli çift turbo V8 ünitenin gücünü 407'den 450 HP'ye çıkartırken, 5 saniyelik 0-100 km/s hızlanması da 4.4 saniyeye indirilmiş. Bu haliyle sivil M5 haline gelen 550i'ye karşılık, M5 de makyajdan nasibini alarak aradaki farkı biraz daha açmış. Makyajdan önce M5'te tek bir versiyon sunan BMW, Audi'nin RS6'da Plus, Mercedes-Benz'in de E 63 AMG'de S versiyonları sunması üzerine M5'te makyajla birlikte Competition seçeneği de eklemiş. 560 HP'lik standart M5 gücü Competition versiyonunda 575 HP'ye çıkarken, bu sayede 0-100 km/s hızlanması da 4.2 saniyeye indirilmiş. Competition paketi motor gücü kadar yürüyen aksamda da iyileştirmeler barındırırken, Competition paketi M5 dışında M6 Coupe'de de sunulacak. Makyajdan önce en ulaşılabilir 4 tekerlekten çekişli dizel versiyon olarak 218 HP gücündeki 525d'yi sunan BMW, artık Türkiye'de en çok ilgi gören motor seçeneği olan 520d'de de 4 tekerlekten çekiş alternatifi sunuyor.
Connected Drive adını verdiği multimedya sisteminin yeni neslini makyajlı 5 Serisi'nde karşımıza çıkartan BMW, sunulan yeni özelliklerle aracı tekerlekli ofis kavramına bir adım daha yaklaştırmış. Concierge hizmeti sayesinde internet bağlantısıyla otel ve yemek rezervasyonları gibi organizasyon işlemleri gerçekleştirilebilirken, dikte özelliğiyle de kısa mesaj yada e-postaları sesli olarak yazıya döktürmek mümkün. Opsiyonel olarak sunulan Professional navigasyon sistemi eş zamanlı trafik bilgilendirmesi sayesinde girilen rotanın trafik yoğunluğuna göre anlık olarak güncellenebilmesini sağlıyor. Güncellenen güvenlik donanımları arasına adaptif uzun farlar, yaya ve hayvan tanımalı gece görüş sistemi gibi kalemler yer alıyor. Sıkışık trafik yardımcısı adlı sistem, aracı sıkışık trafikte viraj olsa bile aynı şerit üzerinde otomatik olarak tutup öndeki araçla mesafeyi koruyup otomatik frenleme de yapıyor.
Kokpitte yenilenen bilgi-eğlence sistemi ve dokumatik bir yüzey eklenen iDrive kumandası en kayda değer değişiklikleri oluştururken, ambiyans aydınlatmasında da artı iki renk seçeneği sunuluyor.
Bagaj kapağı artık ayağın tampon altına getirilmesiyle açılıp kapanabilirken, 5 Serisi Touring ve GT'de havalı süspansiyon sistemi standart olarak sunuluyor.
Tampondaki krom çıta ve çamurluklardan aynalara taşınan yan sinyaller makyajın tasarım oyunları arasında.
5 Serisi'nin yeşil üyesi ActiveHybrid5, makyajla birlikte yeni bir enerji yönetimi sistemiyle daha verimli hale getirilmiş.
7 Serisi'ne farklı bir alternatif olan 5 GT'de, arka koltuklar 73 mm ileri geri hareket ederken, sırtlıklar 33 dereceye kadar yatırılabiliyor.
M5 v M6'da sunulmaya başlanan Competition paketinde 20 inçlik özel tasarımlı jantlara yer veriliyor.